Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Visar du minsta lilla tecken på agression så får de kasta in dig i fyllecell. Alltså om du börjar vifta och gorma eller kanske till och med peka lite elakt med fingret när du är på fyllan. Att använda ord som "snutjävel" eller "polisfitta" samtidigt som man rynkar pannan är alltså inte att föredra.Agamemnon skrev:Har aldrig blivit LOB:ad (satt i något för fylla, Esq. anm.), men så är ja en ordentlig pöjk också! Hur lyckas man hitta dessa understimulerade poliser som orkar med detta? Dom brukar väl inte anstränga sig i onödan? Hörde iofs om en kille som gav fingret åt en patrullerande bil. Bilen vände om och ut hoppar ena polisen å sliter in killen i bilen å bränner iväg. Såg enligt uppgift väldigt roligt ut! Får väl anta att killen var "känd av polisen" som det heter.
Är du däremot glad och snäll så får de inte göra något. Bara skjutsa hem dig om du kan antas vara för full för ditt eget bästa (somna i en snödriva, råka lulla ut mitt framför en bil etc). Men jag tror dock inte att de får göra det mot din vilja (osäker).
Jag har aldrig hamnat på fyllehäcken. Kanske för att jag bara blir full och glad (eller ligger och spyr i en buske där jag inte syns).
Edit: se "Esq.anm."
Last edited: