Humle och Dumle påväg in i solnedgången

Status
Ej öppen för fler svar.
mjaa, var dock ganska säker på att sh's egna humle & dumle, kommer tycka det är en dålig idé.

edit: nu väntar vi bara på dumle...

edit 2: sådärja, nu har dumle också trillat hit. sh's egen-utnämnda a-team äro fulltaliga och nu kan vi alla luta oss tillbaka och börja ta del utav svammel-kåserierna.

Last edited:
"Number one, they're dangerous," he said. "Secondly, once they become present in the United States, what is their legal status? What is their constitutional status? I worry about that, because I don't want them to have the same constitutional rights that you and I have. They're our enemy."

Nummer 1: är inte samtliga fångar i deras fängelse farliga? :freak

Nummer 2: Vadå!? Som om USA inte skulle ha utomländska fångarna i sina fängelser tidigare, och/eller krigsfångar...
Och är det inte lite väl ignorant att säga "jag vill inte att dom ska ha samma rättigheter som dig och mig". Well, det har inte någon annan fånge i era fängelser heller, och att dom är eran fiende är olika från fall till fall, ett bra antal fall verkar uppfattningen om att muslimer är en terrorist och fiende till USA endast finnas i "kontornissarnas" hjärnor, inte baserat på fakta, bevis eller framställt genom (rättvis) rättegång.

Känns jävligt skönt att det iallafall någonstans i världen går "åt andra hållet". Inte bara "Vi gör detta för att skydda dig från terrorism" och så slängs det upp FRA, IPRED, bevakningskameror över hela städer osv. osv. osv.

Nummer 2: Vadå!? Som om USA inte skulle ha utomländska fångarna i sina fängelser tidigare, och/eller krigsfångar...
Och är det inte lite väl ignorant att säga "jag vill inte att dom ska ha samma rättigheter som dig och mig". Well, det har inte någon annan fånge i era fängelser heller, och att dom är eran fiende är olika från fall till fall, ett bra antal fall verkar uppfattningen om att muslimer är en terrorist och fiende till USA endast finnas i "kontornissarnas" hjärnor, inte baserat på fakta, bevis eller framställt genom (rättvis) rättegång.

Det man vill förmedla är nog att besökare på G inte befinner sig på amerikansk mark och därmed inte åtnjuter de rättigheter som det medför.
Det speglar lite problemet med busiga invandrare i sverige - när de väl kommit över gränsen så måste yllevantarna på.

Historiens näst bäste President om jag får be, endast överträffad av RR.
Nu har den en inkvoterad sosse som inte ens klarade av att svära eden, vilket skämt. :rofl

Historiens näst bäste President om jag får be, endast överträffad av RR.
Nu har den en inkvoterad sosse som inte ens klarade av att svära eden, vilket skämt. :rofl

Du får gärna be hur mycket du vill, han är fortfarande värdelösast, som du väl vet. Hans värdelöshet överträffas enbart av hans tämligen patetiska vapendragare, rummy och den i princip döde vicepresidenten. Erkännes, medans bush värdelöshet är dokumenterad så får de två andra dumskallarna mest värderas på sina handlingar, och det är ju inte direkt något vackert politiskt arv de lämnar efter sig.

...

Nu var det ju iofs domaren som inte kunde läsa, men låt inte fakta störa dig. Dock, efter att ha haft en alkoholiserad analfabet vid rordret i 8 år som knappt kan få ur sig en begriplig mening så känns det som en parentes i sammanhanget.

Last edited:
Du får gärna be hur mycket du vill, han är fortfarande värdelösast, som du väl vet. Hans värdelöshet överträffas enbart av hans tämligen patetiska vapendragare, rummy och den i princip döde vicepresidenten. Erkännes, medans bush värdelöshet är dokumenterad så får de två andra dumskallarna mest värderas på sina handlingar, och det är ju inte direkt något vackert politiskt arv de lämnar efter sig.

Nu var det ju iofs domaren som inte kunde läsa, men låt inte fakta störa dig. Dock, efter att ha haft en alkoholiserad analfabet vid rordret i 8 år som knappt kan få ur sig en begriplig mening så känns det som en parentes i sammanhanget.

Jag vet inte riktigt vad du svamlar om men det var en fin President som tyvärr efterträds av en tönt. McCain och Palin hade inte blivit bättre, och GwB var ju tvungen att gå nu då han suttit i två fantastiskt framgångsrika perioder och stöpt om världen till en mycket säkrare plats, så det är som det är. Synd att Rudy åkte ut så tidigt. :(

Låt se nu hur liberal sossen är. Dödsstraffet blir kvar, Patriot Act likaså, i morse slirade han direkt på 16mån-löftet om Irak och började svamla om "ansvarsfullt tillbakadragande". :3freak Någonting säger mig att han kommer göra dig besviken. :)

Edit: jag förstod aldrig att Obama läste rätt första gången, gjorde han det?

