Håller på och river motorn efter ett "nästan"-nyp på en kamaxel. Lite grader och annat elände som satt i silar och filter, så när jag ändå har allt nere, så öppnade jag pumparna. (Det är torrsump så jag har två stycken).
"Byt för säkerhets skull", jo jag vet, men satans dyrt. Har ingen aning om hur en oljepump ser ut som är "normal" sliten, så jag tänkte be om lite kommentarer från er som sett fler pumpar än jag... Enda spelet som var lite stort enl. rek. från verkstadshandboken var det radiella mellan huset och "yttre" drevet, men bara på pumpen som pumpar tillbaka till oljetanken. Lite märken från vad som antagligen varit metallspån ser det ut att vara...
Smäcka ihop och köra, eller skaffa nya/beggade pumpar?
Ska man spola ur alla kanaler, eller hoppas på att skiten som satt i filtren resp låg i tanken är det som fanns?
"Byt för säkerhets skull", jo jag vet, men satans dyrt. Har ingen aning om hur en oljepump ser ut som är "normal" sliten, så jag tänkte be om lite kommentarer från er som sett fler pumpar än jag... Enda spelet som var lite stort enl. rek. från verkstadshandboken var det radiella mellan huset och "yttre" drevet, men bara på pumpen som pumpar tillbaka till oljetanken. Lite märken från vad som antagligen varit metallspån ser det ut att vara...
Smäcka ihop och köra, eller skaffa nya/beggade pumpar?
Ska man spola ur alla kanaler, eller hoppas på att skiten som satt i filtren resp låg i tanken är det som fanns?