TurboJugend
Ny medlem
lorkan skrev:2570503Mja, hyffsat kreativt där. Du får en guldstjärna i kanten för den.![]()
Är det inte sant då? Det är lätt att vara moralens väktare när man får det gratis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lorkan skrev:2570503Mja, hyffsat kreativt där. Du får en guldstjärna i kanten för den.![]()
TurboJugend skrev:2570662Är det inte sant då? Det är lätt att vara moralens väktare när man får det gratis.
lorkan skrev:2572045Jo, det är det, men det ändrar ingenting, då jag inte kan se fördelarna med att inte betala (mer än egoistiska skäl som att man sparar in lite lite pengar), och jag kommer själv inte strunta i det.
Jo över 2000kr om året för att kunna se nyheter på finska, livslust, gokväll, allsång på skansen, och diverse andra skitprog. är inte mycket pengar eller?lorkan skrev:2572045Jo, det är det, men det ändrar ingenting, då jag inte kan se fördelarna med att inte betala (mer än egoistiska skäl som att man sparar in lite lite pengar), och jag kommer själv inte strunta i det.
Maxxi skrev:2572161Jo över 2000kr om året för att kunna se nyheter på finska, livslust, gokväll, allsång på skansen, och diverse andra skitprog. är inte mycket pengar eller?
Eftersom du bor hemma och inte har en egen ekonomi så borde du inte uttala dig. Det är först när man bor själv som man inser hur jävla dyrt allt är.
lorkan skrev:2572877Ingen reklam, inget Big Brother, däremot anders&måns, Robins, nyheter utan reklam och bra filmer.
Och kanske borde jag inte uttala mig, men jag står fortfarande för att jag kommer att betala TV-licens, jag vill stöda public service.
Skalman skrev:2572988Du är medveten om att det var SVT som var den första kanal som började med dokusåpe-plågan, som numera förpestar samtliga kanaler?
Och du är medveten om att det där om "fri television, ingen reklam" inte är särskilt sant? Enda skillnaden är att i tv3/4/5/6 sägs det att "programmet presenteras av" medan i SVT har de skrivit om det till "programmet sponsras av" och utnyttjar därmed ett retoriskt kryphål i lagen. Om programmen nu sponsras så finns det ingen anledning att tala om VEM som sponsrat. Ja, förutom med syftet att göra reklam för sponsorn, förstås. Hyckleri är vad det är. Därmed inte sagt att det inte är bra, men att påstå att det är fria kanaler utan reklam är lögn.
lorkan skrev:2573228Och Skalman, tror du att program som BB inte skulle ha existerat om SVT inte hade börjat sända Robinson för 6 år sen?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |