Hudvård och kosmetika för män

Hudvårdsprodukter och kosmetika för män - något för dig?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är nog en trend sedan flera år men knappast något man pratar med vänner och bekanta om: att män köper allt mer hudvårdsprodukter och kosmetik. Det går väl hand i hand med att utbudet av dessa produkter för män (förpackningarna är inte rosa) har ökat och att mansidealet har förändrats en del. I alla fall hur man ska se ut. Tänker på Beckham och Fredrik Ljungberg som har en annan framtoning än t.ex. Harrison Ford och Arnold Schwarzenegger. Kolla in de här sidorna:

www.gents.se

www.beautyplanet.se/?CID=123336

Har du, kommer du eller skulle du kunna tänka dig att köpa och använda hudvårdsprodukter och (lätt) kosmetika för män?

Bifogat

• beck.jpg
    beck.jpg
    19.4 KB · Visningar: 37
  • 229451.jpg
    229451.jpg
    10.4 KB · Visningar: 565
  • 218930.jpg
    218930.jpg
    54.5 KB · Visningar: 39
  • 609819EF-CBE1-4BE6-963D-60BFB9B610E0.jpg
    609819EF-CBE1-4BE6-963D-60BFB9B610E0.jpg
    10.5 KB · Visningar: 43
Last edited:
Javisst, självklart.

Man kan ju se hel och ren ut iallafall. Rött läppstift är väl kanske på gränsen.

Jupp.
Jag tror mer på att köpa av dom märkena som enbart gör hudvårdsprodukter. Klädmärken/modehus ser nog detta mest som en bonusinkomst,
"vi hyr ut Boss-loggan till Procter&Gamble för XXX kr".

Biotherm och Lancôme rekommenderas. JP på Åhlens om man inte vill lägga ned en förmögenhet.

Givetvis behöver män också tvätta ansiktet och kan få torr hud. Jag ser det även som en treat, att man skämmer bort sig själv även om det kanske skulle gå lika bra med tvål och handkräm. Dock är det lite fjollstämpel fortf. Smink hoppar jag helt.

Last edited:
ACO kommer ut med en hudvårdsserie snart som heter Cliniderm som jag fått testa. Helt ok faktiskt. Känns inte "ACO" och är vettigt prissatt, men inte skitbillig. Kan vara värt att testa kanske

Vad är det för fel på tvål, schampo, deo, rakvatten och tandkräm?

Hur galen jag än gör mig så kommer jag inte på mer??
Sen ska man nog vara lite lyhörd gentemot kvinnfolken i ens omgivning. En stor del av behovet av dessa produkter skapar man själv. Vänjer man kroppen med diverse tjafs så kommer den snart behöva det. Det finns kjoltyg som bränner en liter hudlotion i veckan, tror ni att dom knatade omkring som en cornflakesflinga med ben innan de fick sin första flaska lotion...

Förresten, jag kom på ett par till, grovrengöring och solkräm... men solkrämen används naturligtvis inte förrän man har bränt sig ordentligt.

Hudvårdstrams för fejan = :tummenupp.

Annars blir man törr och skabbig och det vill man ju inte vara.

Förresten, jag kom på ett par till, grovrengöring och solkräm... men solkrämen används naturligtvis inte förrän man har bränt sig ordentligt.
Damn right!

IMGP1364.jpg

Jag har en bekant som springer runt på förfesterna och frågar tjejerna efter puder och foundation(?), där är gränsen passerad med råge enligt mig, f.ö så sitter han ner och pissar också. Man kan inte göra så mycket mer åt det än att håna honom.

Ser inget fel i att hålla efter sig med diverse produkter, men det får inte bli för extremt, finns inget värre än fåfänga killar med inne-kille-frissa. :spysmiley

Hudvård - Absolut! :tummenupp
Smink... nope.

Man vill ju inte se ut som ett russin om några år när tjejen är slät och snygg fortfarande! :tuttar

Sen håller jag med om att man inte ska skaffa sig ett behov man inte har. Men det har ju med sunt förnuft att göra.

Men att tvätta sig är väl ett behov som i alla fall de flesta har och att använda vanlig tvål är inte bra i ansiktet, huden är för känsligt för det. PH-värdet är fel m.m. Då är alternativet Hudvårdsprodukter ganska enkelt!

Kan rekomendera ett märke som heter Tolsom. :yoparty

Har jag bränt mig så jag fått VÄLDIGT torr hud som flagar så är det väl bra med nån lotion. Alltså 2-3 ggr per år.
Hade jag fortfarande haft finnar så skulle jag använt anti-finn-medel.

Jag fruktar den dagen är alla andra sk män har blivit övertalade att använda smink och anti-rynk krämer för då kommer man väl framstå som en bakåtsträvare.

Enda anledningen till att män ska börja använda dylika grejer är för att då dubblar kosmetikaföretagen marknaden. Tro inte att det lobbas för sånt här av vanligt folk som vill att män ska ha persikohy.
Jag vill kunna studsa upp på morgonen dra handen genom håret efter duschen och springa ut utan att behöva stå å gnida med tre olika krämer.
Jag tycker det är underbart att kunna förbereda sig på en kvart för att gå på fest, bajsa, dusha, kamma sig och klä sig.

Edit: Så ironiskt att jag är sminkad på min avatar bild...

För övrigt så är det väl kliniskt bevisat att 90 % av hudvårdsprodukterna har nästan ingen effekt alls. Dom pengarna spenderar jag hellre på annat.

Jag har en bekant som springer runt på förfesterna och frågar tjejerna efter puder och foundation(?), där är gränsen passerad med råge enligt mig, f.ö så sitter han ner och pissar också. Man kan inte göra så mycket mer åt det än att håna honom.

Ser inget fel i att hålla efter sig med diverse produkter, men det får inte bli för extremt, finns inget värre än fåfänga killar med inne-kille-frissa. :spysmiley

Han är gay helt enkelt.
Själv använder jag IBLAND Aco's fuktcreme i nyllet då jag tenderar att bli torr just där om jag rakar mig för ofta. Nu rakar jag mig var tredje dag så då behöver jag inte använda det speciellt ofta men ibland känner man att det stramar i nyllet så då får man ta en klick.
Däremot använder jag damunderkläder rätt ofta, men det anser jag inte vara bögigt utan bara bekvämt. String är svårslaget.

Jag är väldigt skeptisk till allt anti-rynk, reparerande shampoon och sånt. Men visst finns det vettiga prylar med, senast använde jag ansiktspeeling för att få bort alla hudbitar som hängde överallt efter en helg i solen.

3014267 Har just handlat Lancôme-grejer för 700 kr på NK.

:D
Lurad. :D
Tester har visat att vanliga hudvårdsprodukter som du kan köpa på ICa, Nivea tex, ofta är minst lika bra och ibland bättre än dylikt. Hudcréme är inte fel i ansiktet eller händerna men där blir det Nivea eller vad som finns hemma.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT