Hotas att bli polisanmäld av radiotjänst

TurboJugend skrev:
2570662 Är det inte sant då? Det är lätt att vara moralens väktare när man får det gratis.

Jo, det är det, men det ändrar ingenting, då jag inte kan se fördelarna med att inte betala (mer än egoistiska skäl som att man sparar in lite lite pengar), och jag kommer själv inte strunta i det.

lorkan skrev:
2572045 Jo, det är det, men det ändrar ingenting, då jag inte kan se fördelarna med att inte betala (mer än egoistiska skäl som att man sparar in lite lite pengar), och jag kommer själv inte strunta i det.

Själv ser jag det som en onödig utgift och anser att dom får skylla sig själva att folk tittar gratis då dom ganska enkelt bara skulle kunna koda kanalerna. Skulle jag kunna välja bort SVT så hade jag gjort det.

lorkan skrev:
2572045 Jo, det är det, men det ändrar ingenting, då jag inte kan se fördelarna med att inte betala (mer än egoistiska skäl som att man sparar in lite lite pengar), och jag kommer själv inte strunta i det.
Jo över 2000kr om året för att kunna se nyheter på finska, livslust, gokväll, allsång på skansen, och diverse andra skitprog. är inte mycket pengar eller?
Eftersom du bor hemma och inte har en egen ekonomi så borde du inte uttala dig. Det är först när man bor själv som man inser hur jävla dyrt allt är.

Maxxi skrev:
2572161 Jo över 2000kr om året för att kunna se nyheter på finska, livslust, gokväll, allsång på skansen, och diverse andra skitprog. är inte mycket pengar eller?
Eftersom du bor hemma och inte har en egen ekonomi så borde du inte uttala dig. Det är först när man bor själv som man inser hur jävla dyrt allt är.

Ingen reklam, inget Big Brother, däremot anders&måns, Robins, nyheter utan reklam och bra filmer.

Och kanske borde jag inte uttala mig, men jag står fortfarande för att jag kommer att betala TV-licens, jag vill stöda public service.

lorkan skrev:
2572877 Ingen reklam, inget Big Brother, däremot anders&måns, Robins, nyheter utan reklam och bra filmer.

Och kanske borde jag inte uttala mig, men jag står fortfarande för att jag kommer att betala TV-licens, jag vill stöda public service.

Du är medveten om att det var SVT som var den första kanal som började med dokusåpe-plågan, som numera förpestar samtliga kanaler?

Och du är medveten om att det där om "fri television, ingen reklam" inte är särskilt sant? Enda skillnaden är att i tv3/4/5/6 sägs det att "programmet presenteras av" medan i SVT har de skrivit om det till "programmet sponsras av" och utnyttjar därmed ett retoriskt kryphål i lagen. Om programmen nu sponsras så finns det ingen anledning att tala om VEM som sponsrat. Ja, förutom med syftet att göra reklam för sponsorn, förstås. Hyckleri är vad det är. Därmed inte sagt att det inte är bra, men att påstå att det är fria kanaler utan reklam är lögn.

Last edited:
men nu när allt går över till digitaltv.. om jag inte har nån tv med digital mottagare inbyggd så borde jag rimligtvis inte behöva betala.. så då spelar de inte nån roll att de ser en TV.. fast parabolen e ju iofs ganska iögonfallande :va

HAHA! Vänta va de inte du som sktålla något om solidaritet och att man ska hjälpas åt förut? :rofl Typiskt vänsterpak, ALLA SKA HA LIKA! fast jag vill ha mer..

Om jag har fel så sorry för påhoppet.

Skalman skrev:
2572988 Du är medveten om att det var SVT som var den första kanal som började med dokusåpe-plågan, som numera förpestar samtliga kanaler?

Och du är medveten om att det där om "fri television, ingen reklam" inte är särskilt sant? Enda skillnaden är att i tv3/4/5/6 sägs det att "programmet presenteras av" medan i SVT har de skrivit om det till "programmet sponsras av" och utnyttjar därmed ett retoriskt kryphål i lagen. Om programmen nu sponsras så finns det ingen anledning att tala om VEM som sponsrat. Ja, förutom med syftet att göra reklam för sponsorn, förstås. Hyckleri är vad det är. Därmed inte sagt att det inte är bra, men att påstå att det är fria kanaler utan reklam är lögn.

Tja, det är möjligt, inte det jag menade med "ingen reklam". På SVT slipper jag reklam för senaste makeupattaraljen som jag tydligen är värd, eller reklamen för någon slags kola som bara verkar ätas av små barn och deras farföräldrar.

Och Skalman, tror du att program som BB inte skulle ha existerat om SVT inte hade börjat sända Robinson för 6 år sen?

OT som fan. Ska inte sabba din tråd mer, trådskapare.

lorkan skrev:
2573228Och Skalman, tror du att program som BB inte skulle ha existerat om SVT inte hade börjat sända Robinson för 6 år sen?

Klart de hade. Men din glädje över att SVT inte hade BB är hyckleri eftersom SVT var de som började sända skitserierna i den genren. Om SVT hela tiden medvetet avstått från såväl reklam (s.k. "sponsring") som dokusåpor, hade du haft helt rätt. Nu blev det liksom bara.....fel.

Det intressanta är inte kvalitén på public service, om än man kan dividera om den fram och tillbaka i oändlighet. Det intressanta är varför det tydligen är ett problem att göra utbudet valfritt som med alla andra tjänster. Om man är övertygad om sin produkts förträffliga kvalité förstår jag absolut inte problemet med att låta de som vill nyttja tjänsten betala för den och resten slippa, kan någon förklara det?

Förmodligen hade man sluppit en väldig massa utgifter och arbete om man istället finansierade det med hjälp av skattesedeln istället för att ha en hel myndighet som ska jaga folk med blåslampa.

Men visst, nu när man byter till digitalt så skulle det ju finnas en möjlighet för folk att välja om man vill ha SVT eller inte kan man ju kanske tycka.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti