Hultsfredsfestivalen inställd och begärd i konkurs.

Tråkigt. Men tyvärr kanske inte så oväntat.

Hulstfredsfestivalen är inte the one and only....och nu har nog till och med arrangörerna förstått det.

Last edited:
Dom kommer igen nästa år.

Nån som tror annat? ;)

Inte för att jag någonsin skulle ha besökt den festivalen igen eftersom jag för länge sen passerat åldern när det slutade vara ok att bo i tält och leva festivalliv. Tyckte dock att det var en väldigt trevlig festival det året jag besökte den. Jobbigt och smutsigt men förbannat roligt. Stadsfestivaler blir som sagt aldrig samma sak.

Hultsfred har ingen chans mot de nischade festivalerna som finns nuförtiden. Konkurrensen är för stor och förbättringen för liten. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

Hultsfred har ingen chans mot de nischade festivalerna som finns nuförtiden. Konkurrensen är för stor och förbättringen för liten. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.

Finns väl bara sweden rock som är stor och nischad? Roskilde är ju blandad och den går det väl rätt bra för? Eller missförstår jag vad du menar?

Lägg ner varenda festivaljävel så vi kan få något musikliv här i landet igen för oss som inte gillar att betala tvåtusen spänn för att se två band och på köpet få tre dagars camping i en leråker tillsammans med fjortonåringar som druckit folköl tills de kräks.

Se hur turnéscheman ser ut för diverse band. 47 spelningar i England, 23 i Tyskland, 11 i Finland, fem i Norge och 18 i Beneluxländerna... och så spelar de på en festivaljävel eller två i Sverige och tycker därmed att de har gjort nog här. Festivalerna har dödat marknaden för småarrangörerna.

Jag betalar långt hellre en hundring eller två tio gånger för att se de band jag gillar en kväll fördelat över året. Masskonsumtionen gynnar inte musikupplevelsen.

Dessutom är det inte så jävla kul att se sina favoritband stående på en leråker tillsammans med tvåtusen folkölsberusade fjortonåringar som egentligen skiter i bandet och som hoppar jämfota och tror de är på en Kent-spelning med snabbare musik.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park