Hotvykort

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Fick mig ett asgarv när jag kolla posten idag, ett vykort med nån som gnäller över min körning, blev jätterädd ska genast bättra mig. :tomten :rofl(längst ner står det passa dig) :död

Last edited:
Vad var det för motiv på vykortet? Naket på stranden? Är det inget naket på framsidan är det ingen idé att bry sig om vad dom skrivit..

haha.. det roligaste är nästan att om du höll 160 blås måste han/hon kört lika fort för annars kan man ju omöjligt hinna ta regnumret :)

.

Vilka puckon det finns!
Om någon tycker att det är värt att hota dig för ynka 160 km/h på motorväg så känns det som om att vykorts-Osama kommer att straffa mig för mina senaste åkturer genom att parkera en turistbuss i mitt hus närsomhelst. Nu måste jag nog invadera Norge för att säkra oljetillgången i området...

Last edited:
Personen har alltså tagit ditt reg. nummer slagit på ägaren och skickat vykortet, men inte skrivit någon avsändare. :va
Det känns ju som om någon antingen är avundsjuk eller har ett väldigt tråkigt liv.
Passa bara så att personen inte skadar din hoj om den står ute där du bor. :7peta
Ride on :banana

astor skrev:
2220012 Vad var det för motiv på vykortet? Naket på stranden? Är det inget naket på framsidan är det ingen idé att bry sig om vad dom skrivit..
Här är framsidan

bikebabe skrev:
2220054 Personen har alltså tagit ditt reg. nummer slagit på ägaren och skickat vykortet, men inte skrivit någon avsändare. :va
Det känns ju som om någon antingen är avundsjuk eller har ett väldigt tråkigt liv.
Passa bara så att personen inte skadar din hoj om den står ute där du bor. :7peta
Ride on :banana
Står i garage har två vaksamma Rottweiler på gårdsplanen med så det är lugnt :hihi

Last edited:
Lite sjukt att ens bemöda sig att skicka vykort till
någon som håller 160km/h på motorvägar.
Hade det handlat om 50vägar kommer saken till ett
annat läge men motorväg :va

Kul vykort i alla fall :)

LayDeeOmega skrev:
2220107 Lite sjukt att ens bemöda sig att skicka vykort till
någon som håller 160km/h på motorvägar.
Hade det handlat om 50vägar kommer saken till ett
annat läge men motorväg :va

Kul vykort i alla fall :)
Tänkte det med fan vad kul ett vykort men nu ska det köras lugnt kände att det var detta jag behövde. :hihi

kosz skrev:
2220116 Tänkte det med fan vad kul ett vykort men nu ska det köras lugnt kände att det var detta jag behövde. :hihi

Ett vykort av en anonym person som klagar på att man kör i 160
på motorväg hade nog fått vem som helst att stanna upp och
tänka till :rolleyes:

Bara till att sätta upp på kylskåpet. För kul var det :)

Interceptor skrev:
2220120 Inte alla som har en egen "övervakare" :lol

Riktigt kul, nåt att rama in.

:fakta

Tycker inte 160 är nåt ovanligt tempo på motorvägen vare sig de kör bil eller hoj häromkring. Kul med fanmail som sagt... :hihi

Undra om kungen oxå får sådana :confused:

Eller räknas det bara om man har :squid

Tja..

Omkörning på höger sida kan kanske vara olämpligt..Vykortförfattaren har givetvis en poäng där i vart fall men grundregeln bör ju vara att undvika att irritera sig på sina mottrafikanter då skälen till deras körning är svår att bedömma. Kan vara onödigt att ex vis tuta åt någon som nyss rånat banken för att de kör fort eller kanske precis rymt från sluten psykavdelning :näsblod

Små reg skyltar är bra då man kanske slipper få liknande beundrarpost :hihi
Bilister har svårt att hantera avundsjukan som växer sig speciellt stor när de ser med vilken enkelhet en MC kör om långsam trafik, kanske där problemet egentligen ligger. :7peta

Det är jobbigt att vänta på att Agda 85 ska bli klar med sin flygande omkörning på motorvägen ibland, då kan det hända att man slinker om på högersida... :)

Tur att man har mina reggis :tummenupp

Vi fick ett vykort till åkeriet med en gris på. Avsändaren tyckte att en av förarna körde som ett svin med lastbil och släp. Det fanns tid och plats för händelsen också, så det vara bara kolla på färdskrivarbladet för den dagen. Och det visade sig att han hade kommit upp hela 100kmh i en nerförsbacke på e4:an strax norr om stockholm där man får köra 90. Så man undrar ju hur känsliga vissa människor är.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti