Hornet vs Z750

• Thread starter Thread starter aze
  • Start date Start date

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Funderar på ny ny hoj men är lite kluven.
Någon som provkört både nya Hornet 600 och nya Z750 som kan komma med lite för och nackdelar. Vilken som är mest lättkörd osv...

Jag har inte kört nya Hornet 600. Men jag har kört förra årets Z750 och Hornet 600. Jag hade tveklöst satsat på Kawan. Den har ett helt annat drag och körglädjen är därmed större. Jag vet inte hur de skiljer sig i service- och försäkringskostnad, men om man bortser från det är valet solklart. Dessutom tycker jag Z750 är snyggare.

Funderar på ny ny hoj men är lite kluven.
Någon som provkört både nya Hornet 600 och nya Z750 som kan komma med lite för och nackdelar. Vilken som är mest lättkörd osv...

Har bara provkört Horneten och den är lika kul och rapp som den förra modellen. Nackdelen med ett spetsigt register är kvar men så är det ju en rad 600 också, botten och mellanmos ingår liksom inte i paketet.

Den gamla Z750 kändes betydligt mer kraftfull än motsvarande nakna street 600or utan att för den skull vara mindre busig. Skulle tro att de 150 kubiken och 5 hästar till gör sitt till för körbarheten även på 07an.

Hello Aze!

Jag tror lätt på z750, har själv sneglat på en z1000.
Får se vad som händer i löpet av sommaren :-)

//Tobbe

Last edited:
Har själv köpt en Z750, valde mellan Hornet, Fz-6, GSR600 och just Kawan. Tror den är ett bra köp alla gånger. Även om jag inte har kört någon av dem ,har jag läst på så mycket det bara är möjligt, och iaf på pappret är Z750 betydligt vassare.

Har själv köpt en Z750, valde mellan Hornet, Fz-6, GSR600 och just Kawan. Tror den är ett bra köp alla gånger. Även om jag inte har kört någon av dem ,har jag läst på så mycket det bara är möjligt, och iaf på pappret är Z750 betydligt vassare.

Att det är en nästan löjligt fräck hoj utseendemässigt gör ju inte saken sämre! :drool:

Det ENDA (enligt mig) som egentligen talar emot Z750 är den högre försäkringspremien, för mig (kille 30 år, zon 2, förort till Stockholm) 10,000:-, Hondan kostar 6,900:-. Men å andra sidan har Hondaförsäkringen 3,000:- högre självrisk... Men har du råd med försäkringen, Z750 alla gånger

Det ENDA (enligt mig) som egentligen talar emot Z750 är den högre försäkringspremien, för mig (kille 30 år, zon 2, förort till Stockholm) 10,000:-, Hondan kostar 6,900:-. Men å andra sidan har Hondaförsäkringen 3,000:- högre självrisk... Men har du råd med försäkringen, Z750 alla gånger

Har inte den klassats ned? För jag var på väg att köpa Z750 2004 när den kom men valde en FZ6 (som också var en ny modell) just för att z750 låg som kåphojarna i premie, vilket är döden för en nakenhoj. Men så sålde modellen riktigt uselt första året också....AVA hade fullt sjå att bli av med sina 6 hojar.

låter rätt dyrt jag bor i zon 3 22 år och pyntar 6700 för hondan då har jag endå dubbla premien. Har du pengarna köp kawwan!

Kollade lite lätt på försäkringar idag.. Bilsport mc skulle ha19000 hel hel så vi får se va det blir, skall ringa runt och kolla lite fler imorn

Då har man vart och provkört då.. Blir en z750.. Fruktansvärt lättkörd och rolig hoj.. Får se när de blir leverans då tar nog några veckor tyvärr. Vill ha den idag.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back