Hur bli av med busringare?

Lägg in den här på din telefonsvarare:

Jag hade lagt in den här på svararen, gillar att spela upp den för folk jag ogillar/ eller vill driva med :hihi :yoparty

[YOUTUBE-ID]CxO2k43hO70&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Den biten har ett tydligt budskap, inget knussel.

Last edited:
Haha, låter man bara nog jävla elak så brukar det funka.
OBS! det måste låta som att man verkligen menar det, men det bör väl inte vara problem för trådskaparen.

Eller så blir de bara mer taggade att ringa :mad: Råkade själv ut för liknande nämligen, och trots mina hot om att krossa knäskålarna på honom och hugga av fingrarna för att sedan doppa handen i salt så gav han sig inte. Slutade med att jag stämde träff med honom men han kom aldrig :(
De tröttnar nog efter en stund, ge bara fan i att svara helt enkelt.

Eller så gör du det enda rätta; Spåra numret och ta fram adress etc. Sen ringer du när du står utanför hans dörr, be honom öppna och där står du med en tårta som du trycker upp i nyllet på honom. Eller ett baseball-trä över ena knät, men då begår du ju ett brott och det är inte ok.

Aha, på det viset.
Jag kan få ADSL utan att ha telefon.
Jag sa upp telefonen ögonblickligen jag fick reda på det.
Innan dom hade hunnit koppla ur den ringde dock min ISP och erbjöd mig gratis hemtelefon via dom, så dom tog över det...

Jag hade ringt för 37:- på sista räkningen.
Du, jag ska faktiskt kolla upp det. Vi har nått stadsnät också, men jag har förutsatt att man måste ha ett "vanligt" teleabb. för att kunna köra adsl. Ska kolla, det har blitt på tok för dyrt med bara en massa fasta kostnader.

Eller så blir de bara mer taggade att ringa :mad: Råkade själv ut för liknande nämligen, och trots mina hot om att krossa knäskålarna på honom och hugga av fingrarna för att sedan doppa handen i salt så gav han sig inte. Slutade med att jag stämde träff med honom men han kom aldrig :(
De tröttnar nog efter en stund, ge bara fan i att svara helt enkelt.

Eller så gör du det enda rätta; Spåra numret och ta fram adress etc. Sen ringer du när du står utanför hans dörr, be honom öppna och där står du med en tårta som du trycker upp i nyllet på honom. Eller ett baseball-trä över ena knät, men då begår du ju ett brott och det är inte ok.
Nä, tjaffsa tror jag inte på. Det blir nog bara ännu värre, som du säger.

Jag avvaktar ett tag, skiter i att svara alt. lyfta och lägga på. Fortsätter det så får det väl bli spårning och polisanmälan eller "hembesök".

...gillar att spela upp den för folk jag ogillar/ eller vill driva med :hihi :yoparty
Jag tyckte det var en lite för klämkäck visa. Det skulle i så fall vara nått lite mer aggressivt, tycker jag. :tungan

Last edited:
Skaffa en skarp visselpipa som du håller tätt intill luren.

Jag hade lagt in den här på svararen, gillar att spela upp den för folk jag ogillar/ eller vill driva med :hihi :yoparty

[YOUTUB-ID]Cx2k43hO70&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Sinnessjukt bra trummis!

Angående busringaren. Tycker du ska ta den där spårningskostnaden och se till att han slutar. Antingen tar du det själv eller polisanmäler. Undrar om han ringer från kontantkort.

Du har alltså ingen aning om vem det kan vara? Inga ovänner?

Jag tyckte det var en lite för klämkäck visa. Det skulle i så fall vara nått lite mer aggressivt, tycker jag. :tungan

Sätt honom på plats DirekCt :mad: gå en kurs hos Kjell

[YOUTUBE-ID]DF4cSWcfPwU[/YOUTUBE-ID]

"Nyduschade pissluder" :rofl :rofl :rofl

Ja, jag kanske skulle låna honom lite.

Last edited:
Skaffa en skarp visselpipa som du håller tätt intill luren.

Det är nog den bästa ideén hittills.
Svara med luren en bra bit ifrån så han verkligen får trycka in örat i luren för att höra och sen blåsa i visslan utav själve fan. Kan han ligga där med tinnitus på ena örat och lipa.

Edit: Eller ännu bättre, en såndär båttuta eller va fan det heter, som fotbollshuliganer tjuter med!

25-840_l.jpg

70 pissetassar på Biltema :tummenupp

Last edited:
Det är nog den bästa ideén hittills.
Svara med luren en bra bit ifrån så han verkligen får trycka in örat i luren för att höra och sen blåsa i visslan utav själve fan. Kan han ligga där med tinnitus på ena örat och lipa.

Edit: Eller ännu bättre, en såndär båttuta eller va fan det heter, som fotbollshuliganer tjuter med!

25-840_l.jpg

70 pissetassar på Biltema :tummenupp
:lol :crash :näsblod

Been there, done that.
Brukar blanda ditt tips med att inte svara. Det är också rätt intressant att bara lyfta luren och sen vara helt tyst. Då blir han lite ställd när han inser att han pratar med sig själv. :hihi

Nåja, är jag bara tillräckligt dryg (inga problem :tummenupp) så ger han kanske upp till slut.

Jag tror nog denna är smartast, jag brukar först säga vilken dum jävel han är som ringer min mobil för jag kommer bara lägga ifrån mig mobilen och så kommer det kosta för att han att göra ett meningslöst försök att störa mig;)

Fungerar varje gång!

[YOUTUBE-ID]CxO2k43hO70&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Älska den låten och det är så många situvationer man önska man kunde ta fram en bergsprängare och vrida på den låten på max åt någon och säga "den här är tillägnad dig!:mad:

[YOUTUBE-ID]-TVqqnSCXcE[/YOUTUBE-ID]

Den funkar också! Självklart vet jag att det är en covelr men Misfits är sämre.. :)

Last edited:
Been there, done that.
Brukar blanda ditt tips med att inte svara. Det är också rätt intressant att bara lyfta luren och sen vara helt tyst. Då blir han lite ställd när han inser att han pratar med sig själv. :hihi

Nåja, är jag bara tillräckligt dryg (inga problem :tummenupp) så ger han kanske upp till slut.

Plus att han får stå för samtalet :tummenupp Efter ett tag blir det dyrt :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back