HP2 Sporthoj?

Jag har aldrig förstått varför BMW envisas med att bygga hojar på den där 2 cyl boxern med anor fr 30-talet. De har ju väldigt fina radfyror att tillgå.

Låg tyngdpunkt låg vikt (jämfört med dom vattenkylda fyrorna från samma märke). Men luftkylda motorer börjar väl bli ganksa svåra att få igenom buller och miljökrav?
 
Trillade över en del andra bilder.

De tre första bilderna är på endurance-hojen de körde ett 24-timmars race med, tror det var på Nürburgring men jag kommer inte ihåg, kan ha varit Le Mans också.

Jobbig färgsätning bara.... Dom har väl redan en hoj som heter HP2 som är motard eller enduro-stuk?

HP2, eller åtminstone HP som står för high performance, tror jag är tänkt att användas på alla deras prestandaversioner av deras vanliga hojar, typ som M är för BMW:s bilar.

Hur som, jag gillar hojen även om de brukar på tok för dyra för min budget. Jag tycker det är roligt att någon bygger något annorlunda än vråltrimmade radfyror med aluboxram, radiella bromsok osv, dvs enligt Japan-mallen.

Om fälgarna hade varit vita eller svarta istället för blå tror jag färgsättningen hade fungerat lite bättre.
 
Last edited:



HP2, eller åtminstone HP som står för high performance, tror jag är tänkt att användas på alla deras prestandaversioner av deras vanliga hojar, typ som M är för BMW:s bilar.

Hur som, jag gillar hojen även om de brukar på tok för dyra för min budget. Jag tycker det är roligt att någon bygger något annorlunda än vråltrimmade radfyror med aluboxram, radiella bromsok osv, dvs enligt Japan-mallen.

Om fälgarna hade varit vita eller svarta istället för blå tror jag färgsättningen hade fungerat lite bättre.

:fakta
 
Jag har aldrig förstått varför BMW envisas med att bygga hojar på den där 2 cyl boxern med anor fr 30-talet. De har ju väldigt fina radfyror att tillgå.
Eftersom det finns kunder som jag som vill köpa dem såklart!
 
Problemet med boxern är ju att man får sätta den så högt upp för att inte topparna ska skrapa i vid tajt kurvtagning och då tappar man ju en del av den låga tyngdpunkten som annars är till boxerns fördel. Den vita på Nollvisions bilder är ju råsnygg, om de satt en V-Twin i den istället kanske jag skulle överväga den framför en RSVR1000. Kanske...
 
Grymt coolt. Och det är underbart att BMW har en motor som är totalt annorlunda än det vi får från Japan. Ser ut som de första bilderna är tagna på Nordslingans parkering. Nyfiken på hur den låter!

Ojdå, fanns redan här:

http://www.bike.se/content/2071/

"Enligt MCN är modellen konfirmerad som produktionsklar och kommer att visas inom några veckor, antagligen på Parismässa"
 
Last edited:
Problemet med boxern är ju att man får sätta den så högt upp för att inte topparna ska skrapa i vid tajt kurvtagning och då tappar man ju en del av den låga tyngdpunkten som annars är till boxerns fördel. Den vita på Nollvisions bilder är ju råsnygg, om de satt en V-Twin i den istället kanske jag skulle överväga den framför en RSVR1000. Kanske...

Hade varit coolt om dom kunde klämma in den längsgående hehe :tungan
 
Precis som alla andra bmw, ful som stryk.

inte utsendet som är viktigt, de är funktionen.

Bara jag som får en känsla av att bmw kollat lite för mycket på Honda?

Båda bakänden och kåporna är väldigt lika Honda 1000 rr.

men herregud alla hojjar bilar båtar flygplan cyklar osv ser lika dana ut idag...
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top