Hur är SH-medlemmen?

Mitt A-kort fyller 20 i år :D
Tyckte det var roligt med fart tills man hade gjort några marksyningar, efter det, med stigande ålder & fler barn har man blivit fegare & fegare, dessutom bekväm av sig.
Men det ingår ju nånstans att man toppar de hojar man har. Utom XR:en som vobblar utav helvete innan man kommer upp i fart, nån gång ska jag rikta framhjulet...

Mitt A-kort fyller 20 i år :D
Tyckte det var roligt med fart tills man hade gjort några marksyningar, efter det, med stigande ålder & fler barn har man blivit fegare & fegare, dessutom bekväm av sig.
Men det ingår ju nånstans att man toppar de hojar man har. Utom XR:en som vobblar utav helvete innan man kommer upp i fart, nån gång ska jag rikta framhjulet...

20 år bra kört
ja hade min körkort i 10 min sen blev ja av med det ;)

De första åren brukar man vilja ha snabbare och snabbare hoj.
Så ock jag.
Nu åker jag gammelhojjar och njuter av att få rytm i körningen.
Tycker att det är lika skoj att köra grusväg i 50-60 med Uralen eller Nimbusen som att köra samma väg i 100+ med XRen eller krokig asfalt i 150 med Yamahan.

Bana har jag provat och det var inget för mig.
Kul, men inte värt pengarna och tiden när man är obegåvad.

Alla motorcyklar är kul när man hittar rätt väg.
Utom glidare.

Haha vad säger det om din körförmåga? Jag fasar för den dagen då du får köra hoj med fler hästar än vad jag har i min startmotor :näsblod

de där va faktis taskigt sakt
har inte ens tagit mc körkortet :) kommer snart
men du ja tror faktis min lille 125 har mer hästar i sig än din startmotor :tungan

3. Bara glad (förvånad?) över att fortfarande ha kvar körkortet :D

Köra hårt och testa gränserna efter kurviga vägar för att känna adrenalinet pumpa är ju den stora charmen med att köra sportmaskin. Åka bakhjul och leka är den stora charmen med motard. Köra mc enligt skyltar och lagboken tycker jag inte ens är kul, tar hellre bilen då:rolleyes:

Köra hårt och testa gränserna efter kurviga vägar för att känna adrenalinet pumpa är ju den stora charmen med att köra sportmaskin. Åka bakhjul och leka är den stora charmen med motard. Köra mc enligt skyltar och lagboken tycker jag inte ens är kul, tar hellre bilen då:rolleyes:

Skulle vilja sträcka din tes till att i princip gälla allt som drivs av en motor. Att köra bil enligt skyltar och lagbok är inte heller särskilt kul...

Har ännu inte kört över 100 på min hoj eftersom det är tråkigt att köra fort på motorväg/led. Hellre kurviga 50-70 vägar genom vackra landskap, och då hinner man även hälsa på mötande hojåkare (vilket ger mej ett lika brett leende under hjälmen varje gång det sker). Vad jag ser fram emot är i sommar då min kära bror och jag (förhoppningsvis) ska köra fina vägar ner till sommarstället i Jönköping. :)
varför köra 100 på motovägen när du kan köra 200 på vanligt fin kurvig landsväg? ;P

det är ju andrenalinet man vill åt.
köra mc enligt lagboken får jag inte ut nånting av, därmed inte sagt att jag är vårdslös på platser man inte bör vara det på.

samma kick får jag på snowboard när man är en 6m upp i luften.
känner mig levande av andrenalinet.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...