Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
witte skrev:Vid normalt slitage, hur ofta ungefär behöver lager bytas?
morlock skrev:Happ, ser ut som jag fått försäkringsbiten om bakfoten. Var själv sugen på en hornet tidigare och fick uppfattningen att de var kostsamma i försäkring eftersom det är i princip samma motor som i CBRen. Hur är märkesförsäkringen hos if för hornet?`Låg premie och hutlös självrisk eller?
Hornet_Fredde skrev:...Tänkte dreva ner den lite men mindre framdrev verkar svårt att få tag i, större bakdrev (44 el 47 kugg) finns men det kräver ev. längre kedja. Nå'n som vet var man kan få tag i mindre framdrev? (14 el 15 kugg), tacksam för svar..
Nu har inte jag någon R6a, men min maskin har nog ungefär samma motor som din; 4900/hel/hel för min "kåpräser".fazerfun skrev:Nakna 600´or baserade på de kåpförsedda varianterna ligger avsevärt lägre i premie. Min Yamaha FZ6 (till stora delar baserad på R6an med med nedtrimmad motor) pyntade jag 5000 hel/hel. Det är vad en R6a kostar i månaden (ok, ingen helförsäkrar ju en r6 men du förstår principen)
Surre skrev:Har ingen egen erfarenhet av omdrevning men kolla här: www.hondahornet.co.uk för info ("message board" / "600 Hornet").
...hittade en tråd (finns säkert flera): http://p196.ezboard.com/fhornetsnest56467frm24.showMessage?topicID=1449.topic
Surre skrev:En ny 620 Monster kostar kring 6000 hel/hel hos Bilsport & mc - zon 1, 33 år. Min Hornet kostade ~8000 på samma bolag.
/Mattias
MBGIRL skrev:Jo tack! Bilsport & mc samt de andra försäkringsbolagen tror ju att Horneten
är en sporthoj. Betalade mer för min hornet än min pojkvän gjorde för sin R1:a![]()
Nä tacka vet jag Hondas egen märkesförsäkring hos IF...där vet man vad en
hornet är och tar ett rimligt pris för den.![]()
Davidk skrev:svar:
hondas försäkring hos if e sjuk 13lax om året går ej att ställa av/på
självrisk om den blir stulen 15lax, självrisk om du vurpar 25lax hyffsad premie lr vadå sanslöst säger jag bara
Inte bara hornet som vissa bolag tror är sporthojjar. Även mitt andra alternativ, monster 620 räknas tydligen dit. Fick detta mail från lf idag efter prisförfrågan dit:MBGIRL skrev:Jo tack! Bilsport & mc samt de andra försäkringsbolagen tror ju att Horneten
är en sporthoj. Betalade mer för min hornet än min pojkvän gjorde för sin R1:a![]()
Nä tacka vet jag Hondas egen märkesförsäkring hos IF...där vet man vad en
hornet är och tar ett rimligt pris för den.![]()
HönaPower skrev:Hur kan du betala 13.000:- när jag betalar 3.100:- (31 år Stockholm) ???![]()
HönaPower skrev:Hur kan du betala 13.000:- när jag betalar 3.100:- (31 år Stockholm) ???![]()
mycket riktigtTeinvall skrev:Tror det beror på att han kör 900, den går ju som "street 2" vilket är lite dyrare
Teinvall skrev:Tror det beror på att han kör 900, den går ju som "street 2" vilket är lite dyrare
Teinvall skrev:Inte bara hornet som vissa bolag tror är sporthojjar. Även mitt andra alternativ, monster 620 räknas tydligen dit. Fick detta mail från lf idag efter prisförfrågan dit:
Med de förutsättningar du uppgivit i din förfrågan kan vi erbjuda en
Basförsäkring med
halvförsäkring till ett årspris av 30 359Kr.
Helförsäkring med självrisk 3000Kr 55 148Kr
Helförsäkring med självrisk 8000Kr 46 478Kr
Bonusklass: 2.
Detta gäller för en monster 620 '02. Vad ska man säga?
Verkar som att den "skottsäkra" hondan är de givna valet här. Tack för alla svar!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |