Hopkins&Stiggy

• Thread starter Thread starter DrT
  • Start date Start date
Stekpanna i huvet på Swedie:näsblod , tydligen en Hopkinshatare ... Personligen ser jag fram emot att se Hopper i superbike. Jävligt synd att det inte blev en styrning i MotoGP för honom bara.
Mja, så länge Hopkins underpresterar som han gör är han väl inte förtjänst av ros. Gör han bra ifrån sig så vänder jag kappan efter vinden och applåderar honom som alla andra vettigt folk bör göra.

Han har alltid varit en underdog, men aldrig riktigt sk(r)ällt.

Mja, så länge Hopkins underpresterar som han gör är han väl inte förtjänst av ros. Gör han bra ifrån sig så vänder jag kappan efter vinden och applåderar honom som alla andra vettigt folk bör göra.

Han har alltid varit en underdog, men aldrig riktigt sk(r)ällt.

njae, jag vet inte riktigt vad man ska säga om det. 4a i vm 07 på en sunkizuki
som hade ett rejält effekt underläge gentemot de andra.
kawwan som han hamna på är ju knappt märkbart snabbare än en sbk topp hoj.Inte lätt att prestera på den över trimmade moppen precis. Hopkins var supertalangen som hamnade i fel stall.

De som kan sin motogp vet att t ex rossi sagt att han VAR en av de mest talangfulla förarna han sett när det begav sig.

Han är ju ama champ, 600 formula extreme tror jag, så han kan köra "gat hoj"
oxå. Återstår att se om det sitter kvar och om stiggy levererar.

Blir grymt kul att se iaf.

Om du gillar Hopkins - hur kan du då se fram emot att se honom i gärdsgårdsserien?

Ja jag vet inte i vilken klass du kör i men inte skulle jag kalla WSBK för gärdsgårdsserie :7peta och jag ser hellre Hopper köra där än ingenstans.
Och har du sett nåt race från i år eller .... riktigt bra racing som kommer att bli bättre och mer spännande med Hopper.
Men jag vet att och tycker själv att MotoGP är kungaklassen, med The Doctor överst på tronen :Rockbanan

mjaa, nu har ju motogp gått och blivit rena rama tv-spelet; den med flinkast (och mest tjejiga) fingrar vinner :näsblod med tanke på all elektronik de tryckt in i den serien.

wsbk är mer hojjning där förare får visa sig på styva linan där kunskap samt erfarenhet vinner. och om de kan undvika STÅFRALLESYNDROMET när de hojjar naturligtvis...

hopkins må vara en liten monchichi, men de öronen går inte av för hackor; de är bättre anpassade för wsbk där linjeförskjutning uppträder oftare än i motogp.

HAHA :hihi ... ännu en underbar betraktelse av min guru :krama

Last edited:
mjaa, nu har ju motogp gått och blivit rena rama tv-spelet; den med flinkast (och mest tjejiga) fingrar vinner :näsblod med tanke på all elektronik de tryckt in i den serien.

Skulle gärna ha såna däringa tjejiga fingrar som den däringa Stoner och han den däringa Italienaren, han som kallar sig The Doctor. För de verkar ju alltid vara bättre än sina märkeskollegor, jag som trodde man skulle ha lite mod och vara lite snabb i tanken men nu fattar jag äntligen! Tjejfingrar.

Skulle gärna ha såna däringa tjejiga fingrar som den däringa Stoner och han den däringa Italienaren, han som kallar sig The Doctor. För de verkar ju alltid vara bättre än sina märkeskollegor, jag som trodde man skulle ha lite mod och vara lite snabb i tanken men nu fattar jag äntligen! Tjejfingrar.

Klockrent..*ASG*

Tycker det är riktigt kul att Hopkins har kommit in i WSBK och till stiggy, hoppas att det kommer gå bra och att han kan fixa lite bra resultat för teamet :tummenupp

ungefär som när du för några år sen såg fram emot att Biaggi skulle sopa banan med allt och alla i samma gärdsgårdsserie?
Jag tycker det ska bli intressant att se Hopkins köra WSBK. Men om man är ett Hopkins-fan så är det ju knappast goda nyheter att han puttas ner till ett av de mindre teamen i Division Ett.

Jag tycker det ska bli intressant att se Hopkins köra WSBK. Men om man är ett Hopkins-fan så är det ju knappast goda nyheter att han puttas ner till ett av de mindre teamen i Division Ett.

Jamenvafaan ... ge dej nu innan jag tussar Bettskena på dej :7peta du är väl läskunnig ... se vad jag skrivit tidigare

Jamen alltså, WSBK är för det första ingen gärdsgårdsserie. För det andra är det väl Hopkins bästa alternativ i nuläget. Jag tror han kan bli en krydda som spetsar till spänningen ytterligare.

Ja, nu får vi förhoppningsvis snart veta hur det har gått på Almeria idag. Hopkins körde inte under förmiddagen. Haslam var ute men klagade på dåligt fäste då det är lite kallt.

hopper-stiggy-honda1.jpg

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...