Last edited:
Känns jävligt skönt att det iallafall någonstans i världen går "åt andra hållet". Inte bara "Vi gör detta för att skydda dig från terrorism" och så slängs det upp FRA, IPRED, bevakningskameror över hela städer osv. osv. osv.

Jaaaaa, låtom oss alla krama en självmordsbombare, det blir så fina splattereffekter när man är så nära detonationspunkten :tummenupp

Jag har redan dragit fram de siffrorna ett par gånger. Jag tänker inte göra det igen.

Du har skrivit något om någon undersökning, det är ju inte Fame Factory han var med i och popularitet går upp och ner.
Oemotstridliga fakta är att i det val med högst valdeltagande sedan 60-talet så omvaldes GwB - och detta efter alla de åtgärder som du hänvisar till som orsak för hans impopularitet. Det har jag aldrig sett din kommentar till.

Jaaaaa, låtom oss alla krama en självmordsbombare, det blir så fina splattereffekter när man är så nära detonationspunkten :tummenupp

Jajemän, och med det tankesättet (som du delar med Bush-regeringen) så kan jag anse dig vara pedofil, låsa in dig i mitt källarförråd och hålla dig där i så många år jag känner för, och undrar någon om det sker våld eller tortyr så säger jag bara "nej, men du får inte komma inte och kontrollera det".
(Gud vad skönt det skulle vara att göra så med dom människorna man inte gillar, och inte behöva oroa sig för att behöva lägga fram fakta eller bevisa något i en rättegång, bara säga/anse något och så låsa in skiten)

föresten, hur skulle någon där kunna vara en självmordsbombare!?

"du ser muslimer med skägg där!? han är självmordsbombare"

"jaså... vad har han gjort? han verkar ju inte ha sprängt sig själv i luften"

"jo men alltså... kolla in skägget... och du skulle se kläderna han hade när vi plockade in honom, samma kläder som alla andra muslimer i mellanöstern..."

"aha..... okej...." :3freak

:rofl

Last edited:
Vadan denna förkärlek till nissarna på G, Werzion?
Har inte sett dig engagera dig så för nåt annat ämne här. Mest nyfiken. :confused:

Som vanligt är här väldigt få som vurmar för offren för alla terrorister eller för offrens anhöriga. De liksom glöms, vilket i och för sig är legio i Sverige för de flesta brottsoffer och anhöriga. Liberalerna bryr sig som vanligt mer om förövarna och deras tragiska uppväxt utan farsa.

I staterna tar man iaf hänsyn till offrens närmaste. Se bara på Annika Östberg. Hade jag varit son till polisen de mördade skulle inte jag heller ha velat att hon släpptes även om det inte var hon som höll i vapnet. Hon skulle ha vetat bättre helt enkelt.

ingen förkärlek till nissarna på Gitmo, men absolut ingen förkärlek till Bush-regeringens behandling i och utanför dess gränser.

Känns bara jävligt obehagligt att det känns som att det skulle kunna vara en själv dom plockar in, sen är man fucked i X antal år, vare sig man gjort något eller inte och utan kontakt med omvärlden eller minsta möjlighet att göra rätt för sig.

Sen tvivlar jag inte på att det sitter förjävliga människor på Gitmo som skulle förtjäna (en rättegång och) avrättning, detsamma finns i Bush-regeringen/Bush-anhängare.

Sen visst, både sidorna är rätt rövknullat korkade, men jag ser USA som attackerande och Mellanöstern som försvarare på något sätt.
USA har nog förstört både byggnader, oskyldiga liv och anhörigas fortsatta liv i Afghanistan och Irak tio gånger om vad som hände 9/11.

Och vad gäller anhöriga... vart ska gränsen för det gå då?
anhöriga till Annika Östberg vill ju inte att hon ska drabbas för att hon är "oskyldig"... vilka anhöriga ska man ta hänsyn till? bara det dödade offret, eller till andra offer också (som många ser Östberg som, ett offer av omständigheterna).

Mestadels trött på att det är så jädra mycket hämnd samt kamouflerade krig, vem går på USAs krig för Iraks frihet när oljan och finansiella intressen fanns att tjäna där för högt uppsatta individer på att börja ett krig där?
Bara det att det först i efterhand erkändes att individen som "erkände" att det fanns "weapon of mass destruction" i Irak erkände det först efter att ha utsatts för diverse tortyr, bl.a. vattentortyr - hur jävla mycket bevis är det då?

Finns människor från båda sidorna som förtjänar rejält med skit och avsked/avrättning, men känns som att USAs högre höns kan genomföra vad som helst vidrigt utan att behöva stå ansvariga, som bäst åker 1-3 soldater "på golvet" i fängelse för dåligt uppförande... och visst, dom gör fel, men dom leker ju inte med människors liv och öden så som dom riktigt ansvariga som håller sig hela och säkra på låååångt låååångt avstånd från där deras orders omvandlas till handlingar.

*EDIT*

Och så sitter jag med lite arbete just nu, och det lilla arbetet är så simpelt och tråkigt Copy/Paste, monotont att en apa skulle klara av det, så då är det skönt att hata lite och ventilera sig :D

Och vad gäller anhöriga... vart ska gränsen för det gå då? anhöriga till Annika Östberg vill ju inte att hon ska drabbas för att hon är "oskyldig"... vilka anhöriga ska man ta hänsyn till? bara det dödade offret, eller till andra offer också (som många ser Östberg som, ett offer av omständigheterna).
Att anhöriga till Östberg anser att hon är oskyldig är inget ovanligt. Det tycker säkert Mijailovic mamma också om honom.

Sen visst, både sidorna är rätt rövknullat korkade, men jag ser USA som attackerande och Mellanöstern som försvarare på något sätt.
USA har nog förstört både byggnader, oskyldiga liv och anhörigas fortsatta liv i Afghanistan och Irak tio gånger om vad som hände 9/11.

Okej. Jag förespråkar väl en något hårdare linje än tafatta EU- och FN-beslut och där tycker jag det är bra att USA tar tag i grejer. Sen fuckar dom ju ofta upp det utan att behöva göra det tycker jag. Afghanistan tycker jag ändå dom skött rätt bra. Talibanerna är inte jättetrevliga. Irak har dom gjort bort sig och borde ta större ansvar för efterräkningar. Det är inte okej att vi i Sverige ska städa upp efter dem.

Angående Östberg. Man måste lära sig att tänka själv. Jag anser inte att det i första hand är hennes anhöriga som ska ha rätt till rättvisa eller stöd utan självklart offrets.

Okej. Jag förespråkar väl en något hårdare linje än tafatta EU- och FN-beslut och där tycker jag det är bra att USA tar tag i grejer. Sen fuckar dom ju ofta upp det utan att behöva göra det tycker jag. Afghanistan tycker jag ändå dom skött rätt bra. Talibanerna är inte jättetrevliga. Irak har dom gjort bort sig och borde ta större ansvar för efterräkningar. Det är inte okej att vi i Sverige ska städa upp efter dem.

Angående Östberg. Man måste lära sig att tänka själv. Jag anser inte att det i första hand är hennes anhöriga som ska ha rätt till rättvisa eller stöd utan självklart offrets.

Hehe, EU- och FN-beslut är något jag ogillar också, lama beslut, tafatta handlingar, känns allmänt som att när EU eller FN väl gör något så blir något dåligt ännu sämre :näsblod

Hmm, funderat lite och det jag stör mig mest på är nog USAs bullshit om frihet samt att dom påstår sig vara demokrati sen gör allt (genom regeringen, CIA, militären, rednecks/white trash) för att kringgå andras och sina egna lagar.
Allt är ju lagligt i kriget mot terrorism, och som bonus tjänar många höga höns ordentligt med pengar och dödsfallen, bombningar m.m. drabbar ju bara människor tusentals mil långt bort, så det är ju inte så hemskt. :brinnerup

Vad gäller Östberg så håller jag delvis med, jag har ingen uppfattning om henne, antingen kunde hon helt klart varit med på noterna, eller så är hon bara ett olyckligt fall av "tuffa elaka pojkvännen" och missbruk av droger... frågan är om hon borde ha fått en andra chans efter sitt misstag, eller om man anser att gör man ett fel så förtjänar man inte en andra chans i livet.

(Det är som att man enkelt läser en rubrik på aftonbladet om någon som skjutit någon och så förespråkar man nackskott, och någon annan gång så läser man "El Choco" och tycker att Jonas Andersson fått ett hemskt straff för 3 Kg kokain när allt han försökte var att bli av med skulden och klorna från något maffialiknande gäng)

Och vad gäller anhöriga... vart ska gränsen för det gå då?
anhöriga till Annika Östberg vill ju inte att hon ska drabbas för att hon är "oskyldig"... vilka anhöriga ska man ta hänsyn till? bara det dödade offret, eller till andra offer också (som många ser Östberg som, ett offer av omständigheterna).

Ja, hon den där polismörderskan är jäääätteoskyldig :tummenupp

Här har du förresten något att glädjas åt, två oskyldiga ynglingar frias enligt den liberala modellen :tummenupp Undrar hur mycket skadestånd vi kommer att få ge dem för att de suttit oskyldigt häktade.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1441566/domen-ar-ett-han

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...