Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maria1980 skrev:Men lägg av. Om alla gjorde som Du så korkat föreslår, vill Du då veta vad försäkringen skulle kosta ??? :kocko Om man nu vill köpa begagnat så är det jättebra, tänk vad pengar man sparar
BTW... Jag säljer en ARAI NR5 -04 i bra skick, Nypris 3595kr, släpper den för 1900kr, kanske billigare![]()
2fast4hjo skrev:Av säkerhetsskäl bör man inte köpa en hjälm begagnad oavsett hur "ny" den är.
Skulle det hända en olycka och du inte har nga kvitton så får du inte ut ett öre (i alla fall inte på olycksförsäkringar, hemförsäkring kanske är lite "snällare")
Det får man bevisligen.2fast4hjo skrev:Skulle det hända en olycka och du inte har nga kvitton så får du inte ut ett öre (i alla fall inte på olycksförsäkringar)
2fast4hjo skrev:Man kan tappa en hjälm utan att det blir nga yttre märken.
Tappad=fyllt sin funktion
Köpa begagnat eller inte är upp till var och en men jag skulle aldrig göra det.
Knoxan skrev:Lånar tråden då jag också skall köpa mig en hjälm denna vecka.
Jag har testat Shoie, Arai och X-lite. Tycker Arai sitter bäst på min skalle, men jag vet fan inte vilken storlek jag skall ta. Small sitter jävligt tight och trycker lite på skallen. Tycker den sitter lite högt på mig också, dvs man ser mycket av pannan. Medium sitter jävligt skönt. Sitter hyffsat tight, men inte jättetight utan riskerar att bli för stor om den töjer sig efter en stund....
Jag har testat samma hjälmar på två olika butiker och bägge expediterna har sagt att de rekomenderar Medium till mig, men att jag är ett gränsfall![]()
Vilken väljer jag?
/Erik
2fast4hjo skrev:"eller efter att ha tappats, kan den ha utifrån osynliga skador som gör att den inte skyddar vid en olycka"
Tagit ifrån en teoribok
Hmmm, får man inte en ny i kartong?Maria1980 skrev:Lite nyfiken på hur Du gör, tänk om hjälmen Du köper redan är tappad i butiken då? Det kan man inte veta...![]()
Lion skrev:Hmmm, får man inte en ny i kartong?![]()
Tror du verkligen de är sååå fula? Tänk dig hur många huven de har varit i dem! Vill inte tänka på vilken loppfest de måste pågå i hjälmarna!Maria1980 skrev:Fleratalet hjälmar hänger ju i butiken. Hur ska man annars kunna prova dem? Sen stoppar de väl ner dem i kartong igen...
Maria1980 skrev:Lite nyfiken på hur Du gör, tänk om hjälmen Du köper redan är tappad i butiken då? Det kan man inte veta...![]()
2fast4hjo skrev:Köper hjälm + alla annan utrustning på Mc-kompaniet och där säljer man inte provexemplarenDet skulle förstöra deras goda rykte, fick med en supersnygg
hjälmbag också samt ett tankskydd på köpet.
Inte ens motorcykeln fick jag som "hallexemplar"utan moterades direkt av personal på plats verkstaden.
Lion skrev:Tror du verkligen de är sååå fula? Tänk dig hur många huven de har varit i dem! Vill inte tänka på vilken loppfest de måste pågå i hjälmarna!![]()
2fast4hjo skrev:Min hjälm fanns inte i den färgen jag ville ha så jag provade samma model o storlek med annan färgkombination (röd) och sedan beställdes den jag ville ha från leverantören."Korn" för underbar service, kaffet och alla råd ´samt monteringen av mitt blåa visir.
Kompaniet har begränsat lager, men de tar hem allt man vill ha mycket snabbt.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|