Hur åker man säkrast med barn?

Får bli cykelhjälm till sommaren till fyraåringarna (de hinner precis fylla innan säsongen startar). De kommer nog bara att åka runt kvarteret i vilket fall... Ettåringarna (ja de blir det till midsommar i alla fall) får vänta någon sommar till innan de får åka.

Bra tråd!

Maggy skrev:
Får bli cykelhjälm till sommaren till fyraåringarna (de hinner precis fylla innan säsongen startar). De kommer nog bara att åka runt kvarteret i vilket fall... Ettåringarna (ja de blir det till midsommar i alla fall) får vänta någon sommar till innan de får åka.

Bra tråd!

jag fick åka redan innan året dock bara framför farsan och i trädgården små varv i ettan så jag fick hålla i styret själv. Trafik har jag aldrig åkt med pga avsaknad av utrustning. Undantaget en gång pga att han testa en kompis hoj som skulle säljas jag va 11-12 tror jag hade hjälm och satt bak men de va bara en liten runda på gatan utanför huset. Bättre man kör själv ju :)

Min snart 5 årige son fick en riktig hjälm av farmor i julklapp, jäklar vad stolt han vart :D
Ska fixa någon typ av rem så han sitter kvar och sen får det bli korta lugna turer till sommaren.

Såg en Blyvinge en gång på Bogesundsvägen mot Vaxholm. Bakpå en pojk i t-tröjar och gympadojor. INGA handskar heller. Och föraren får syn på mig och börjar hissa. Gissa om jag slog av fort. Bland det mest korkade jag sett. Min dotter åkte med när hon var i 4-5 årsåldern, frampå, i 30, runt kvarteret med cykelhjälm. Så fort vi mötte nån ropade hon "GASA,pappa, det går för sakta!" Nu är hon för stor för att sitta fram i 30 och når inte ner till pinnarna så det får vara så länge.Åker man bakpå SKALL man nå ner till pinnarna så man själv kan hålla i sig. Nån sele kommer inte in i det här huset iaf.
Ha de................Per:squid

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!