Torgo
The Master does not approve
Fail. You=du/ni...inte man![]()
'You' kan också användas som en generell term, typ vårt eget 'man'
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fast det resonemanget borde du i såfall koncentrera på rökare & överviktiga, ...kostnaden för skinställslösa motorcyklister är knappt mätbar i jämförelse.Sedan när det händer en olycka och de ligger på sjukhus i ett år så kostar det oss skattebetalare en hel del pengar.....och då är det inte enbart försäkringspengar det går åt, utan en hel del av vårdens resurser som skulle ha behövts bättre någon annanstans än att lägga på egoistiska , korkade sk mänskliga enheter....
Undrar vem som har lägsta riskfaktorn till olycka .
En hoj åkare i shorts som kör lungt
Eller en hojåkare i skinnställ som tror sig vara odödlig bara för man har skyddskläder & därför kan köra hur fort som helst .
Sedan när det händer en olycka och de ligger på sjukhus i ett år så kostar det oss skattebetalare en hel del pengar.....och då är det inte enbart försäkringspengar det går åt, utan en hel del av vårdens resurser som skulle ha behövts bättre någon annanstans än att lägga på egoistiska , korkade sk mänskliga enheter....
'You' kan också användas som en generell term, typ vårt eget 'man'
Är det inte lustigt att svenska språket är det enda språk i världen som har uttrycket "så gör man inte".
I andra länder anses nog varje enskild individ vara herre nog att administrera och exekvera sitt liv efter eget behag så länge man inte bryter mot lagen. Men i kommunistsverige skall man jävlar i mig vattenkamma sig och rätta in sig i leden. Må jävulen gnaga på dina ben om du sticker ut!![]()
Ibland känner jag mig ganska dum. Framförallt när jag cyklar min räser. Där sitter jag i ett par tunna shorts och ett linne med en frigolitbit fastspännd på huvudet och kommer upp i ca 60 km/h ned för backarna... Vanligast inne på byn är väl att man cyklar i ca 30-40.
Men på MC i samma hastigheter så tar jag på myg ryggskydd och alltihop.
Jag körde hoj i morse i enbart hjälm och skjorta. I typ 180 gjorde det ont när kragarna fladdrade mot halsen i södra länken-tunneln.
Sånt där är lite svårt... Klart det är korkat, jag vet själv med mig att jag kört i mjukisar och tshirt (4 st på varandra för det var kallt)Och DÅ krasha jag... VÄLDIGT hårt, DET misstaget gör jag inte om igen.
Men killen gör ju inget olagligt trotsallt så att jaga ikapp honom o tala om hur korkad han är skulle göra lika mycket nytta som att en mörk solar solarie.
Då skulle du behöva gå på stan och be alla rökare släcka sina cigg, ställa dig utanför krogar och säga att alkohol tar på levern, ställa dig utanför Lamborghini Sthlm och förklara att fart dödarDet är ett evighets projekt. Låt han va lika korkad som jag va det kommer tyvärr för eller senare kosta honom dyrt!
Neför backen emot vattnet så kommer en raketforskare på en GSXR1000 ifrån 2000 ca (tror jag det var iaf)
Men en cykel väger 15kg? och en hoj 200kg, vilken lägger du hellre på smalbenet?
På vilket sätt skyddar skinnställ mot det då? Visst, jag har skydd i mitt skinnställ för sånt så det tar en del av den kraften men inte alla skinnställ/stövlar har det.. skall man göra likt man gjorde när man var pöjk och spelade fotboll då eller, springa och kicka varandra på smalbenen för att se så ingen glömt benskydden hemma.
jag säger inte att man är odödlig i skinnställ, men skorna kan varra skillnaden mellan att bli benlös och och inte benlös.
...skall man göra likt man gjorde när man var pöjk och spelade fotboll då eller, springa och kicka varandra på smalbenen för att se så ingen glömt benskydden hemma.
Jag körde hoj i morse i enbart hjälm och skjorta. I typ 180 gjorde det ont när kragarna fladdrade mot halsen i södra länken-tunneln.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |