Hornet 900

KaWaDåReN

Heter Varvstopp numera
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Frölunda GBG
Hoj
Ettrig liten svart bålgeting
Nån som kan ge lite insikt....

Hur e en hornet 900 i busfaktor???
Har en zx7r nu och den e lite "väl" klumpig
Eller ska man gå på en Hornet 600??? :banana
 
KaWaDåReN skrev:
Eller ska man gå på en Hornet 600??? :banana
Hornet 900 har väl i princip samma chassi som 600:an, har jag för mig. Så vill du ha bus så är 900 att föredra eftersom den har mer effekt.

Jag har bara provkört 900 Hornet en gång, men jag tyckte att den var smidig och väldigt lättsvängd samt att det var hyffsat klipp i motorn (allt är ju iofs relativt..).
 
Jag personligen tycker att Hornet 900 är lite för effektklen... instabil i högre hastighet..


KaWaDåReN skrev:
Nån som kan ge lite insikt....

Hur e en hornet 900 i busfaktor???
Har en zx7r nu och den e lite "väl" klumpig
Eller ska man gå på en Hornet 600??? :banana
 
Har ej provat en 900, men den är ju tyngre....

Min 600 duger gott! väger lite & 97 hästar från början, & ca 20.ooo:- billigare än en 900! :tummenupp
 
ok :yoparty

vill ju ha lite mer "lekhoj" och kawan e ju tyvärr inte så rolig me de...
hur e din traja i lekfaktorn??
 
KaWaDåReN skrev:
hur e din traja i lekfaktorn??
Det kan jag egentligen inte svara på, för jag är en fegis som inte vågar "leka", jag kan t.ex inte köra på bakhjulet :(

Men den har ett jäkligt bra klipp, väldigt bra bromsar och väger inte allt för mycket, så den funkar nog fint att wheela med, Bike hade ju en Speed Triple i sin wheelie-skola :).
 
ok...
vill ju gärna ha lite effekt i burken... :3freak
vet ingen annan rolig hoj att pröva eller?
 
HönaPower skrev:
Har ej provat en 900, men den är ju tyngre....

Min 600 duger gott! väger lite & 97 hästar från början, & ca 20.ooo:- billigare än en 900! :tummenupp
ja den e ju de... kanske borde satsa på en lätt leksak!!!
 
Antingen är den för högt växlad, eller så är den för klen för utväxlingen ;D Jag vet inte hur brukar streetfighterhojjar vara drevade? Ganska mjuk effekt ger den, har inte kört hornet 600 men gissar att 900 e betyligt lättare att nybörjarslanga med :)

Skön hoj i övrigt.
 
KaWaDåReN skrev:
Har en zx7r nu och den e lite "väl" klumpig

Hur menar du med det? Jag är inne i köpartagen på en ZX7r. Har hört att den är lite "tung" men så värst jättesvår torde den väl inte vara?

/hd
 
hållundan skrev:
Hur menar du med det? Jag är inne i köpartagen på en ZX7r. Har hört att den är lite "tung" men så värst jättesvår torde den väl inte vara?

/hd
Tycker den e lite väl tung framtill och lite jobbig att gasa upp på hjulet.
Har funderat på att dreva ner..... Men ligger lite i tagen på att skaffa ny och då e de ju lika bra att ta en lite lekvänligare;)
 
KaWaDåReN skrev:
Tycker den e lite väl tung framtill och lite jobbig att gasa upp på hjulet.
Har funderat på att dreva ner..... Men ligger lite i tagen på att skaffa ny och då e de ju lika bra att ta en lite lekvänligare;)
Sanning. Kanske ska ta detta via PM, men hur ligger du i pris om du ska sälja?

Förresten, måste väl gå att koppla upp den?

/hd
 
hållundan skrev:
Sanning. Kanske ska ta detta via PM, men hur ligger du i pris om du ska sälja?

Förresten, måste väl gå att koppla upp den?

/hd
Har fått 45 för den på hondacenter i inbyte... så de eller över då;)
Japp koppla upp den går ju kanon.... blev lite bättre efter ja knöka på ett helsystem.
 
KaWaDåReN skrev:
Nån som kan ge lite insikt....

Hur e en hornet 900 i busfaktor???
Har en zx7r nu och den e lite "väl" klumpig
Eller ska man gå på en Hornet 600??? :banana

Jag har köpt mig en 900 hornet som förstahoj och den är smidig upp till 220. sen är det lite si och så med vindkänsligheten.
Cool hoj med sjyssta linjer som spöar de rasslande Ducati Monster racerna.

Men som sagt lättkörd som bara den. :tummenupp
 
tokmaa skrev:
Jag har köpt mig en 900 hornet som förstahoj och den är smidig upp till 220. sen är det lite si och så med vindkänsligheten.
Cool hoj med sjyssta linjer som spöar de rasslande Ducati Monster racerna.

Men som sagt lättkörd som bara den. :tummenupp
E de nått bakhjul åk då????
vill ha en båge som e lite lättare att ha på hjulet!:)
 
KaWaDåReN skrev:
E de nått bakhjul åk då????
vill ha en båge som e lite lättare att ha på hjulet!:)
Hmm...jag har ju bara ryckt lite på bakslangen men ska göra en massa tappra försök till våren när krashpuckarna kommit på och en massa annat lull lull :yoparty . Men hittills går han bra på ettan,tvåan i alla fall. :D
 
tokmaa skrev:
Hmm...jag har ju bara ryckt lite på bakslangen men ska göra en massa tappra försök till våren när krashpuckarna kommit på och en massa annat lull lull :yoparty . Men hittills går han bra på ettan,tvåan i alla fall. :D
oki.... har stora funderingar på att byta min mot en hornet 900 fick jävligt bra pris på en flongans ny 2003:a......
 
Jag provkörde en Hornet 900 innan jag skaffade min CBR 929 och det där att Hornet skulle ha starkare mellanregister vet jag inte om jag märkte så mycket av. Jag tycker närmast att CBR:en känns rappare även i mellanregistret och på topp är det stor skillnad till CBR:ens fördel.

Så mitt tips är att köpa en stor sporthoj och slita bort koporna och byta styre.

Hornet 900 (och även 600) ligger ju ändå i högsta försäkringsklassen så då kan man ju lika gärna försäkra 40 hk till för samma pengar :)

Mvh/ Christian
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top