GurraBurra
Ingen Kommer ihåg en fegis!
Är av uppfattningen om man gör saker med finess så bryr dom sig inte.... Ligger man och bombar... ja då får man stora ögat också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ser väldigt grått ut. Jag pendlar och kör mycket i Stockholm och kryssar mellan bilarna (lanesplitting) hela tiden. Tycker själv det är okej vilket inte betyder att farbror batong tycker det om de har en dålig dag.
Jo om de börjar blanda blåbärssaft och tutar i mistluren så delar sig bilkön som vattnet för Moses.Gasa för fan, snuten kommer inte mellan![]()
Personligen så är polisen det sista jag tänker på om jag skulle köra om i en tvåfilig kö, det bilisterna jag är orolig över. Även om det inte går fort så kan konsekvenserna ändå bli stora, därmed inte menat att det är fel att köra om kön.
Ta er tid och se den, så kanske vi kan undvika några olyckor i sommar.
http://youtu.be/5aoT1Nwo7UI
Saxat från Smc http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/Kortips/Korning-i-ko/
Visst är trafiksituationen annorlunda i ryssland än sverige, men att använda det som ett argument för att bagitalisera riskerna i sverige är naivt.Sen kan man ju se det som så här. 90% av filmerna verkar komma från Ryssland, där 90% av förarna kör fulla, utan körkort och skiter fullständigt i sina medmänniskor, behöver man säga mer?
Men men, kör med insidan av hjälmen som någon skrev, så behåller man glansen på utsidan!
Har inte hänt än att någon har "svängt" ut och stoppat/trängt eller skapat större fara. Dock inte helt främmande för att det kan hända.Eller den du kör om!
Jo om de börjar blanda blåbärssaft och tutar i mistluren så delar sig bilkön som vattnet för Moses.![]()
Visst är trafiksituationen annorlunda i ryssland än sverige, men att använda det som ett argument för att bagitalisera riskerna i sverige är naivt.
Däremot kan du forfarande dra slutsatser utifrån filmer oavsett vilket land dom är ifrån, men precis som du säger så finns det fördelar med att köra med insidan.
Fast det är inte helt fel att sätta vårt fina liv och körning i vårt skydda verkstad i lite perspektiv..annars är det lätt att få för sig att vi lever farligt eller något.
Vad lagen säger och vad polisen tycker är ju som vanligt två helt olika saker[...]
Sen kan man ju se det som så här. 90% av filmerna verkar komma från Ryssland, där 90% av förarna kör fulla, utan körkort och skiter fullständigt i sina medmänniskor, behöver man säga mer?
Men men, kör med insidan av hjälmen som någon skrev, så behåller man glansen på utsidan!
Du kan och vet inte mycket om öst märker jag. tar man allt som händer i lilla sverige och ser på hur illa folk kör här och förhållande till folkmägnden så framstår vi som egotrippade apor i vår lilla bur på vägen. När det händer något ska detr alltid skyllas på någon annan. jag har kört otaliga mil här hemma och mycket i östländer med. och har inte haft mer problem där än här hemma. När det händer en olycka här så ska ju folk mest bara titta på till skillnad från andra länder där dom faktiskt stannar och frågar om dom kan hjälpa till, Nu är det inte alla som gör det men betydligt mer medmänniskor än i sverige kan jag lova.
Om du tagit ditt körkort före 19 januari 2013 får du det, annars inte.
Skämt åsido, så här står det på trafiksäkerhet.se:
" Här är det tillåtet att köra om även på höger sida
Ø om det finns två eller flera körfält i samma riktning och tät trafik i alla körfält och hastigheten bestäms av fordonet framför dig - tät köbildning
Ø om det finns körfältsvägvisare som beskriver olika färdmål
Ø om det finns skilda körfält i anslutning till vägkorsning
Ø om den högsta tillåtna hastigheten är 70 km/tim eller lägre och det finns en synlig körfältsmarkering som skiljer körfälten åt och som går i samma riktnig
Ø om körfältet på sidan om dig är ett kollektivkörfält
http://www.trafiksakerhet.se/korfalt-korfaltsbyte.htm
+1Dvs Kör man bara lungt o sansat o använder blinkers så ger poliserna en omedelbar straffeftergift (aka ignorerar) det lilla trafikbrottet.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |