Hundkoja med busamotor

har för mig jag såg nåt motorprogram tror det var fith gear där dom interjuva nån som hade en ruskigt snabb mini cooper tror de va hayabusa motor i den gjorde iaf 0-100 på 3 sek eller strax under det kan man kalla "sleeper" :hihi

Nice som fan! men måste va lite jobbigt att inte ha back på bilen :huvet

Cervantes skrev:
2306124 Nice som fan! men måste va lite jobbigt att inte ha back på bilen :huvet

Det kan man lösa med en elektrisk back.

Fast jag tycker fortforande att det är fullständigt vansinnigt att stoppa klena motorcykelgrejor i tunga fordon. (bil på 500kg är tungt för en stackars MC växellåda) när man lätt kan trimma en bilmotor till samma effekt istället.

Enda anledning i mina ögon är väl ljudet ISF...

GuW skrev:
2306312 Det kan man lösa med en elektrisk back.

Fast jag tycker fortforande att det är fullständigt vansinnigt att stoppa klena motorcykelgrejor i tunga fordon. (bil på 500kg är tungt för en stackars MC växellåda) när man lätt kan trimma en bilmotor till samma effekt istället.

En sån här kanske hade smakat mumma?

Mer ariel!

Klicka på webb-tvn till vänster, Ariel atom 2!

GuW skrev:
2306312 Det kan man lösa med en elektrisk back.

Växellådan är nog inte lika stort problem som kopplingen i detta fallet :död
Min stora fråga är om de fortfarande kör med originalbromsar på bilen, helt livsfarligt isåfall då kojjorna inte är berömda för att ha världens bästa bromsar...
Coolt är det iaf, mk2:an från Norge är också tuff med sin mc-spis som varvar som en tok!

Dee_cati skrev:
2306427 Växellådan är nog inte lika stort problem som kopplingen i detta fallet :död
Min stora fråga är om de fortfarande kör med originalbromsar på bilen, helt livsfarligt isåfall då kojjorna inte är berömda för att ha världens bästa bromsar...
Coolt är det iaf, mk2:an från Norge är också tuff med sin mc-spis som varvar som en tok!

CBR900 spis med snurrbo :yoparty hunkojan såg jag förresten live på rudskogen förra året jädra fräck grej :D

Dee_cati skrev:
2306427 Växellådan är nog inte lika stort problem som kopplingen i detta fallet :död

Polarens Mini med små gulliga skivor bakom 10-tums Minilite-fälgar har iaf ett jävla bett i bromsarna. Testade häromdagen (trimmad 1275cc :yoparty ), och det är en sjukt rolig bil att sprätta runt med.

Ball!! äger själv en austin mini 1275GT, smått vässad.
1275_GT.jpg

när man ligger i 200 med den så är man inte så tuff......bromsarna är bättre orginal än min gammla opel...säger iofs inte så mycket...men jag tycker dom e ok!!
mini_2.jpg

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...