Vad vill du uppnå?
XR600 är en nästan outslitslig arbetshäst som saknar lite punch som lekfordon. Frågan är hur mycket pengar du är beredd att sänka i cykeln. När man väl har börjat går det snabbt utför med portning, helsystem, bigbore och vips har man ett stort hål i plånboken.
Jag har redan lagt en hel del pengar på hojen. så de gör inte så mkt.
Att bara lyfta i en kam i en gammal motor som inte är väl genomgången ger absolut ingenting förutom ökad rasrisk. Börja med att plocka ner och titta till kolv/ringar, hur mår ventilerna, är veven frisk? Är förgasaren ordentligt bestyckad och av riktig modell?
min förra motor rasade pga. att förra ägaren hade väldigt dålig koll på oljan i motorn konstigt nog.
Min nya motor är en -00 som har gått nu ca 1200 mil bara enligt demonteringen som jag köpte den ifrån sen har jag kört ca 200-300 mil med den oxå. så ca 1200 mil typ.
så den ska vara frisk vad jag vet. och de sitter orginal förgarsare på den.
När de frågorna är besvarade är det dags att börja trimma. Leta upp ett helsystem på EBAY, tjacka en kam och överväg portning/komphöjning.
helsystem har jag redan, portning och har jag funderat på bli kanske til vinter sen.
Hotcams är ett företag jag generellt ogillar pga konstiga val av kamprofiler. Deras XR kammar har jag dock ingen erfarenhet av så där får du bättre råd av Boost III eller någon annan här.