Hoppsan vilken tabbe!!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Amen to that! Det finns blandannat en vehög me´gubbar på jobbet som börjar tjata när man kommer...... Åååhh en såndär skulle man ha osv osv ......

Och då åker jag en sketen Offroadknarr för 25k som kostar 3-4k i helförsäkring.

Vad är problemet?? Jo oftast när man säger till dem, Men köp en jävla knarr då förfan...förihelvetes jävlar..... Då skruvar dom på sig och säger att dem inte får för frugan :dummer

Tycker faan inte synd om dem då de har satt sig i den sitsen själva :näsblod
Har en sån på mitt jobb med. Stackaren är så otroligt förtryckt i sitt förhållande.
Han får inte ens ta bilen till jobbet för sin fru (trots att hon är både arbetslös och saknar körkort). Så han får ta cykeln oavsett det regnar eller snöar.

Efter semestern 2005 så frågade jag honom om han haft en bra semester?
- sådär, svarade han.
Jag frågade, vadå sådär?
- han sa att han hade velat åka upp och hälsa på sin släkt i Norrland.

Jag frågade såklart varför han inte hade gjort det (visste ju redan anledningen:D )
Fick bara ett litet axelryck, och lite mummel om att frugan inte ville det...
Och sådär är det hela tiden, har säkert 100 exempel till.
 

Dominator-Rocks

Guest
Har en sån på mitt jobb med. Stackaren är så otroligt förtryckt i sitt förhållande.
Han får inte ens ta bilen till jobbet för sin fru (trots att hon är både arbetslös och saknar körkort). Så han får ta cykeln oavsett det regnar eller snöar.

Efter semestern 2005 så frågade jag honom om han haft en bra semester?
- sådär, svarade han.
Jag frågade, vadå sådär?
- han sa att han hade velat åka upp och hälsa på sin släkt i Norrland.

Jag frågade såklart varför han inte hade gjort det (visste ju redan anledningen:D )
Fick bara ett litet axelryck, och lite mummel om att frugan inte ville det...
Och sådär är det hela tiden, har säkert 100 exempel till.

Ja fyfaan:näsblod LIte synd om dem är det allt.

Må djävulen ta alla fruntimmer :hihi
 

Dominator-Rocks

Guest
Gör som du vill = NEJ!!!:mad:

:rolleyes: NEJ det är det inte!!!!!!!

Gör som du vill betyder just det att man får göra som man själv vill!!!!!

Och om era fruntimmer inte har förstått det så är det jäddrar i mig på tin att ni lär dem att prata klarspråk!! Och inte en massa, gör som du vill,njaaa,jag vet inte, osv

Edit: Självklart så får min dam för sig att slänga ur sig en massa oförståligheter ibland men då vet hon innerst inne att hennes tvetydiga budksap ej kommer att gå fram, utan att jag kommer göra precis som hon säger!!

Edit: Faan vad upprörd jag blev nu, men det finns faan inget värre en när en människa säger en grej men menar en annan......... förväntar sig att alla skall förstå ändå :mad:
 
Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
:rolleyes: NEJ det är det inte!!!!!!!

Gör som du vill betyder just det att man får göra som man själv vill!!!!!

Och om era fruntimmer inte har förstått det så är det jäddrar i mig på tin att ni lär dem att prata klarspråk!! Och inte en massa, gör som du vill,njaaa,jag vet inte, osv

Jag förstar din frustration. Det jag har lärt mig är att tolka signalerna. Jag gör massor av fel och jag har förklarat för min fru att i min värld betyder "gör som du vill" gör som du vill. Det blir fel en massa ganger ända för hon tycker jag jag borde första!?!? :confused: vad hon menar. :va Det är det som kallas kvinnlig intuition, dvs att första vad andra käringar säger. :tuttar

Jag vill dock dela med mig av hur det funkar till de som ännu inte lärt sig detta och som kommer att ga pa manga minor om man inte har koll pa detta.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag förstar din frustration. Det jag har lärt mig är att tolka signalerna. Jag gör massor av fel och jag har förklarat för min fru att i min värld betyder "gör som du vill" gör som du vill. Det blir fel en massa ganger ända för hon tycker jag jag borde första!?!? :confused: vad hon menar. :va Det är det som kallas kvinnlig intuition, dvs att första vad andra käringar säger. :tuttar

Jag vill dock dela med mig av hur det funkar till de som ännu inte lärt sig detta och som kommer att ga pa manga minor om man inte har koll pa detta.

Jag förstår till 80% av vad min sambo menar men jag gör fortfarande precis som hon säger (fatta mig rätt nu)

Ex:
-Jag tänkte sticka hem till tuffetore ikväll och dricka bärs är det OK?

-Ja visst är det ok svarar min sambo då... (även om jag hör ser på henne att det inte alls är ok så gör jag precis så som hon sade)

Är ni me´?

Jag tror det är enda chansen att bli av med detta vedervördiga beteende!!

Edit: Självklart så gäller det här alla sägaensakochmenaenannanmänniskor!!
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Jag förstår till 80% av vad min sambo menar men jag gör fortfarande precis som hon säger (fatta mig rätt nu)

Ex:
-Jag tänkte sticka hem till tuffetore ikväll och dricka bärs är det OK?

