hur avgöra ingångshastighet?

Robban_C skrev:
Johan, vad är det för väg?

oj oj oj va bra vägen är. du åker ut mot årbyrondellen och fortsätter mot sundbyholm. bara en liten bit fram från årbyrondellen så kommer det en skylt där det står torshälla 6, där svänger du vänster och sen börjar det roliga :tummenupp

Silwer skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31226
Den tråden är det.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=18567
Denna är makalös med, den hade jag inte läst så mycket förr:lol

jag tycker inte att någon av dessa frågeställningar är nå konstiga.

den första ställde jag för att jag inte vet hur mycket sämre väggreppet blir i mc-däck när det är kallt och blött ute. jag tycker att det är bättre att fråga än att köra av vägen i 250km/h. tror bara att det var nån enstaka person som förstod vad jag var ute efter och svarade på frågan.

den andra visade det sig att den bara hade att göra med min gamla gixxer. det måste ha varit något fel på den. i kurvor där jag vobblade med den gixxern i 180 kör jag nu i 240 med firebladen och det känns helt lungt. när jag skrev tråden körde jag vobbelgixxern. jag tänkte att jag kanske gjorde något fel även om jag misstänkte att det hade med hojen att göra.

bmwjohan skrev:
oj oj oj va bra vägen är. du åker ut mot årbyrondellen och fortsätter mot sundbyholm. bara en liten bit fram från årbyrondellen så kommer det en skylt där det står torshälla 6, där svänger du vänster och sen börjar det roliga :tummenupp

Var det inte åt det hållet någonstans som det roliga slutade för någon R6-pilot förra sommaren?
Visst det är kanske pekpinne och allt därtill. Men det roliga börjar faktiskt först på banan.

Om du nu dessutom bor i Eskilstuna har du ganska nära till två banor. 16 mil till Sviestad och 13 till Gelleråsen.
Så, inga mer ursäkter, häng med till banan NU.

Mad Moose skrev:
Var det inte åt det hållet någonstans som det roliga slutade för någon R6-pilot förra sommaren?
Visst det är kanske pekpinne och allt därtill. Men det roliga börjar faktiskt först på banan.

Om du nu dessutom bor i Eskilstuna har du ganska nära till två banor. 16 mil till Sviestad och 13 till Gelleråsen.
Så, inga mer ursäkter, häng med till banan NU.

r6 piloten smällde på vägen ut mot sundbyholm. han höll 200 rakt igenom en korsning vad jag har hört.

Silwer skrev:
hahaha, du är kul iaf, för mig är den tråden bara steget under tråden om man ska ha långärmat eller kortärmat:lol

fast fel val av långärmat eller kortärmat kan inte ge dödlig utgång ;)

Johan:
Har du hittat den vägen nu?
Jaja, du är yngre.
Jag har matat allt jag har tordats där med min förra Corvette också.
Problemet med den vägen (de flesta norr om E20) är att det är rätt tätt mellan kåkar och andra hinder = ta det lugnt. :fatta!

bmwjohan skrev:
i kurvor där jag vobblade med den gixxern i 180 kör jag nu i 240 med firebladen och det känns helt lungt.

Kör du 240km/h med din Fireblade så är det inte en kurva utan snarare en böj eller "knick". :tungan

bmwjohan skrev:
men när det gäller sporthojar så vill jag ha så mycket effekt som möjligt för jag gillar ju som jag skrivit tidigare att köra fort på 90 och 110 vägar och då måste man ju ha rätt mycket pulver. jag gillar också känslan av att ha hyfsat mycket vridmoment, särskilt när man ska ta upp framhjulet och inte vill använda kopplingen.

Varför har du då en gammelblade??! O går de inte att köra fort på 90/110 vägar om du ine har tex minst en 900?! :va

utan att ha testat så är jag övertygad om att bankörning är mycket roligare. problemet är ju bara att närmaste bana ligger väl en 20 mil ifrån mig och sen kostar en bankörning typ 900kr eller nått sånt. jag vill gärna köra hoj nästan varje dag och då blir det liksom lite klurigt för man kan inte köra bana hela tiden. inte med min ekonomi i alla fall. tyvärr

Har inte heller råd att köra bana hela tiden, men passar på så ofta jag kan!! hur kul som helst.

Goffe skrev:
Varför har du då en gammelblade??! O går de inte att köra fort på 90/110 vägar om du ine har tex minst en 900?! :va

Har inte heller råd att köra bana hela tiden, men passar på så ofta jag kan!! hur kul som helst.

Äh, du har råd. Har du bokat anderstorp lördag än?

//jaG

Goffe skrev:

gammelbladen var det värsta jag hade råd med. jag gav 34.000 för den och kör med bara trafikförsäkring. bladen kändes som det värsta jag kunde få för dessa pengar.

nej jag tycker att man måste ha lite kubik för att kunna flåsa på bra på 90 och 110.

Goodstuff skrev:
Kör du 240km/h med din Fireblade så är det inte en kurva utan snarare en böj eller "knick". :tungan

nej det var alltså i dessa mycket svaga kurvor som min gamla gixxer var helt livsfarlig. den började vobbla i kurvor på 110 vägar i 180 där jag nu kan köra i 240. svaga kurvor.

Robban_C skrev:
Johan:
Har du hittat den vägen nu?
Jaja, du är yngre.
Jag har matat allt jag har tordats där med min förra Corvette också.
Problemet med den vägen (de flesta norr om E20) är att det är rätt tätt mellan kåkar och andra hinder = ta det lugnt. :fatta!

jag har ju bara haft hojkort i typ ett år. hittade den så gott som direkt när jag började köra hoj.

jo jag vet att det är alldeles för tätt mellan kåkarna. jag släpper faktiskt av lite förbi husen. jag släpper av såpass att jag kan se att det inte är någon i närheten av vägen. sen brukar jag bara köra fram och tillbaks några få gånger itaget så att jag inte ska reta dom som bor där för mycket.

*/ ?>
Back