Hotas att bli polisanmäld av radiotjänst

Man kan avanmäla redan dagen efter man anmält, på så sätt borde du bli skyldig ungefär en femma. Det är i och för sig en femma för mycket, men den kanske du kan sno tillbaka genom en skenförsäkring i Folksam eller sno en tidning på biblioteket eller något.

Maxxi skrev:
2550855 Har fått hem ett brev där det står att en TV-kontrollant har uppmärksammat att jag har en TV i min bostad. De skriver vidare att jag ska kontakta kundtjänst inom 15 dagar eller så har de möjligheten att polisanmäla mig enligt 22§.

Hur ska jag göra för att slippa denna kommunistpropaganda, jag vill inte titta på svt:s kulturnyheter och de övriga skitprogramen. Så hur ska jag göra för att slippa bli polisanmäld? Att betala ser jag inte som ett alternativ, då våra kära ministrar inte ens gör det med sina jättelöner.

Va fan, tänker du inte betala? Då får du fan säga upp dig från jobbet alltså!

Enligt lagen får man ha en tv på prov i 15 dagar. På 15e dagen ska tv licens betalas.
Ring till radiotjänst och säg att du bara hade tv på prov och att du inte vill ha kvar den nu när det kostar så mycket.
Sen har du kvar tvn ändå och ser till att man inte kan se den från utsidan så du slipper samma problem igen. Nästa gång tv licens snubben knackar på säger du bara att du gjorde dig av med tvn. Sen stänger du dörren och fortsätter zappa...

Arvoitus skrev:
2551244 Lånar tråden lite...

Fått en likadan liten skrivelse på dörrmattan i min lägenhet i hålan där jag studerar, men grejen är den att jag inte är skriven där, utan använder lägenheten som övernattningslägenhet, slipper jag undan då? :tuttar

Hur kan du få brev till en lägenhet som du inte är skriven i? :va

Kanske är dags att foket säger sin mening angående tv-avgift och KRÄVER att den avskaffas...tajmingen kunde inte vara bättre med tanke på färska skriverier.

Tror tv-avgiften ligger på häpnadsväckande 150 :-/mån ( ca )..mer än många betalar för en stor variation kabeltv kanaler.

Finns ingen som helst anledning till varför slapptaskar anslutna till Sveriges radio/televison ( reportrar, skådespelare, kulturarbetare mm. ) ska få glida omkring på bananskal på obestämd tid i "kulturens" namn. Alla andra radio/tv kanaler måste uppvisa någon typ av resultat annars slutar pengarna rulla in.

Våga vägra TV-avgift. :yoparty

Maax skrev:
2551491 Kanske är dags att foket säger sin mening angående tv-avgift och KRÄVER att den avskaffas...tajmingen kunde inte vara bättre med tanke på färska skriverier.

Tror tv-avgiften ligger på häpnadsväckande 150 :-/mån ( ca )..mer än många betalar för en stor variation kabeltv kanaler.

Finns ingen som helst anledning till varför slapptaskar anslutna till Sveriges radio/televison ( reportrar, skådespelare, kulturarbetare mm. ) ska få glida omkring på bananskal på obestämd tid i "kulturens" namn. Alla andra radio/tv kanaler måste uppvisa någon typ av resultat annars slutar pengarna rulla in.

Våga vägra TV-avgift. :yoparty

Jag sa upp min tv-licens och för de 150:- jag sparar funderar jag på att skaffa canaldigital eller dylikt med hd-box, i dagsläget har jag bara boxer. Jag kollar seriöst inte på 1:an mer än max en timme per månad så mina pengar får de inte. Jag tänker i fortsättningen bara rösta på politiker som INTE betalar tv-licensen :)

Maax skrev:
2551491

Maax skrev:
2548914 Tycker det är hysteriskt roligt att sitta och läsa inlägg där Blå röstare nu sitter och talar sig varma för NYA skatter/avgifter med motiveringen..."det är inte mer än rätt".

http://skittso.istheshit.net/

Jag sa upp min tv-licens nu för andra gången. Då sa hon att dom skulle skicka en kontrollant inom kort. Det är väl bara att skita i att släppa in dom, eller?

Maxxi skrev:
2550855 Har fått hem ett brev där det står att en TV-kontrollant har uppmärksammat att jag har en TV i min bostad. De skriver vidare att jag ska kontakta kundtjänst inom 15 dagar eller så har de möjligheten att polisanmäla mig enligt 22§.

Hur ska jag göra för att slippa denna kommunistpropaganda, jag vill inte titta på svt:s kulturnyheter och de övriga skitprogramen. Så hur ska jag göra för att slippa bli polisanmäld? Att betala ser jag inte som ett alternativ, då våra kära ministrar inte ens gör det med sina jättelöner.

HAHAHA du kan vara gelt lugn om det blir en polisanmälan.. Stod i tidningen igår att en såndära "radiopejlare" hade polisanmält en kille på grunder av att han hade sett en tv genom fönstret hos killen. Allt gick till rätten men killen vann så klart för man kunde inte tro "radiopejlaren" till 100%. självklart hade han en tv tror jag men grejen är att de kan inte ens tvinga en att betala, inte ens genom en polisanmälan.

TurboJugend skrev:
2552423 Jag sa upp min tv-licens nu för andra gången. Då sa hon att dom skulle skicka en kontrollant inom kort. Det är väl bara att skita i att släppa in dom, eller?
Du bor inte på markplan va?

TurboJugend skrev:
2552423 Jag sa upp min tv-licens nu för andra gången. Då sa hon att dom skulle skicka en kontrollant inom kort. Det är väl bara att skita i att släppa in dom, eller?

Klistra din Avatar på utsidan av dörren så löser det sig.:D

Har köpt min tv i Danmark, dvs ingen anmälan av tv innehav i Sverige.

Radiotjänsten ringde för drygt 1 år sedan och frågade om jag ägde en TV. Svarade kort NEJ!

Last edited:
gunny5 skrev:
2553040 Har köpt min tv i Danmark, dvs ingen anmälan av tv innehav i Sverige.

Jag köpte min i Upplands Väsby, de frågade om jag ville betala eller inte och sedan skrev de någon trams-adress som de skickade in. De körde tydligen alltid samma namn och adress för övrigt.

Markus skrev:
2553048 Jag köpte min i Upplands Väsby, de frågade om jag ville betala eller inte och sedan skrev de någon trams-adress som de skickade in. De körde tydligen alltid samma namn och adress för övrigt.

klockrent:yoparty

Mögel skrev:
2551467 Hur kan du få brev till en lägenhet som du inte är skriven i? :va

Var inget brev alltså, utan en sån där delvis handskriven sak som en kontrollant förmodligen stoppat in där när jag inte öppnat, eftersom jag aldrig är där. Tji fick han :arsele

Markus skrev:

Aj faaan, jag har två olika åsikter om två totalt olika ämnen...fan, så inkonsekvent man kan vara. :rolleyes:

skärp dig.

pssssssss, även om man är röd/blå så kan man tycka att vissa saker är bra och andra mindre bra med respektive politik. Testa det nån gång..försök ha en åsikt som ingen annan föder dig med, du kanske gillar det. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...