Hoppa med sporthoj!!

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Tja!! Är de ngn mer som funderar på att försöka hoppa lite med sporthojjen?.. En vägbula verkar ju ganska braa o prova påå... jag har försökt men de krävs nog lite högre hastighet!! lr ska jag köpa tbx min gamla cross o låta sporthojjen slippa de här? :tungan

Det finns ju en film med en kille som hoppar i en container två gånger eller nåt sen missar han sista hoppet och landar bakom.
:kryckor

Jag kom i 110-120 på ett farthinder (fartgupp).. lika mycket vobbel har jag aldrig vart med om.. Kurva dessutom.. :3freak

Jag har hoppat gathoj ner för en lastkaj i ca 50km/h, resultat: krökta fotpinnar och det värsta genomslag jag någonsin varit med om.

Ska du hoppa på gatan, köp en motard.

kraschpuck skrev:
Tja!! Är de ngn mer som funderar på att försöka hoppa lite med sporthojjen?.. En vägbula verkar ju ganska braa o prova påå... jag har försökt men de krävs nog lite högre hastighet!! lr ska jag köpa tbx min gamla cross o låta sporthojjen slippa de här? :tungan

skona din hoj. :hihi

Josef skrev:
Jag har hoppat gathoj ner för en lastkaj i ca 50km/h, resultat: krökta fotpinnar och det värsta genomslag jag någonsin varit med om.

oj, låter mer som ett dropp? lr va de kallas!! Något sånt hade jag väl inte tänkt miig kanske!!

philsson skrev:

:hihi

Hur på du på denna dumma idé ?

Har några ställen på vissa rundor som jag brukar köra som resulterar i hopp om man laddar ordentligt. Brukar dock bara bli lite wheelisar om man kör "vettigt" :hihi

Fast med XT:n som jag har nu blir det knappt det, inte nog med toppfart på den :rolleyes: Kanske lika bra det :tungan

klart man kan hoppa..behöver inte gå i 200 blås för de.
behöver inte vara 2m upp i luften heller :rolleyes:
hitta en lagom brant backe som slutar i en flatt.

seså ut o hoppa o glöm inte att filma de :tummenupp

Allt som kan köra fort nog går skitfint att hoppa med.

Det är att landa som kan vara lite jävligt.

Dom gör det ganska bra i den mycket verklighetstrogna filmen "Torque"

På vägen Heby-Huddunge-Östervåla (i Uppland för dom som inte vet) så finns det några sköna krön där man kan hoppa. :tummenupp

I Tumba vid Mcdonalds kan man hoppa med bil om man håller runt 100. Det som är jobbigt är att det är en korsning typ 50 m efter. Jag har försökt flera ggr med sporthojen men alltid vart tvungen att avbryta pga alla bilar. Såna här fyrkantiga fartgupp i betong brukar jag hoppa på.... Eller hoppa o hoppa det är ju inte direkt så man hinner med en tailgrab =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT