Humlor är hårda! ops postade innan bilderna var uppe

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag körde ihjäl en liten skogsfågel härom dagen med hjälp av bröstet. Han blev väl troligen fångad av fartvinden och gick rakt in i bröstkorgen på mig. Stendöd... Gick inte mer än 60km/h kanske, och som tur va kändes de inte nämnvärt på mig heller... Tyckte bara synd om fågel :(
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag fick en fågel en gång på bröstet när jag va ute å körde . kan säga att det gjorde ont i ett par dagar.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har ni noterat att det luktar fisk då man har fått hjälmen fullsmetad av insekter!
Det luktar likadant så man skall blöta upp och tvätta bort krypen från hjälm/kläder/hoj.
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
På moppetiden åkte jag en gång på natten till grannen på landet. Hade öppet visir då visiret på den gamla hjälmen var alltför repigt för att kunna se något på natten. Rätt var det var flög det in en fladdermus i hjälmen, jag lyckades då stänga in den när jag råkade slå igen visiret i allt stim, fick upp visiret igen och vispade ut den ifrån mitt ansikte:)
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Fick en insekt rätt upp i näsan i Italien för några år sedan. Den stack mig längst in. Började forsa blod sen ;\ Så jäkla otäckt
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag är glad de gånger jag lyckas krossa dem iaf, på 125:a tiden körde jag utan huva under hjälmen och lyckas köra på en geting som sticker mig i halsen 3ggr och sedan ramlar ner innanför jackan och jag lyckas få 5 stick till. Dock ara 2 som svullnade lite och lev som stick. De andra blev bara lite svullna och man såg vart sticket blev typ.

Visst är det störande att man riktigt ser sländor och insekter med dödslängtan. De dyker i en så fin båge och träffar visiret perfekt. :mad:
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Jag är glad de gånger jag lyckas krossa dem iaf, på 125:a tiden körde jag utan huva under hjälmen och lyckas köra på en geting som sticker mig i halsen 3ggr och sedan ramlar ner innanför jackan och jag lyckas få 5 stick till. Dock ara 2 som svullnade lite och lev som stick. De andra blev bara lite svullna och man såg vart sticket blev typ.

Visst är det störande att man riktigt ser sländor och insekter med dödslängtan. De dyker i en så fin båge och träffar visiret perfekt. :mad:

Det är har hänt mig också. Att bli stucken menar jag.
En annan sak vi råkade ut för häromdagen var när vi var i malmö.
En bekant häll på att få en brödskiva i huvudet. Antagligen en fågel som hittat en skiva någonstans men inte orkat hålla tag i den i luften.
Det var en konstig upplevelse men det blev ännu konstigare av att vi tidigare på dagen höll på att bli träffade av ett fiskhuvud som också kom uppifrån.
 

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Ort
gnarp
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
krockade med en mås för några år sen,gick vel 90-100kanske
flygfät tog på gaffelbenet o formligen xplodera....
resultat? måsfärs överallt,innanför kåpor,på motor o kylare o
hela vänstra benet o stöveln....för att inte tala om stanken
varm måsgegga luktar INTE gott!!!!!!!!
hittade fortfarande dun ca2 år efteråt.....
 

creare

Guest
[YOUTUBE-ID]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XdAJrQ2kHv4&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/XdAJrQ2kHv4&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
Fåglar verkar även gilla taxibilar.

"Du har fågeel hääär"
:D
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Efter alla historier blir man bara ännu gladare att man kör med bröstplatta/skydd.
 

Kolbert

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
XT660X-04
Låg bakom kompisen och fisåkte i runt 70-80. Noterar en slö duva vid vägkanten, i precis sista sekunden kastar den sig ut framför kompisens hoj och dundrar in mellan framskärm och lyse.
Jag har nog aldrig sett så mycket fjädrar någon gång i mitt liv. Duvan dog troligtvis direkt men hade nervryckningar en kort stund efter och flaxade runt på asfalten.
Var rätt olustigt att bevittna.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja. Fågel i 190 blås är nog inget som jag skulle sätta några pengar på att visiret håller för faktiskt..

Har en bekant vars kollega dog efter att fått en mås genom visiret i 240kmh. Den ska ha gått som en projektil rakt in i huvet. Mindre kul. (detta var ett bra tag sen dock.)

Jag har aldrig gillat någon sorts djur, de är opålitliga.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Har fått en trast i bröstet i 140km/h. Jag fick den i bröstet och sedan studsade den ner på sambons hand som satt bakpå, tror hon blev mer rädd än mig dock :).
Gjorde inte så ont, som ett fisigt knytnävsslag i bröstet bara.
 

dajjen

så mycket bättre..känd från tv...
Gick med
23 Jul 2007
Ort
gnarp
Hoj
zzr1400-07.zx10-89
Låg bakom kompisen och fisåkte i runt 70-80. Noterar en slö duva vid vägkanten, i precis sista sekunden kastar den sig ut framför kompisens hoj och dundrar in mellan framskärm och lyse.
Jag har nog aldrig sett så mycket fjädrar någon gång i mitt liv. Duvan dog troligtvis direkt men hade nervryckningar en kort stund efter och flaxade runt på asfalten.
Var rätt olustigt att bevittna.

var nog en sån dära....muckarduva?
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har en bekant vars kollega dog efter att fått en mås genom visiret i 240kmh. Den ska ha gått som en projektil rakt in i huvet. Mindre kul. (detta var ett bra tag sen dock.)

Jag har aldrig gillat någon sorts djur, de är opålitliga.

Låter.....obra.
Djur är dåliga på trafikregler. Det borde införas någon form av grundutbildning i trafikvett för dom tycker jag.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Ingen MC men fåglar är farliga i hög fart
 

Bifogat

  • image001.jpg
    image001.jpg
    53.4 KB · Visningar: 99
  • image002.jpg
    image002.jpg
    66.3 KB · Visningar: 98
  • image003.jpg
    image003.jpg
    67.1 KB · Visningar: 91
  • image004.jpg
    image004.jpg
    47.9 KB · Visningar: 96
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top