Hunden har slutat dricka

Last edited:
Nästa gång ring veterinär innan du startar en tråd på SH. Även om din mamma redan ringt så spelar det ingen roll, hellre ringa en gång för mycket. Dom är väldigt hjälpsamma och vet oftast direkt om det är allvarligt eller inte.

En hund som är vit om läpparna kan ha blodbrist, men det finns tusen olika saker som kan vara fel. Hunden behöver inte visa att något är fel iheller utan är helt som vanligt tills det är alldeles för sent, det är en naturligt skydd dom har.

Hunden kan bli uttorkad jävligt snabbt, för att se om den är uttorkad nyper du tag i nackskinnet o drar lite lätt i det så det blir ett veck. Lägger det sig direkt är inte hunden uttorkad. Går det väldigt långsamt eller stannar i ett veck så är hunden uttorkad. Mät alltid temperaturen på hunden om du misstänker att något är fel, viktigt. Man gör som din mamma gjorde på dig när du va lite, stoppar mätaren i gumpen. :tungan Tempen ska ligga mellan 37-38 grader.

Lycka till!

är han vit om läpparna kanske han har vart och sniffat i kola-förrådet? något säger mig att du eller dina föräldrar döljer något..

men jag kom nog till fel tråd ändå! jag har aldrig varit i bocksholm.. och jag är en kattmänniska...
:glömdet

Nästa gång ring veterinär.!

:tummenupp

Dock jag litar inte på veterinärerna... Ringde en gång och frågade om vovven fick ben och berättade att han gick på diet och skulle BARA ha allergen torrfoder. Och fick klar tecken att det gick bra. Sen nästa dag ringde de och sa att han är allergisk mot ben :mad:.

Undrade vad hunden hade för sjukdom innan vi fick blod proverna(innan han gjorde blod prov) och vi åkte till olika veterinärer och de sa alla olika saker. :tummenner:finger

Men visst är det lätt att säga fel vad det gäller djur.

Sist så åkte de in med hunden till djursjukhuset och där var de bra. Precis när de kommit in för dörren så blev hunden betydligt sämre och fick övernatta med dropp :(

Men om det kommer fortsätta med klieri och denna skit så tänker jag be mor och far att göra så han får somna in. Om han inte blir bra med klieri(damm allergiker) han går ju på medicin men det värkar som att "Han går på medicin så han är som alla andra hundar nu bra/pigg och kan äta vad som hälst". Det är inte precis billigt att ta hand om jycken. Sved till ganska bra i kassan sist han var inne på sjukhus.

Men han ska få vara med oss på Jorden ett par år till. Han är ju bara 2

Last edited:
Gå till EN veterinär, hitta en som är bra och som ger er mest hjälp. Det finns massor av ställen som är skit man ska bara hitta ett som är bra. Oftast är små och mindre vet.kliniker bättre då dom värnar om sina kunder än större djursjukhus. Men är det sent på dagen så har man inget val än att ringa djursjukhus och få råd, bättre det än inget.

Med tanke på att er hund redan har så mycket problem är det ännu viktigare att han får hjälp snarast. Sen att ni får olika svar från olika stället är rätt normalt, speciellt om dom inte vet hundens sjukdomshistorik. Det tar lång tid att utreda allergier, menat exakt vad dom är allergiska mot plus att dom kan utveckla nya under tiden.

Tänk på hundens bästa och inte ert ego. Ibland måste man låta dom gå vidare, tycker inte det är ett värdigt liv att gå på massa mediciner. Allergier är skit! :(

Ett tips om hunden inte tycker det är så kul att dricka vatten är att blanda massa vatten i hans foder och låta det stå tills fodret sugit upp allt/vattnet fått smak.
Detta gör även att maten är lättare att tas upp i tarmarna samt är snällare mot magen(bra för allergiska vovvar).

Min hund dricker väldigt sällan och då väldigt mycket så på sommaren så blir det "vattenfoder" så han får ett överskott av vätska när det är varmt.

Om man har en hund som citat har "haft alldeles för mycket problem som ung" redan och som uppvisar beteende/symptom som man misstänker inte står rätt till så fattar jag inte vad man väntar på.
Menar inget illa utan mer att en hund brukar betyda mycket och personligen skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag skulle kunna rädda honom men inte gjorde det för att jag inte vände mig i tid till veterinären, bättre att ta det säkra före det osäkra. I den stunden får det "kosta vad det kosta vill" Han är väl försäkrad?

Agria etc har tfnnr man kan ringa och få råd om allt möjligt vad gäller djur, alltid bra att ha deras tfn eller liknande med sig

Agrias Telefonveterinär hjälper dig under den tid på dygnet då det kan vara svårt att nå din ordinarie veterinär.

Du kan också få information om närmaste veterinär med akut- och jourmottagning.

Samtalet kostar 25 kr oavsett längd.

Öppettider för Telefonveterinärens linje är:
Vardagar 16.00-24.00
Helger 07.00-24.00.

Obs! Telefonsvarare vid upptaget
Om jourhavande veterinär är upptagen med annan djurägare kopplas du till en telefonsvarare där du kan lämna namn och telefonnummer. Så fort telefonveterinären blir ledig blir du sedan uppringd.

Alla djurägare är välkomna att ringa djurens sjukvårdsupplysning - oavsett var du har din försäkring!

Numret är: 0900-100 51 61.

Last edited:
Drömde en konstig dröm: Gick i en öken...vinden slet i mina trasiga paltor...plötsligt hör jag ett fruktansvärt ylande bakom mig - jag vänder mig om...Där, där står Kottsons hund, med en tom vattenskål fasttejpad på ryggen..... Dagens fråga: Hur mår din hund idag, Kotten???

Drömde en konstig dröm: Gick i en öken...vinden slet i mina trasiga paltor...plötsligt hör jag ett fruktansvärt ylande bakom mig - jag vänder mig om...Där, där står Kottsons hund, med en tom vattenskål fasttejpad på ryggen..... Dagens fråga: Hur mår din hund idag, Kotten???

Han mår bra. Men det är maten han får. Ska byta till det andre igen. Har bara haft färskfoder i knappt 2 veckor(?)

Detta är då en hund det handlar om, och till TS - VAFFAN?!

Din hund visar symptom till något allvarligt, vita läppar och tunga?!:3freak Och du ställer frågan vad det kan vara till ett hojforum? Hur fan tänker du? Det kan ju handla om timmar innan det är försent.

Ta kontakt med veterinären direkt! Pucko!

:klappar

:tummenupp

Dock jag litar inte på veterinärerna...

Men du litar på hojåkare som kanske inte ens har haft någon hund? :gnissla

Last edited:
Tänk på hundens bästa och inte ert ego. Ibland måste man låta dom gå vidare, tycker inte det är ett värdigt liv att gå på massa mediciner. Allergier är skit! :(

Sådär sa mina föräldrar om mig oxå när jag fick allergi så jag flyttade till Stockholm. :rolleyes::tummenupp

Och hur mår DU nilax? :krama

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka