Hur coolt är inte det här!

Hade varit helt gjutet att köra med till jobbet ju!

Men hur är lagen? får man verkligen köra med skiten?
Vad skiljer denna reg.bara från de som inte går att regga?

Och när fan får man börja köra? Roligt på vintern ju!

Last edited:
Briljanto skrev:

Och när fan får man börja köra? Roligt på vintern ju!

Vem skulle bestämma när du får börja köra menar du?

Briljanto skrev:

Ja om det är en typad och godkänt produkt som får reggas så är det ju bara att gäsa! Har de fått reggnr så är det väl grönt!

Klassas som 125:a då det inte förekommer kw/kilo krav på dem ( läs som på mellan 0,16kw per kilo ), enligt vv nya folder om minimotos, fiddys osv...

Jag skulle aldrig punga ut med pengar i förskott så, och dessutom är den ful som fan.

yonsson skrev:
Jag skulle aldrig punga ut med pengar i förskott så, och dessutom är den ful som fan.

Förra vintern "pungade" jag ut med pengar i förskott, fick hem 3 st cyklar och sålde 2 st så dyrt att den tredje vart gratis. Våga = vinna :2cool

Briljanto skrev:
Menade när börjar dessa lagar som gör att man får köra med fiddys mm gälla?

Och vad är kraven för att få regga dem?

Avgaser, ljud mm....

Jag vet inte om jag missförstår, men...vad spelar det för roll? Om du köper något som är typat & klart så är den ju godkänd.

Det är klart det finns krav på ljudvolym osv osv , men numera krävs bara ett CoC-document ( eller något liknande? )från tillverkaren för att få regga in fordon.

Lagarna gäller redan, har du inte sett dessa gocarts & andra skumma grejer som rullar omkring reggade?

Hade en fiddy (pitpro) förrut, hur skoj som hällst att åka om kring och trixa på, som en bmx med motor. Sålde den för att det är jobbigt att åka omkring olagligt. Skulle va ultimat med den där på blocket om den verkligen blir godkänd för gata. Har ringt annonsören några ggr men inte fått tag på honom.

supermoppe skrev:
Hade en fiddy (pitpro) förrut, hur skoj som hällst att åka om kring och trixa på, som en bmx med motor. Sålde den för att det är jobbigt att åka omkring olagligt. Skulle va ultimat med den där på blocket om den verkligen blir godkänd för gata. Har ringt annonsören några ggr men inte fått tag på honom.

Fortfarande olagligt att "åka omkring o trixa" tyvärr.

Chronic skrev:
Fortfarande olagligt att "åka omkring o trixa" tyvärr.

Jojo, tolka mig rätt nu. Bra om det GÅR att åka omkring på vägen på ett lagligt sätt utan att H.Haffa kommer och blinkar med blåljusen. Perfekt att kunna åka till gokartbanor mm. för att kunna leka av sig lite.

supermoppe skrev:
Jojo, tolka mig rätt nu. Bra om det GÅR att åka omkring på vägen på ett lagligt sätt utan att H.Haffa kommer och blinkar med blåljusen. Perfekt att kunna åka till gokartbanor mm. för att kunna leka av sig lite.

Jo, jag tolkar dig säkert rätt, jag leker inte polis. Jag ville bara säga att det kanske kan kvitta om den är besiktad? Har man hojkort, är nykter och en nysnuten uppsyn kan inte straffet bli så mycket mer än några hundra kronor i böter?

Vete fan om jag skulle vilja kör runt på en reggad, jag har ju en riktigt schysst Fiddy men med regplåt skulle jag skämmas som en hund. Skulle aldrig åka på den i tätbebyggt, av rädslan att verka ocool.

Chronic skrev:
Vete fan om jag skulle vilja kör runt på en reggad, jag har ju en riktigt schysst Fiddy men med regplåt skulle jag skämmas som en hund. Skulle aldrig åka på den i tätbebyggt, av rädslan att verka ocool.

Ocool eller inte, jag kör för att det är skoj, inge annat.

Chronic skrev:
Jo, jag tolkar dig säkert rätt, jag leker inte polis. Jag ville bara säga att det kanske kan kvitta om den är besiktad? Har man hojkort, är nykter och en nysnuten uppsyn kan inte straffet bli så mycket mer än några hundra kronor i böter?

Skulle tro att du kan bli av med kortet... Körning med oreggat fordon. Kanske t.o.m. Farbror Blå är hårdare mot en som HAR kort: han borde ju veta bättre...

Chronic skrev:

Your age again ?

Skulle du skämmas över att köra en reggad fiddy ? :lol

Chronic skrev:
Jag vet inte om jag missförstår, men...vad spelar det för roll? Om du köper något som är typat & klart så är den ju godkänd.

Det är klart det finns krav på ljudvolym osv osv , men numera krävs bara ett CoC-document ( eller något liknande? )från tillverkaren för att få regga in fordon.

Lagarna gäller redan, har du inte sett dessa gocarts & andra skumma grejer som rullar omkring reggade?

aha... då är det jag som missförstår hela grejen, trodde det skulle komma NYA lagar som gör det möjligt att regga fiddys, minimotos mm... Men omjag ställer frågan såhär:

Om man köper en fiddy (inte den som är reggad och klar) vad krävs då för att kunna regga den? hur stor ombyggnad?

Mvh Mattias

Nu ringde han upp. Dom hade inte fått in nå provexemplar. Han hade beställt 10 st och 4 st är bokade. Man kommer visst få med ett coc-intyg och måste själv besikta in den för tror de va 530 eller 570 kr. Låter ändå lite billigt för en reggbesiktining eftersom dom kostar över 2000 kr i vanliga fall.

Dom här håller också på försöker få fiddys godkända: http://www.mb-import.se/

Ringde och pratade med mic som som driver företaget och modellen är godkänd i andra europa-länder. Så man får hoppas och se. Skulle kanske även ta hem andra billigare godkända modeller. När man köper dom så är dom färdigreggade så det ska bara va att ställa på, försäkra och ut och som vilken hoj som hällst. :yoparty

är det någon som vet om det är någon som har lyckats regga in en fiddy som 125:a?
/mvh erik

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...