Aragorn skrev:
2192985 600:an har ju fått beröm för sin smidighet och lätthanterlighet, det är något jag värdesätter väldigt högt.
Jag har en Honda Hornet 600 -05... Jag är enormt nöjd fortfarande och allt du säger om smidighet styrka osv finns hos hojen.
Den är enormt lätt att svänga med, och kryssa i trafiken är inga problem. Du kommer dock märka att det blir mkt växlande, för den är ganska seg på 5:an o 6:an.
En sak du absolut ska göra är att montera ett slipon; min låter tusen gånger grymmare än tidigare, och den har blivit vassare än jag trodde den skulle bli på bara ett slipon.
Själv köpte jag en orange, då jag tycker den är snyggast...
Vad gäller ekonomin så är det såhär. Inköp kostar nånstans mellan 69-79 tusen ny, försäkring för mig första året blev 4200kr per år, men kommer i år höjas till 6900kr (bor i sthlm).
Du kommer cirka 24-25mil på tanken innan du vill tanka igen, och då får du i cirka 15 liter (om man gasar glatt

).. Tror specen säger 17/18 liter nånting, men har aldrig kört min tom.
Första servicen vid 100mil kostade mig 1700, och andra vid 600 kostade 1200... Jag tycker det är en billig hoj att äga, och för pengarna får man väldigt mkt hoj!..
Själv skulle jag rekommendera dig att försöka hitta en beggad 05:a (om du vill ha den nya snygga horneten).. Priserna har blivit ordentligt pressade, och du tjänar ett par tusen på att köpa en beggad...
Lycka till!