Hur bra är mc stövlar egentligen?

Ehhh! gympadojor o kortbrallor är nog de bästa!!! För jag ä så djävla hård att mina gympadojor skulle setat kvar i denna smäll.... :arsele
 
Ehhh! gympadojor o kortbrallor är nog de bästa!!! För jag ä så djävla hård att mina gympadojor skulle setat kvar i denna smäll.... :arsele

mjaa, förvisso skulle faktiskt dina gympadojjor sitta kvar på fötterna dina med tanke på att du är så 'djävla hård' (säkert den enda här på sh), däremot skulle just fötterna dina lossna från resten av din kropp...
 
Den stöveln gjorde nog vad den är designat till att göra i ett sådant läge, nämligen lämna foten utan att ta den med sig.
 
vafan lämnade dom bara han som hamnade under hojen i slutet av filmen? :P
 
Michel Fabrizio på filmen åker i TCX stövlar, med massa plast skenor på utsidan, är inte förvånad att de kan slitas av foten.

Har hänt förr, Kato blev av med dojjorna i sin dödskrash, alpinestars.
crash4.jpg


När jag highsidade på anderstorp -06 så åkte i stöveln av, men slets sönder.
(krossad fot va resultatet)

se bildlänk
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=144897&d=1148050571

åker nu i Daytona security evo gp och känner högsta förtroende för dom.
 
Last edited:
Michel Fabrizio på filmen åker i TCX stövlar, med massa plast skenor på utsidan, är inte förvånad att de kan slitas av foten.

Har hänt förr, Kato blev av med dojjorna i sin dödskrash, alpinestars.


När jag highsidade på anderstorp -06 så åkte i stöveln av, men slets sönder.
(krossad fot va resultatet)

se bildlänk
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=144897&d=1148050571

åker nu i Daytona security evo gp och känner högsta förtroende för dom.


När jag highsidade på A-torp 1/9 satt stöveln kvar och såg alldeles hel och fin ut. Innanför var det dock värre. Krossade ett ben i vristen och blev av med gipset i måndags. Skall (förhoppningsvis) få börja stödja på foten om tre veckor... Jaja, slapp ju stelopereras iaf. Just det ja, stövlarna jag körde med var Oxtar racingstövel med massa flashiga skydd i plast och titan.

Däremot kan jag varmt rekommendera rejshandskar från Berik. Ena handsken blev totalt strimlad på översidan och handen klarade sig med ett litet skrubbsår, vilket tyder på att handsken gjorde sitt jobb och tog smällen istället för mig!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top