åker nu i Daytona security evo gp och känner högsta förtroende för dom.
vad kostar ett par och var kan man köpa dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
åker nu i Daytona security evo gp och känner högsta förtroende för dom.
www.fc-moto.de
Är det dyraste serietillverkade dojorna du kan köra i!
Har hört att dom är värda sin vikt i guld!
En internationell RR förare beklagade sig över att han fått ny sponsor och att han fick lov att ge upp sina daytona pga av detta!
www.fc-moto.de
Är det dyraste serietillverkade dojorna du kan köra i!
Har hört att dom är värda sin vikt i guld!
En internationell RR förare beklagade sig över att han fått ny sponsor och att han fick lov att ge upp sina daytona pga av detta!
Oxtar racingstövlar sucks!! Bröt fotleden i dessa och kör numera i Daytona security evo II.
Känns mer gedigna och trygga just runt fotled,knölar. Kostar skjortan gör dom men värdesätter man sig själv och kroppen så har de förhoppningsvis betalt sig. Bekväma och sköna,dock en nackdel att just racestöveln är inte är regnsäker.
från €339.95 till €589.95 och det är säkert väl investerade kronor även för den som inte tävlar. det får, förhoppningsvis, bli mina nästa boots...
har ett par Alpinestars S-MX Plus boots och det här är min andra säsong, en 'normal' hojförare, så min fråga lyder - hur länge håller ett par sådana boots?
Hur länge dom håller? gissar att du menar daytona?
Ytterskon går att köpa separat när du slitit ut den, just GP modellen slits ut fort i sulan om man går mkt(normal mkt asså), bara ca 3mm gummisula utanpå det extra yttre karbon/kevlar skyddet runt hälen.
Den vanliga stöveln har en mer vanlig tjocklek på sulan och lär hålla länge.
Byggkvalitén är suverän, och innerskon är i stort sett oförstörbar.
Ytterskon är den som slits ut fortast, och jag förbrukar ett par Daytona per säsong. Det är inte för att jag går mycket i dem, utan för att jag står på fotpinnarna på samma ställe av sulan hela tiden. Blir liksom en grop i sulan. Det går som du säger att bara byta ytterskon, men det kostar tillräckligt mycket för att det inte ska kännas dumsnålt att köpa helt nya istället.
Den enda nackdelen de har utöver att de slits fort, är att tåskydden i plast slits ännu fortare. Finns tydligen några skydd man kan köpa som ska hålla bättre, men dem har jag inte provat.
Så sant som det va sagt, om man som du trycker på pinnarna mkt eller vad vi ska kalla det.
Detta borde man väl "slippa" om man inte har GP modellen va?
Min synpunkt om tunn sula / gående är baserat på mitt gatåka nu, då det blir en del steg på en sommar.
Jag skrapar (skrapade) inte mina tår mkt alls, men gjorde egna mixmatte skrapskyddhar gjutformen kvar om du vill prova.
Keramiska är dom tydligen, de du menar:
http://www.daytona.de/english/accessoires_e/popups/03verschl_keramik.html
Kenny Roberts junior va det förmodar jag, i VM ser man dom väldigt sällan,
men i IDM är de mkt vanliga.
Lätt värda sin vikt i guld.
Nej tyvvär inte regnsäker, men varm nu på hösten, dock inte störande varm på sommaren.
509,95 € för dessa
och 540€ för dessa, som jag åker i nu, förutom att mina är evo 2, inte evo 3 som kom i år, men jag har det extra skyddet utanpå hälen.
Highsidade på gelleråsen förra sommaren med dom på, fick en gsxr1000 över foten i vurpan, hann se den komma mot mig och tänkte att, ja hoppas den landar på foten och inte benet. sure ont i fotleden fick jag men inga brott,
jag fick 10 frakturer -06 i ett par Astars, som ändå var prototyper med kolfiberskenor invändigt, blev bara smular av dom.
Hur länge dom håller? gissar att du menar daytona?
Ytterskon går att köpa separat när du slitit ut den, just GP modellen slits ut fort i sulan om man går mkt(normal mkt asså), bara ca 3mm gummisula utanpå det extra yttre karbon/kevlar skyddet runt hälen.
Den vanliga stöveln har en mer vanlig tjocklek på sulan och lär hålla länge.
Byggkvalitén är suverän, och innerskon är i stort sett oförstörbar.
Kan kanske gå att hitta billigare nånstans, kolla runt.
Visst finns det andra dojjor som skyddar riktigt bra, skulle säga att Astars top-of-the-line Alpinestars Supertech R, och även Dainese Axial Race skyddar suveränt.
Men frågar du mig och vill ha det bästa som finns, så är det Daytona Security EVO G3 grand Prix.
tack för ALL info![]()
jag menade faktiskt mina stövlar, alpinestars smx-plus: hur länge håller ett par såna stövlar (generellt)? min andra hojsäsong för i år och kört på bana några ggr totalt samt att jag är en 'normalbra' förare om du förstår vad jag menar.
ok
ja inte en susning, men det enda du sliter ut är väl sulan.
en liten bidragande del till att hela min fot vreds runt/av/krossades -06 va att jag haft dom dojjorna några år, sulan va inte tjock, är ju ett visst motstång i den också.
Att man "bara" åker gata tycker jag inte är nått motiv att åka i mindre skyddande utrustning, visst man drar inte i backen så ofta, men minst lika illa när man väl gör det.
Här köpte jag mina Daytona Evo.
http://www.mamut.net/mitongaracing/shop/
Vurpade rätt rejält med mina. Både stövlar och fötter klarade sig bra.
Skönt att du klarade dig fint,inga övriga skador hoppas jag.
Japp länken ovan har men dock blir det billigare att beställa från andra sidan sjön![]()
fast jag skulle behöva prova ett par, för att se att stövel storleken är densamma som på mina alpinestars smx-plus...
Sant! tyvärr inte så många som säljer dem eller har på lager.
Där var nån butik till här i Sverige som hade,minnet sviktar dock vilken.
Jag hade iallafall 44 i Oxtar racestövlar och det blev 44 i Daytona om det är till någon hjälp![]()
Hade förvisso möjlighet att prova dem på Mitonga oxå.
Skönt att du klarade dig fint,inga övriga skador hoppas jag.
Japp länken ovan har men dock blir det billigare att beställa från andra sidan sjön![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |