ingen förkärlek till nissarna på Gitmo, men absolut ingen förkärlek till Bush-regeringens behandling i och utanför dess gränser.
Känns bara jävligt obehagligt att det känns som att det skulle kunna vara en själv dom plockar in, sen är man fucked i X antal år, vare sig man gjort något eller inte och utan kontakt med omvärlden eller minsta möjlighet att göra rätt för sig.
Sen tvivlar jag inte på att det sitter förjävliga människor på Gitmo som skulle förtjäna (en rättegång och) avrättning, detsamma finns i Bush-regeringen/Bush-anhängare.
Sen visst, både sidorna är rätt rövknullat korkade, men jag ser USA som attackerande och Mellanöstern som försvarare på något sätt.
USA har nog förstört både byggnader, oskyldiga liv och anhörigas fortsatta liv i Afghanistan och Irak tio gånger om vad som hände 9/11.
Och vad gäller anhöriga... vart ska gränsen för det gå då?
anhöriga till Annika Östberg vill ju inte att hon ska drabbas för att hon är "oskyldig"... vilka anhöriga ska man ta hänsyn till? bara det dödade offret, eller till andra offer också (som många ser Östberg som, ett offer av omständigheterna).
Mestadels trött på att det är så jädra mycket hämnd samt kamouflerade krig, vem går på USAs krig för Iraks frihet när oljan och finansiella intressen fanns att tjäna där för högt uppsatta individer på att börja ett krig där?
Bara det att det först i efterhand erkändes att individen som "erkände" att det fanns "weapon of mass destruction" i Irak erkände det först efter att ha utsatts för diverse tortyr, bl.a. vattentortyr - hur jävla mycket bevis är det då?
Finns människor från båda sidorna som förtjänar rejält med skit och avsked/avrättning, men känns som att USAs högre höns kan genomföra vad som helst vidrigt utan att behöva stå ansvariga, som bäst åker 1-3 soldater "på golvet" i fängelse för dåligt uppförande... och visst, dom gör fel, men dom leker ju inte med människors liv och öden så som dom riktigt ansvariga som håller sig hela och säkra på låååångt låååångt avstånd från där deras orders omvandlas till handlingar.
*EDIT*
Och så sitter jag med lite arbete just nu, och det lilla arbetet är så simpelt och tråkigt Copy/Paste, monotont att en apa skulle klara av det, så då är det skönt att hata lite och ventilera sig