Hotande Utlänningar/Vart är landet på väg?

Status
Ej öppen för fler svar.
McB skrev:
Finns väl ingen brottsrubricering som heter "åsiktsbrott"? I Sovjet kanske, men inte här och nu. Att man straffas för hets mot folkgrupp beror snarare på att man gjort annat än att bara tycka och tänka.

Den där prästen som predikade mot homosexuella åkte ju fast för "hets mot folkgrupp" mm, allt han gjorde var att förklara och berätta om sina tankar och åsikter.

Politiskt korrekt? Nej, då dömmer "vi" han!

Messiah skrev:
ja och jag står stolt för det också, kalla mig vad du vill du men du kanske vill jobba tills du är 75år pga att vi ska ta in 60000 bidragstagare om året, :va det vill inte jag iaf.

En stolt svensk! Har du T-shirten också?

Henkka skrev:
Varför blir då isånna fall folk (å fä) dömda för "hets mot folkgrupp" som är ett åsiktsbrott med långt straff?
Strängt taget är det skillnad mellan att tänka något och uttrycka det offentligt. Man får tycka saker (ha en åsikt) men inte basunera ut sin åsikt, om det faller under det som lagen förbjuder. Men lagen är en styggelse likväl.

Edit: korvfingrar

Last edited:
Henkka skrev:
Den där prästen som predikade mot homosexuella åkte ju fast för "hets mot folkgrupp" mm, allt han gjorde var att förklara och berätta om sina tankar och åsikter.

Blev han verkligen dömd och straffad? Var det inte snarare så att kyrkan slängde ut honom eftersom det var emot deras policy?

Messiah skrev:
ja och jag står stolt för det också, kalla mig vad du vill du men du kanske vill jobba tills du är 75år pga att vi ska ta in 60000 bidragstagare om året, :va det vill inte jag iaf.

20000 tyska bögar kommer in i landet snart, och alla kommer sodomera dig.

Messiah skrev:

Minns på tiden då stolta snaggade grabbar i min hemstad brukade skandera samma slagord som du. Ut med packet. INga parasiter i vårat sammhälle. INga bidrag till blattar..

Fick vid ett tillfälle samtala ostörd med en av dem och ställde lungt frågan vad han själv tillförde.. Till min förvåning svarade han faktiskt på vad han hade för betyg.. 1,4 vilket motsvarar IG i alla ämnen..
Min gissning är att han kommer tillföra oerhört mycket till sammhället.... Har sett han nu senare år. Vet att han jobbar några timmar i evckan i en videobutik.. Förstår att han är upprörd när han betalar så oerhört mycket skatt som går till alla blattar.... Eller vänta nu, hans video-kneg räcker ju knappast till hans försörjning så vänta nu.. han FÅR ju faktiskt pengar av staten.. inte tvärtom..

Chrille skrev:
Se där! Det är inte hudfärgen som stör dig .....det är KULTUREN!!! Är det så det är???

...nästan???

Sluta svamla. Vilken kultur? Jaha, du menar "invandringskulturen"? :va
Hudfärgen... :hihi Du är ju fan bara för mycket. Insinuera inte en massa skit din raggare. Jag är inte rasist, hur gärna du än skulle vilja att jag var det. Glöm det. Är det någon här som visar rasistiska tendesnser så är det du med dina jävla förklaringar om att invandrarna som är kriminella egentligen är offer för svenskarna, underförstått att svenskarna är mer värda och invandrarna förstår inte bättre än att bli offer.

Personligen tror jag man förlorar mer på att tysta åsikter vilka de än må vara, då ligger de o gror i skymundan i stället.
Det gäller då även extrema åsikter.

Tiga ihjäl är ju annars rätt svenskt.

Bingo skrev:
Strängt taget är det skillnad mellan att tänka något och uttrycka det offentligt. Man får tycka saker (ha en åsikt) men inte basunera ut sin åsikt, om den under det som lagen förbjuer. Men lagen är en styggelse likväl.

Jo, inskränkningar av yttrandefriheten är djävulens verk.

McB skrev:
Blev han verkligen dömd och straffad? Var det inte snarare så att kyrkan slängde ut honom eftersom det var emot deras policy?

Erkänner att jag har dåliga källor angående det där och ska genast googla mig till visdom. I be back!

Markus skrev:
Hudfärgen... :hihi Du är ju fan bara för mycket. Insinuera inte en massa skit din raggare. Jag är inte rasist, hur gärna du än skulle vilja att jag var det. Glöm det. Är det någon här som visar rasistiska tendesnser så är det du med dina jävla förklaringar om att invandrarna som är kriminella egentligen är offer för svenskarna, underförstått att svenskarna är mer värda och invandrarna förstår inte bättre än att bli offer.

Jaha, ett fullkomligt meningslöst inlägg till. Hur var det med Reagan och Nazistkulturen förresten?

Silwer skrev:
Tiga ihjäl är ju annars rätt svenskt.

svtiger.jpg

Markus skrev:
Är det någon här som visar rasistiska tendesnser så är det du med dina jävla förklaringar om att invandrarna som är kriminella egentligen är offer för svenskarna, underförstått att svenskarna är mer värda och invandrarna förstår inte bättre än att bli offer.

Klockrent :rofl

Messiah skrev:
Får man önska fritt önskar jag att man ersätter dig emd en invandrare av genomsnittskaraktär. Han lär ha betydligt bättre intellektuella förutsättningar än du att vara till nytta och glädje för sina medmänniskor.

Det är inte så många som är stolta över sin barnslighet.

Henkka skrev:

Anledningen till att han anmäldes var väl att hans jobb är att sprida ett budskap. Dessutom har han en roll som andlig vägledare vilket per definition innebär att åhörarna förväntar sig att det han säger är rätt och riktigt... Då är han på rätt hal is när han förmedlar sådana åsikter!

Bingo skrev:
Får man önska fritt önskar jag att man ersätter dig emd en invandrare av genomsnittskaraktär. Han lär ha betydligt bättre intellektuella förutsättningar än du att vara till nytta och glädje för sina medmänniskor.

Det är inte så många som är stolta över sin barnslighet.

Wham! You've been Bingo'ed. :fatta!

Markus skrev:
.....

Nej, jag måste ha använt för många långa ord i mitt förra inlägg, då jag faktiskt försökte reda ut det här i punktform, eftersom du uppenbarligen inte klarade av att svara.

Vi tar om med korta, enkla ord:
Vilken åsikt vill du framföra genom att säga emot mig mfl i den här tråden?

korvgubbe skrev:
Och varför bor så stor del av våra invandrare i dessa områden? För att de trivs så bra i små lägenheter där alla syskon får dela rum? .....du ser inget samband mellan att vara hänvisad till de "sämsta" bostäderna och kriminalitet?

Inte ens Mona Sahlin har en så blåögd förklaring, (Aktuellt 24/-2004).
De bor i Rosengård förr att de får någon form av "eget boende bidrag", som jag inte vet exakt vad det innebär

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back