Hultsfredsfestivalen inställd och begärd i konkurs.

Vart ska ungdomarna ta vägen nu då? Lunar lägger ner, liksom Playahead och förmodligen Skunk. Igår Hultsfredsfestivalen...

Nu har de bara Bilddagboken kvar. Jag ser alla signaler för att missbruket och skadegörelsen kommer öka inom kort.

Miriam Stahlin får inte sina pengar tillbaka.
- Det känns katastrofalt, säger hon.

Artikel är i vanlig ordning helt ointressant. Det som är mest anmärkningsvärt är ju vad ficksnärtan heter. :brinnerup

Mona Salins komunistiska dotter som blev till under en bag in box fylla tillsammans med Jan Guillou.

Finns väl bara sweden rock som är stor och nischad? Roskilde är ju blandad och den går det väl rätt bra för? Eller missförstår jag vad du menar?

Nej, du förstår mig rätt. Kolla särskilt på de svenska festivalerna. Arvika har synth, Emmaboda indie, Peace & Love kör sina teman och så vidare. Hultsfred är en festival som bara blandar och inte har nåt som helst dragplåster innan banden kommer upp där de andra har sin inriktning med sina fans.

Roskilde och Glastonbury lever ju på sitt rykte och lyckas haula in skitstora band varje år. Skillnaden är att de riktar sig åt lite äldre, de som har mer pengar och har råd att gå på både Roskilde och sin egen nischade festival.

Nej, du förstår mig rätt. Kolla särskilt på de svenska festivalerna. Arvika har synth, Emmaboda indie, Peace & Love kör sina teman och så vidare. Hultsfred är en festival som bara blandar och inte har nåt som helst dragplåster innan banden kommer upp där de andra har sin inriktning med sina fans.

Roskilde och Glastonbury lever ju på sitt rykte och lyckas haula in skitstora band varje år. Skillnaden är att de riktar sig åt lite äldre, de som har mer pengar och har råd att gå på både Roskilde och sin egen nischade festival.

Ja Emmaboda och Arvika är väl nischade, men inte särskilt stora. Peace and love är väl den festival som stulit alla besökarna skulle jag tro och peace and love måste man väl ändå säga är onischad.

Arvika har synth, Emmaboda indie, Peace & Love kör sina teman och så vidare. Hultsfred är en festival som bara blandar och inte har nåt som helst dragplåster innan banden kommer upp där de andra har sin inriktning med sina fans.
Nja, synthigheten på Arvika har väl avtagit en hel del. Den går fortfarande att klassa som ganska så alternativ med lite god vilja. Även om de verkar satsa på en del stora och breda namn för att locka till sig lite fler besökare än bara de allra mest inbitna.

De teman som Peace & Love kör känns mest kosmetiska och som ett budskap. Inte något som sätter en större prägel på musiken eller något som i sig lockar så särskilt många besökare. Det är inte en större nischning än att Storsjöyran är en av Sveriges mest lokalpatriotiska festivaler. Med presidentens tal till folket, JRA, blåvitgröna flaggor, kolbullar och andra hemskheter. :näsblod

Men Emmaboda är nog fortfarande popnörderiernas högborg.

Trist och skam! När jag va ung sprang jag på hultsfredfestivalen flera år irad, de va höjdpunkten på sommarn. Och de va såååå fullproppat med folk. Kidsen idag e antingen för veka för hultsfred, eller har för mycket att välja på .
Jag tror inte de e hultsfred som gått ner sig, jag tror de beror på dagens new age kids med sina iphones. Stadsfestivaler är ju som sagt inte samma sak .

RIP HULTSFRED (och rockparty ) :yoparty

Du går inte på konsert så ofta va? :hihi

Jag har lite för god smak för att beblanda mig med arenarocksdiggare som betalar 700 eller mer för en spelning. :tummenupp

(Män då får man jue både typ fyrvärkerier å dansande appor på scen åxå!" Å billigare direckt om man är bakom typ en stolpe!)

Jag har lite för god smak för att beblanda mig med arenarocksdiggare som betalar 700 eller mer för en spelning. :tummenupp
Men vad är det för konserter du går på då? Att gå på ett sunkigt litet hak och lyssna på ett lokalt band som man aldrig hört talas om kostar ju någon hundring. :va

Men vad är det för konserter du går på då? Att gå på ett sunkigt litet hak och lyssna på ett lokalt band som man aldrig hört talas om kostar ju någon hundring. :va

Signaturen kunde ge en ledtråd. ;)

Ja Emmaboda och Arvika är väl nischade, men inte särskilt stora. Peace and love är väl den festival som stulit alla besökarna skulle jag tro och peace and love måste man väl ändå säga är onischad.

