Hornet - Att tänka på vid begagnatköp

HönaPower skrev:
Verkar vara många Hornetägare som tittar fram....vi borde ha en träff i sommar! :yoparty

hornet träff är juh ett måste! bara å skrika tills nångång när värmen slår till!

Davidk skrev:
svar:
hondas försäkring hos if e sjuk 13lax om året går ej att ställa av/på
självrisk om den blir stulen 15lax, självrisk om du vurpar 25lax hyffsad premie lr vadå sanslöst säger jag bara

ojojoj jag (24 år bor två mil norr om GBG zon2) skulle betala 11800 på en
900 rr med samma självrisker

Tips! Köp en Hornet 600, skriv den på tjejen å flytta till Hbg :) 3000 om året. Överkomligt skulle jag vilja påstå :tummenupp

Licious skrev:
ojojoj jag (24 år bor två mil norr om GBG zon2) skulle betala 11800 på en
900 rr med samma självrisker

witte skrev:
Ni gissar ju bara.
http://www.if.se/web/se/private.nsf/noframes/17BEEB90D9200CCFC1256B6700333E93/$FILE/Honda05.pdf

Dagens trådlyft.
Nu blir jag helt snurrig. Jag är lite intresserad av en Hornet men efter att ha tittat här: http://www.hondamc.com/templates3/Page.asp?id=3376 så känns inte deras försäkring så intresant.
Måste jag masa min rumpa till en butik eller ringa nån för att få klarthet?
Jag är mest nyfiken på en 900 och en självrisk på 25 lakan är inte så aktuellt.
Någon som vet?

Victor skrev:
Dagens trådlyft.
Nu blir jag helt snurrig. Jag är lite intresserad av en Hornet men efter att ha tittat här: http://www.hondamc.com/templates3/Page.asp?id=3376 så känns inte deras försäkring så intresant.
Måste jag masa min rumpa till en butik eller ringa nån för att få klarthet?
Jag är mest nyfiken på en 900 och en självrisk på 25 lakan är inte så aktuellt.
Någon som vet?

om du ska ha en 900 är avtalsförsäkringen mellan honda o if ingenting att titta på, då du hamnar i street2-klassen, där du bara kan ha trafikförsäkring...
Kolla istället traditionella försäkringar hos även andra bolag, då detta borde vara mkt bättre.
Min nya 600 kostar dock 4650:-, o ett par år gammal hoj kostar i storstan 3100... Så om du kan tänka dig en 600 kommer du undan med billig försäkring. :tummenupp

Notera följande i texten

Code:
** Kategorierna Street2 och Sport går att enbart trafikförsäkra om så önskas. 
Nytt är att det nu går att köpa till "Delkasko" och "Vagn" i dessa kategorier

Det borde betyda att du först får betala det som står i tabellen, för en trafikförsäkring. Sedan måste du betala för ett tillägg för att få vagnskadan... Om något mot förmodan skulle hända, så har du en självrisk på 25000 på vagnskadan :kocko
Varför lägga till vagnskada i huvudtaget på en sån hoj om det kostar så mkt, hehe.

Om jag tolkat det hela rätt så är det bara o skita i denna avtalsförsäkring om man ska ha en Hornet 900 :va

Rapportera gärna lägsta försäkringspremie som du hittar på 900:an. Jag sitter på en 600 nu och det är en kul hoj, men man hade önskat sig lite mer bottendrag på låg- och mellanregister. Misstänker starkt att 900:an är betydligt roligare där. Eller så är det bara jag som är för lat i vänsterfoten.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT