Hotas att bli polisanmäld av radiotjänst

Det känns gött att man har pröjsat 19 800 spänn nu i 11 år nu, sen man flytta hemifrån, slaget på 150 kr i månaden alltså....
Ingen annan som tycker att man kan jämföra det med skenförsäkringar o dyligt... Jag tror dom flesta här inne kollar precis lika mycket på dessa kanaler, och lyssnar på dom statliga radiokanalerna oxå....

Tycker att dom borde dra det på skatte pengarna helt och hållet i stället...
Eller varför inte införa reklam på dessa kanaler oxå, så att det betalar sig självt där oxå...

Blanco skrev:
2553851 Det känns gött att man har pröjsat 19 800 spänn nu i 11 år nu, sen man flytta hemifrån, slaget på 150 kr i månaden alltså....
Ingen annan som tycker att man kan jämföra det med skenförsäkringar o dyligt... Jag tror dom flesta här inne kollar precis lika mycket på dessa kanaler, och lyssnar på dom statliga radiokanalerna oxå....
Nä det kan man inte jämföra med för jag tror du tror helt otroligt jävla fel om hur mycket folk kollar på dessa kanaler och lyssnar på radio. Däremot alla som har en hoj kör nog med den.

Är rätt skrattretande att läsa om de ministrar som av ideologiska skäl ej betalat avgiften:D

Men helt seriöst så kan man montera ut mottagaren ur sin TV och då hävda att det är en monitor vilken inte omfattas av licenskrav, om kontrollanten sett att du kollat på ex vis TV1 så kan du även hävda att det var genom din dator och internet vilket då inte kräver licens:tummenupp

Naturligtvis så kan du även låna inspelningar av alla "public" kanaler som du sedan ser på DVD, dator, video osv. genom din monitor.

En kompis som har affär råkade ut för en kontrollant som sa att han behövde betala licens för en butiks-TV som han endast visade videoslingor på, jag tog ur mottagaren och skrev ett brev till Radiotjänst där jag frågade om de ville att vi skickade mottagardelen till dem, det behövdes ej och han slapp sedan betala:tummenupp

Kan inte ens minnas senast jag såg nått på 1an 2an.
Radio lyssnar jag på ibland men för 150 kr månader lr vad det är?
Kan ja gott skippa radion 1 timma varje månad och lyssna på cd-skivor istället.

Har du tv ska du väl betala för dom tjänster du nyttjar ,,, eller hur ?
att sedan systemet är helsjukt är ju en annan sak.

Maxxi skrev:
2550855 Har fått hem ett brev där det står att en TV-kontrollant har uppmärksammat att jag har en TV i min bostad. De skriver vidare att jag ska kontakta kundtjänst inom 15 dagar eller så har de möjligheten att polisanmäla mig enligt 22§.

Hur ska jag göra för att slippa denna kommunistpropaganda, jag vill inte titta på svt:s kulturnyheter och de övriga skitprogramen. Så hur ska jag göra för att slippa bli polisanmäld? Att betala ser jag inte som ett alternativ, då våra kära ministrar inte ens gör det med sina jättelöner.

:huvet :huvet Ringde radiotjänst och förklarade att jag hade en monitor utan TV-mottagare, hon köpte inte riktigt det och funderar nu på att gå vidare med en polisanmälan :huvet :huvet :huvet Fan känner mig som världens förbrytare. Men när man får inbrott då gör fan inte rättsystemet många knop:gnissla

Ring tillbaka och säg att du erkänner och att du vill betala.
En vecka senare ringer du till radiotjänst igen och säger att du sålt den på blocket. Kommer dom med följdfrågor så är det bara att blåneka!

Ge dig inte!

Markus skrev:
2553048 Jag köpte min i Upplands Väsby, de frågade om jag ville betala eller inte och sedan skrev de någon trams-adress som de skickade in. De körde tydligen alltid samma namn och adress för övrigt.

Smidigt! Själv skentjöptes den första TV:n i mors och fars namn.
Den var egentligen alldeles för stor och dyr, men man ville ju inte ta risken att bli utskrattad av polarna... :gnissla

Radiotjänst ringde å jagade brorsan.. Skällde ut dem efter noter..

Han flyttade nämligen hem och där fanns det en betalande licencinnehavare ( Farsan ) och brorsan bodde för övrigt i australien under denna tidsperiod..

