Hur bli av med busringare?

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Jaha. Här sitter man och pluggar och har således tid att svara på anrop i den trådanslutna telefonmaskinen. Det är ju dumt... sedan nån vecka tillbaka så ringer nån snorvalp från "skyddat nummer" en till tre ggr/dag och tramsar, vilket såklart är jäkligt irriterande!

- Har försökt att snacka med honom, men det ger ju inget.

- Lägga femhundra spänn till Felias nummerspårning känner jag inte för.

Min nuvarande taktik är att inte svara på skyddat nr., i hopp om att han tröttnar till slut, men jag har ju likt förbannat fått springa och kolla vem som ringt hela helgen. :gnissla

SH har ju svar på allt så nu undrar jag hur skulle ni hanterat denna anonyma fridstörare? :kulspruta

Koppla om hemluren till en mobiltelefon med kontantkort med bonus. Sen är det bara att lämna på.

Alt. koppla till något hutlöst dyrt betalsamtal. :tummenupp

Han kanske är tjär i dig. :tuttar
Ngn efterhängsen junior som brukar stå och glo på dig? :rullandeu
:D

Hota med att du kommer spåra numret...& att du kommer hem till han & krossar näsbenet....det brukar ta skruv....

Haha, låter man bara nog jävla elak så brukar det funka.
OBS! det måste låta som att man verkligen menar det, men det bör väl inte vara problem för trådskaparen.

Klipp ut några fina lines från Leifi Plomberos busrigningar. Ha dem redo som mp3-or och svara honom med dem! :tummenupp

Vad säger han när han ringer då?
Nu blev ni nyfikna? :D

Han brukar förställa rösten till bl#ttebrytning och tjata om pizzor och annat som inte går att höra. Den där jälla pizzan har han tjatat om i en vecka, så den är nog kall nu...eller nått. :va

Jörgen Karlsson skrev:
Han kanske är tjär i dig.
Ngn efterhängsen junior som brukar stå och glo på dig?
Då är det väl straffk##llning kanske inget att hota med? :hihi
I dagen samhälle är det väl dessutom heller inte så politiskt korrekt att utföra det med prepubertala gossebarn. :rolleyes: :rommartiden :katolskpräst

Haha, låter man bara nog jävla elak så brukar det funka.
OBS! det måste låta som att man verkligen menar det, men det bör väl inte vara problem för trådskaparen.
Usch, jag som är så kass på att låta förbannad... Fast brinner den långa stubinen väl ner så jäklar! :gnissla

Last edited:
Lägg in den här på din telefonsvarare:
[YOUTUBE-ID]rCZF-UZmYvo[/YOUTUBE-ID]

Säg upp hemtelefonen, vad fan ska du med den till, du äger väl en mobil?

Är väl bara att säga att du nu slantat den där femhundringen för spårningen och att han snart kan se fram emot en polisanmälan. Ge det en vecka eller nåt och har det inte slutat då kanske det är värt att slanta på riktigt.

Är väl bara att säga att du nu slantat den där femhundringen för spårningen och att han snart kan se fram emot en polisanmälan. Ge det en vecka eller nåt och har det inte slutat då kanske det är värt att slanta på riktigt.
Ja, jag antar att det lutar åt det hållet.

Säg upp hemtelefonen, vad fan ska du med den till, du äger väl en mobil?
Utan telefon blir det både krångligt och inte speciellt billigare om man vill ha nån slags internet här ute i buskarna. 3G är inget alternativ och det går bara att få Felia ADSL genom vår lilla televäxel.
Annars hade jag gladeligen sagt upp den där dyra mackapären och kört mobil eller IP-tele.

Last edited:
Lyft på luren, lägg på, gör det ett par gånger och han tröttnar :tummenupp (har jag själv gjort då det var några som höll på)

Lyft på luren, lägg på, gör det ett par gånger och han tröttnar :tummenupp (har jag själv gjort då det var några som höll på)
Been there, done that.
Brukar blanda ditt tips med att inte svara. Det är också rätt intressant att bara lyfta luren och sen vara helt tyst. Då blir han lite ställd när han inser att han pratar med sig själv. :hihi

Nåja, är jag bara tillräckligt dryg (inga problem :tummenupp) så ger han kanske upp till slut.

Ja, jag antar att det lutar åt det hållet.

Utan telefon blir det både krångligt och inte speciellt billigare om man vill ha nån slags internet här ute i buskarna. 3G är inget alternativ och det går bara att få Felia ADSL genom vår lilla televäxel.
Annars hade jag gladeligen sagt upp den där dyra mackapären och kört mobil eller IP-tele.

Aha, på det viset.
Jag kan få ADSL utan att ha telefon.
Jag sa upp telefonen ögonblickligen jag fick reda på det.
Innan dom hade hunnit koppla ur den ringde dock min ISP och erbjöd mig gratis hemtelefon via dom, så dom tog över det...

Jag hade ringt för 37:- på sista räkningen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back