Hundarnas situation i Kina

RocketQueen skrev:
... Plus att dom är ju så hemskt vänsterinspirerade vilket inte känns ok då jag inte är det.
...
:hihi

Dessutom är jag jäkligt ovegetarian... :gnissla ..så Djurens rätt gillar nog inte mig heller. :D

DaLorD skrev:
Gå med i Djurens Rätt... En mycket bra organisation...

Djurskyddet oxå för den delen....

hehe Jag är ju med i Djurensrätt sedan 1991. :)

Flamma77 skrev:
:hihi

Dessutom är jag jäkligt ovegetarian... :gnissla ..så Djurens rätt gillar nog inte mig heller. :D

:hihi Precis. Jag tror att jag är den ende som äter kött i det förbundet. Mår skit varje gång jag läser deras tidning. Skickar i panik in ett par protestkort till oliks ställen sen förtränger jag det hela och äter min kyckling iallafall. :rolleyes:

Ang olika organisationer och deras uppsåt och tillvägagångssätt och så vidare så tål det nog att diskuteras lika mycket som själva djurhållningen och hanterandet av djuren. Men i inslaget visades, vem som än ligger bakom att offentligöra det, en djurhållning jag inte kan se utan att spy!! Vad Peta nu än verkar för och på vilket sätt, var det väl ändå ett verkligt inslag? Eller var det iscensatt av peta själva i någon form av falsk marknadsföring för att få människor att donera pengar? Att det framkommer information om bättre organisationer att skänka pengar till om man upprörs av dylik hantering av djur är jätte bra!! Tack till er som har sådan värdefull information! Jag bara reagerar på att det antyds att man ska strunta i att reagera över det som visas för att det är Peta som visar det.

Nienna skrev:
Ang olika organisationer och deras uppsåt och tillvägagångssätt och så vidare så tål det nog att diskuteras lika mycket som själva djurhållningen och hanterandet av djuren. Men i inslaget visades, vem som än ligger bakom att offentligöra det, en djurhållning jag inte kan se utan att spy!! Vad Peta nu än verkar för och på vilket sätt, var det väl ändå ett verkligt inslag? Eller var det iscensatt av peta själva i någon form av falsk marknadsföring för att få människor att donera pengar? Att det framkommer information om bättre organisationer att skänka pengar till om man upprörs av dylik hantering av djur är jätte bra!! Tack till er som har sådan värdefull information! Jag bara reagerar på att det antyds att man ska strunta i att reagera över det som visas för att det är Peta som visar det.

Nog är det verkligt alltid. :(

Jag kan inte begripa varför man på rent jävelskap plågar djuren. Att det råkar vara hundar och katter istället för minkar må så vara. Oavsett vad bör det ju vara någon form av värdig behandling av pälsdjur.

Minns när jag var på skidsemester med familjen i Schweiz, själv var man i 10 årsåldern. Vi var ute på gatan och såg en gubbe som stod och piskade en hund.
Vi sprang in till farsan som kom ut och pratade med österrikaren. Dock kom de inte överrens vilket resulterade i en österrikare med blåöga...

Djurskydd i praktiken :tungan :hihi

/F

Visst är det illa men nu ser det likadant ut i våra transporter och djuren plågas enormt. Så Kineserna är inget undantag, jag förstår inte varför ni höjer på ögonbrynen ? Det är såhär det går till ute i världen, hur tror du det gick till då man tog ihjäl alla människor som hittas i massgravar efter inbördeskrig och liknande ? Hela jävla byar som slaktas ? Nä nu ska jag rycka på axlarna åt den där filmen och gå en promenad med Quiz.

Flamma77 skrev:
HA! Har du missat dokumentärerna om djurtransporterna inom EU? Misshandel vid i och urlastning, brutna ben, vätskebrist och värmeslag i transporten och stress som dödar...

Fast tv har ju en förmåga att förvränga och förvrida så mycket de kan för att fånga människors intresse. Så illa som de vill få det att framstå ÄR ver faktiskt inte egentligen. Säger inte att det inte finns skitstövlar innom djurtransporten (precis som i alla yrken). Men så vanligt är det faktiskt inte.

Genom att välja lokalslaktat kött minskar man även behovet av slakttransporter länder emellan. På samma sätt som en ökad konsumtion av hästkött i Sverige skulle förhindra att många hästägare luras att sälja sina hästar billigt till "långvariga hem" för att istället skickas på långa transporter till Italen (där de betalar MYCKET mer för hästköttet än i Sverige.)

On Topic:
Tycker det är lika hemskt var gång jag ser dessa filmer från Asiatländerna. I vissa kulturer tror de att hundköttet blir afrodisiak om djuret under misshandeln (som skall vara så utdragen som möjligt) urinerar. (rätta mig gärna om jag har fel, hittar tyvärr inte källan för detta just nu.)

Vill dessa människor äta hundkött får de för min del jättegärna göra det, även om jag själv inte är sugen på att smaka. Däremot önskar jag att kunskapen om djurhållning vore större i vissa delar av världen, så man slapp se hur djur medvetet misshandlas.

Jagkanstava skrev:
Fast tv har ju en förmåga att förvränga och förvrida så mycket de kan för att fånga människors intresse. Så illa som de vill få det att framstå ÄR ver faktiskt inte egentligen. Säger inte att det inte finns skitstövlar innom djurtransporten (precis som i alla yrken). Men så vanligt är det faktiskt inte.
....

Så illa som det visas i tv ÄR det faktiskt på många ställen inom EU.
Det beteendet mot djur som uppvisats i dokumentärerna på tv går inte att förvränga på något sätt, eftersom det från borjan är totalt fel sätt att handskas med boskap under transport.
Anledningen till att media öht är intresserad att ta upp saken är ju att människor faktiskt reagerat på fenomenet, bla veterinärer vid kontroller...
Det ÄR skillnad mellan Sverige och andra länder ur djurskyddsperspektiv.

Däremot kan jag påstå att Sverige är något bättre på att transportera djur. Transportskadade djur är dels en förlust i både mängd och kvalitet kött för slakteriet och Djurskyddslagen och dess förordningar reglerar djurhanteringen vid slakt rätt utförligt.
Sverige är långt från perfekt i tillämpningen av lagen på alla punkter... men om någon slakterianställd skulle försöka slå upp ett skadat djur på fötterna, istället för att på plats avliva det... då blir han "dragen i örat" av både slakteriet och besikningsveterinären. Förmodligen också anmäld.
Lika dant om ett sjukt eller skadat djur skulle lastas på transporten till slakt av chaufför och bonde... sjuka djur är inte "välkomna" till slakt, utan om något djur visar sig vara sjukt eller skadat avlivas det och destrueras, det blir inte mat...

Slakterier har att rätta sig efter Livsmedelslagen, Djurskyddslagen och Epizootilagen och dess förordningar när de bedriver sin verksamhet. Detta kontrolleras av Besiktningsveterinärer och kommunens miljö-och hälsa.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back