-Ja visst är det ok svarar min sambo då... (även om jag hör ser på henne att det inte alls är ok så gör jag precis så som hon sade)

Är ni me´?

Jag tror det är enda chansen att bli av med detta vedervördiga beteende!!

Edit: Självklart så gäller det här alla sägaensakochmenaenannanmänniskor!!

Jag har varit och käkat middag men nu är jag med i matchen igen.

Sant:tummenupp Jag tror dock att manga (inklusive mig själv ibland) väljer bort den kampen när motparten är sur i dagar över det man har gjort. Det är j**ligt jobbigt och när man fragar vad som är fel, för man känner det, sa blir svaret: -Ingenting:sissy

Men jag säger det, hall kampen vid liv!!! :yoparty
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Fan jag visste inte att det var så vanligt med diktatoriska kvinnor....visst har man hört tjejer säga att de brukar straffa sina killar om de inte lyder men jag trodde det var lite skämt i det hela.
Det vanligaste straffet är nog: Inget sex på en månad! Vad är det för mening med det? Det drabbar ju fan henne också :va
 

Hornpelle

Ur spår
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Utan igen...
Fan jag visste inte att det var så vanligt med diktatoriska kvinnor....visst har man hört tjejer säga att de brukar straffa sina killar om de inte lyder men jag trodde det var lite skämt i det hela.
Det vanligaste straffet är nog: Inget sex på en månad! Vad är det för mening med det? Det drabbar ju fan henne också :va

Det är nog mycke vanligare än men tror.Tycker det är många som helt plöttsligt slutar med någon hobby,säljer ett fordon mm när det börjar vara allvarligt med något fruntimmer.
Oftast är det samma personer som även slutar höra av sej annat än när dom ska gifta sej,döpa barn eller om det ska firas någon storhelg eller liknande där hela kompisgänget är inbjudna.
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Därför har man en förstående/mc-tokig tjej som aldrig skulle gnälla. :D
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hehe, ja sambos är ett roligt kapittel.

Jag gör nästan Dominator-Rocks jag.
Frågar om vi har något bokat på fredagen eller vilken dag det nu är!
Är det inte det och vi inte bokat vi ska någonstans så gör jag ju precis
vad jag vill eller hur? Varför fråga om lov? Har man inget bokat så är
är man väll vuxen att göra egna val?!?!?
+ Delad ekonomi vill nog aldrig min sambo ha med mig då hon är spara spara spara, där jag är köpa, spendera och sup ; )
 

Poccis

Ny medlem
Gick med
9 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Åker det mesta
Jag förstår inte att vissa tjejer inte låter sina killar/män göra vad de vill. Jag har aldrig straffat nån pojkvän heller,det är ju bara super om han har intressen utanför hemmet och jobbet. Endast plus i kanten om han kör hoj så länge han tar med mig ibland :tummenupp
Kan vissa tjejer inte tala klarspråk så får de fasiken skylla sig själv!
 

MikkE

Guest
Att göra som den andra partnern vill oavsett vem det är så kommer det ju inte funka i längden i ett förhållande? Eller?
Hade en flickvän som ville vara med mig hela tiden. Ok, kul att hon tycker om en iaf MEN jag har även vänner som jag vill umgås med och även få egen tid.
När hon frågade vad jag skulle göra på fredagen och jag sa att jag ska ha filmkväll med gräbsen och svulla i oss chips och cola så blev hon besviken. Förklarade bara att jag tycker om henne massa MEN jag behöver också egen tid. Också rädd för att det kan blir för mkt av det goda.
Hon förstod det i en vecka, sedan var man tillbaka på ruta ett. Det tröttnade jag på och gjorde sedan slut med henne. Pallar inte med sånt.
Skulle jag träffa en bra fin tjej som kanske/skulle ställa ett ultimatum mellan foto och henne eller mc och henne så blir det inte henne iaf!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro

.....Frågar om vi har något bokat på fredagen eller vilken dag det nu är!
Är det inte det och vi inte bokat vi ska någonstans så gör jag ju precis
vad jag vill eller hur? Varför fråga om lov? Har man inget bokat så är
är man väll vuxen att göra egna val?!?!?
Jaså du, det är alltså hon som bestämmer vad ni ska göra och sköter planeringen på egen hand? Om du nu råkar planera nåt först, går hon med på det då, och hänger på? När man läser det du skrivit så ser det inte alls ut som du har nåt eget val, för det ser ju inte ut som ni gemensamt gör upp planer, utan du måste fråga om hon bestämt nåt.

Jag har själv varit i din sits och man kan inte alls göra egna val om det bara passar när inte frugan råkat planera nåt utan att tala om det. Läs vad du skrivit, så ser det ju ut som du har ett koppel runt halsen.
 

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Täby
Hoj
CBR600RR -04
min tjej vill skaffa hojkort själv nu efter att jag fixa mitt förra sommarn, så det lutar åt varsin sporthoj när ekonomin klarar av det (lär bli vilket årtionde som helst ..), men ändå, inga problem där inte :)

att man inte får dåligt samvete när man tvingar den andra att låta bli något man tycker är tokroligt? ifall min respektive hade velat skaffa husvagn allra helst här i livet så inte fan hade jag förbjudit henne... hon hade dock fått använda den själv haha ;)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top