Även om de verkar satsa på en del stora och breda namn för att locka till sig lite fler besökare än bara de allra mest inbitna.

Fast sammanslaget då med antalet nya kortare festivaler som också drar folk och ofta är lite mer nischade—Metaltown, Way Out West, Sonisphere osv.—så tror jag att helt onischade festivaler långt åt helvete från allt annat tappar sin charm. Jag personligen föredrar festivaler som är mer riktade åt den musik jag lyssnar på. Det finns tillochmed festivaler dedikerade till just den typen av metal jag lyssnar på nu också.

De nischade festivalerna tror jag tar över marknaden. Folk vill inte betala så mycket för två eller tre bra band och tre nätter i leran. 15 - 20 bra band för samma pris är mycket mer lockande—eller hur?

De nischade festivalerna tror jag tar över marknaden. Folk vill inte betala så mycket för två eller tre bra band och tre nätter i leran. 15 - 20 bra band för samma pris är mycket mer lockande—eller hur?

Jag tycker det räcker med kanske 3-4 bra band. Det roligaste är ju campingen, inte att springa på konserterna.

Hultsfredsfestivalen har lite sej själv att skylla p.g.a. de usla bokningar de gjort senaste åren.
Jag skulle gärna betala för att slippa se the ark, johnossi, timo r, markus k och alla andra skitdåliga akter. Klart då att jag inte vill betala för att stödja dem...

Synd på en sådan festivalikon dock. Hoppas de kommer tillbaka med nyktert folk bakom spakarna.

:D Den tanken har man ju tänkt flera gånger.

Vill minnas att det fanns en dekal att köpa där det stod:
"Fram för mera rockfria drogfestivaler". Skulle ju vara alla tajders
om man kunde låta detta klientel hyra in sig på en gräsplätt någonstans och bete sig som om det vore "musik"festival, upp med tält och sen supa järnet å ha sig. Sen cashar man in för att dessa har fått lov att slå upp tältet på det s.k. "festivalområdet". D.v.s. valfri åker.

Last edited:
Jaha. Det där evenemanget handlade inget om musik utan bara om allmänt svineri och promiskuöst leverne. Bekväm ursäkt för ungdomen iofs, men vem bryr sig?

Jag tycker det räcker med kanske 3-4 bra band. Det roligaste är ju campingen, inte att springa på konserterna.

Exakt. Fixa en fet camping istället med fri sprit och kådisar åt ungdomen.

Last edited:
Miriam Stahlin får inte sina pengar tillbaka.
- Det känns katastrofalt, säger hon.

Artikel är i vanlig ordning helt ointressant. Det som är mest anmärkningsvärt är ju vad ficksnärtan heter. :brinnerup

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen2010/article7396401.ab
Min väns ex. Jag träffade henne en gång och höll på att självdö. Sedan ville hon inte träffa mig, eller honom förvisso, igen. :lol

Lägg ner varenda festivaljävel så vi kan få något musikliv här i landet igen för oss som inte gillar att betala tvåtusen spänn för att se två band och på köpet få tre dagars camping i en leråker tillsammans med fjortonåringar som druckit folköl tills de kräks.

Se hur turnéscheman ser ut för diverse band. 47 spelningar i England, 23 i Tyskland, 11 i Finland, fem i Norge och 18 i Beneluxländerna... och så spelar de på en festivaljävel eller två i Sverige och tycker därmed att de har gjort nog här. Festivalerna har dödat marknaden för småarrangörerna.

Jag betalar långt hellre en hundring eller två tio gånger för att se de band jag gillar en kväll fördelat över året. Masskonsumtionen gynnar inte musikupplevelsen.

Dessutom är det inte så jävla kul att se sina favoritband stående på en leråker tillsammans med tvåtusen folkölsberusade fjortonåringar som egentligen skiter i bandet och som hoppar jämfota och tror de är på en Kent-spelning med snabbare musik.
Att betala 2 tuss för att (i år) se Jay-z, Patti Smith, Alice in Chains, John Fogerty, Robyn, Ark, Hives, Them Crooked Vultures, Vampire Weekend, DLK, Hoffmaestro, Familjen, Helt Off, Miike Snow, Nationalteatern, Di leva och några andra mindre band är ju fan en halv lottovinst.

Livet på campingen är ju var levande människas dröm och mardröm, samtidigt som stämningen på konserterna är helt otrolig. Jag förstår den som inte uppskattar festivaler, men jag kan inte låta bli att tro att den personen också är lite för stel för allas väl.:)

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    78.9 KB · Visningar: 37
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär