Hur dyrt kränger folk stulna prylar?

honkiie skrev:
för en stulen hyfs ny sporthoj så betalar man kring 10000kr.

Det var typ vad jag misstänkte... Andra kompisar som förr hade stulna mopeder, typ Drac mm sålde dem för 2-3k... Men han i annonsen kan inte ha det helt rätt i huvet...

Drac skrev:
Däcksparkare, töntar, och dom som ska fråga och klaga på allt, tv4 hör inte av sig

:rofl

Schysst att lägga in sitt förnamn som sökord längst ner också. :banana

Vilken hjälte.

Han sålde papprena alltså som gör att han får ut på försäkringen och så nästa person kan försäkra den.. om han då förlorade typ 8000kr på dem när han sålde moppen så måste han sålt papprena dyrt :hihi

Halogen skrev:
Eller så beror det på att mopeden i fråga är en Reiju Drac. :tungan

Han tänkte nog på "tönt"... :tummenupp

EDIT; Eller oj det fanns inte med i sökorden... nej då vet jag inte vad han menade...

Last edited:
RF_Racing skrev:
Det var typ vad jag misstänkte... Andra kompisar som förr hade stulna mopeder, typ Drac mm sålde dem för 2-3k... Men han i annonsen kan inte ha det helt rätt i huvet...
Har du kompisar som dealar med stöldgods?

RF_Racing skrev:
Han tänkte nog på "tönt"... :tummenupp

Faktiskt inte, jag har ingen koll på moppar så jag kan motvilligt erkänna att jag trodde killen hette Reiju Drac. Jag gissar att det är kul. :)
Vad fan är det för fabrikat, Serbiskt eller?
Men det med töntar och folk som ska fråga är fortfarande underbart. :banana

RF_Racing skrev:
Vad spelar det för roll?

Det spelar en jävla roll, vi kunde gjort affärer annars. :gnissla

Markus skrev:
Faktiskt inte, jag har ingen koll på moppar så jag kan motvilligt erkänna att jag trodde killen hette Reiju Drac. Jag gissar att det är kul. :)

Nej jag upptäckte att det inte var i sökorden "töntar" stog... Inte en aning varifrån det kommer..

Det spelar en jävla roll, vi kunde gjort affärer annars. :gnissla

PM´a :tummenupp

RF_Racing skrev:
Nej... Mer vet vilka de är :S Vad spelar det för roll?
Jag hatar tjuvar oavsett om dom snor mopeder, motorcyklar eller något annat, du måste känna dom ganska väl eftersom du vet deras priser, varför ens berätta om något sådant här.

GSXR1100R skrev:
Jag hatar tjuvar oavsett om dom snor mopeder, motorcyklar eller något annat, du måste känna dom ganska väl eftersom du vet deras priser, varför ens berätta om något sådant här.

Jag undrade vad tjuvar säljer stulna motorcyklar för om man skulle kunna få 9k för em moppe... Det var allt

Markus skrev:

Ja det är komiskt. Spanskt tror jag det är. :va

Det finns många otänksama personer som kan gå på den där texten. Personligen har jag som princip att inte köpa saker av folk som inte lämnar namn och telefon nr.

Rf varför frågardu? Hade du tänkt köpa en eller?

prulle skrev:
Ja det är komiskt. Spanskt tror jag det är. :va

Det finns många otänksama personer som kan gå på den där texten. Personligen har jag som princip att inte köpa saker av folk som inte lämnar namn och telefon nr.

Rf varför frågardu? Hade du tänkt köpa en eller?

Nej men jag tyckte att det var lite kul att han ville ha 9000kr för något som var så uppenbart stulet! Jag menar den där mopeden är ju helt värdelös!

RF_Racing skrev:
Jag undrade vad tjuvar säljer stulna motorcyklar för om man skulle kunna få 9k för em moppe... Det var allt
Baserat på att du vet vad "kompisarna" säljer stulna moppar för, det va väl ganska korkat att berätta det, hur tror du folk som fått sin hoj stulen reagerar när dom läser detta.

GSXR1100R skrev:
Baserat på att du vet vad "kompisarna" säljer stulna moppar för, det va väl ganska korkat att berätta det, hur tror du folk som fått sin hoj stulen reagerar när dom läser detta.

Det är nog rätt många som känner NÅN som håller på med sådant...? Jag gör det inte! O jag vet inte, hur skulle de reagera?

RF_Racing skrev:
Nej men jag tyckte att det var lite kul att han ville ha 9000kr för något som var så uppenbart stulet! Jag menar den där mopeden är ju helt värdelös!

Om du är säker på att moppen är stulen och vet vilka killarna som satt ut annonsen är hoppas jag verkligen, verkligen, verkligen att du anmäler det.

RF_Racing skrev:
Nej... Mer vet vilka de är :S Vad spelar det för roll?

Som sagt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...