Betalar tvavgift.. 2000kr om året blir det...... Jag blir lika förbannad varje gång det dimper ner en avi från waffen radiotjänst i kiruna.. :(

Radiotjänst ringde å jagade brorsan.. Skällde ut dem efter noter..

Han flyttade nämligen hem och där fanns det en betalande licencinnehavare ( Farsan ) och brorsan bodde för övrigt i australien under denna tidsperiod.. :arsele

Betalar tvavgift.. 2000kr om året blir det...... Jag blir lika förbannad varje gång det dimper ner en avi från waffen radiotjänst i kiruna.. :gnissla :huvet

Last edited:
vägra betala skiten om alla strejkar så kommer dom finansera med reklam å dyl eller lägga ner skit kanalerna

kommunist skatter:arsele :arsele :arsele

Maxxi skrev:
2568386 :huvet :huvet Ringde radiotjänst och förklarade att jag hade en monitor utan TV-mottagare, hon köpte inte riktigt det och funderar nu på att gå vidare med en polisanmälan :huvet :huvet :huvet Fan känner mig som världens förbrytare. Men när man får inbrott då gör fan inte rättsystemet många knop:gnissla

Tror inte rättsystemet lär göra många knop även om de polisanmäler, känns som att de försöker skrämma dig till att betala. Jag menar, de lägger ju ner misshandelsfall på löpande band trots vittnen mm, så att starta en förundersökning för tv-licens... naa, tveksamt va?

Eller är det någon faktiskt VET att någon har åkt dit på tv-licensen?

Suomalainen skrev:
2569292 Tror inte rättsystemet lär göra många knop även om de polisanmäler, känns som att de försöker skrämma dig till att betala. Jag menar, de lägger ju ner misshandelsfall på löpande band trots vittnen mm, så att starta en förundersökning för tv-licens... naa, tveksamt va?

Skattesmitning, fildelning och fortkörning är tydligen bland de grövsta brotten man kan göra i detta landet :mad:

Det är fortfarande omöjligt att åka dit om du nekar. Det spelar ingen roll om kontrollanten VET att du har TV. Ditt ord står över hans i rätten. Detta har redan ett pilotfall sedan länge.

:fakta

Blåneka = Omöjligt att åka dit.
Kontrollanterna lever enbart på att folk inte vet detta, är rädda och erkänner.

Suomalainen skrev:
2569292 Tror inte rättsystemet lär göra många knop även om de polisanmäler, känns som att de försöker skrämma dig till att betala. Jag menar, de lägger ju ner misshandelsfall på löpande band trots vittnen mm, så att starta en förundersökning för tv-licens... naa, tveksamt va?

Jo lite så jag tänkte också, fan misshandel avskrivs ju på grund av "avsaknad av bevis" etc, så inte orkar dom lägga nått krut på en sketen TV.

Gothmog skrev:
2569357 Det är fortfarande omöjligt att åka dit om du nekar. Det spelar ingen roll om kontrollanten VET att du har TV. Ditt ord står över hans i rätten. Detta har redan ett pilotfall sedan länge.

:fakta

Blåneka = Omöjligt att åka dit.
Kontrollanterna lever enbart på att folk inte vet detta, är rädda och erkänner.
Jo känns ju så, dom bör ju ha hållande bevis för att kunna dra det vidare. Nu har dom ju enbart hennes bevis att hon sett en TV. Men hon kan lika gärna sett fel och förväxlat TV:n med en datamonitor.

Last edited:
Stackars er som inte tittar på "de skitdåliga kommunistkanalerna", då missade ni filmen 21 gram igår och ikväll kommer ni att missa Fråga Anders&Måns, två av Sveriges nu levande roligaste personer. :D

lorkan skrev:
2569829 Stackars er som inte tittar på "de skitdåliga kommunistkanalerna", då missade ni filmen 21 gram igår och ikväll kommer ni att missa Fråga Anders&Måns, två av Sveriges nu levande roligaste personer. :D

Tror alla tittar men få betalar.
Själv ska jag kolla ubåtsdokumentären ikväll, i övrigt följer jag både Sopranos och Sleeper Cell - helt gratis. :)
EDIT:
Och jag lyssnar bara på P1 och P2 i bilen, men för det behöver man inte betala va?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti