Ok![]()
![]()
![]()
Gillar ditt nick, det känns relevant på ngt sätt
![]()
I get that alot

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok![]()
![]()
![]()
Gillar ditt nick, det känns relevant på ngt sätt
![]()
du glömde att det kan.. .och kommer att vändas mot dig![]()
Det har aldrig rasat för mig![]()
ÅAS så har du aldrigt kört mer än ett år innan du har totalrivit motorn och mätt ovaliteten på cylindrarna och borrat om heller.
Harleyägare är lite som gamla citroen cv 2 ägare, man har inte reparerat innan man har plockat isär precis ALLT, så länge en but sitter ihop med en mutter så är det bara normalt underhåll.
Lite off topic.. när jag kör på ett av de två hjulen så växlar jag alltid utan att koppla. växlarna går i bra osv osv.. men sliter de mkt på lådan? bör jag byta olja oftare ?
Jag har svårt att tänka mig en sämre farkost för sådan ecodriving än trådstartarens lilla vridklena 600 cc radfyra.
Jovisst. Men det låter inte så ekonomiskt. Jag kan bara inte släppa tanken på hur det skulle se ut och låta! "Wheeeiiiiiiiiiiii! klick, klick, klick, klick, Bhööööööööö!"
Om du nu verkligen inte driver med mig så tr r jag nog ändå att det bästa med en hoj om man vill spara bränsle ar att köra mjukt och försöka göra sina accelerationer i det register där motorn har bra fyllnadsgrad, dvs vridmomentmax. Sedan ligga på så hög växel som möjligt men utan att det går för tungt för motorn.
beror vell på hur fort du kör?
nej...![]()
Det är inte speciellt farligt, så länge det är framhjulet du kör på!
hehe okej, om ja kör på bakhjulet då?![]()
Eco-driving MED BIL handlar om att man ska hoppa direkt från ettan till trean o sen till femman?????
Man ska absolut inte använda alla växlar när man accelerar men man ska däremot använda alla välxar när man ska stanna o motorbromsar...
Jag hoppar alltid växlar vid "normal" transportkörning, t ex till och från jobbet. Har hittils inte varit ngt problem.
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|