SilverJonten
Ny medlem
Det är orginal krökar på nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är orginal krökar på nu.

Har sett bild på leo krökarna nu och dom är väl lika bra7dåliga som alla andra. Dom ger nog ett lagomt bra drag över hela registret,Inte så mycket sämmre än org upp till 5000v men något mer däröver . Akra krökarna ser ju klart bra ut men dom går nog snäppet sämmre än leo upp till 4500v men sedan åker dom ifrån leo med några kusar typ 2hk mer än leo där och ca 4hk mer än org. Doma har bra krökar men svårt att hitta åt! Likadant med akras krökar offta restade . Kolla in Big gun helsytem i us Billigt och bra sluteffekt till förlust av lågvarv då som man inte kan komma ifrån om man vill ha mer kus![]()
OK, ska kolla lite mer om vad man kan hitta.
Hur blir det med förgasaren om man byter krökar? Behövs det jettas om eller hur funkar det? Kör med TM40 gasare på.
Ta även lös slangarna från ramröret och blås med tryckluft i dom,,. Ta även lös den stora bult som sitter under slangfästet i slutet av ramröret! Där inne finns en stor nätkorg /filter Kolla in det efter guldskimmer och dyligt skit.
Nu har farbror Nailer skruvat och kladdat så det står härliga till. Vi får väl se om jag får ihop detta sen eller om det blir som när man skruvade sönder saker när man var liten...
Anyway: Det verkar som att oljan finns kvar i motorn (dvs den förbränns inte) men den stannar inte uppe i ramen utan rinner direkt ner... Oljepumpen verkar det vara ett grymt sug i, inga spån i några filter, eller ja lite men veeerkligen lite. Vet inte hur förra ägaren var med kollarna av det där.
Tömde på olja igen (börjar bli dyrt nu så fick gå över på mineral) och det var runt 1,8 kanske 1,9 liter men inte en millimeter på oljestickan.
Så fråga, finns det nån lags backventil nånstans som ska se till att inte all olja ligger i motorn utan att en viss mängd håller sig i ramen? Tycker jag har kollat sprängskisser så ögera blöder men hittar inget...
mvh
Micke
Intressant fel.
Edit: Lägg gärna upp bilder om du börjar skruva med motor. Det är lärorikt att kolla![]()

Har pillat bort ventilen nu så får vi se, den ser inte sliten ut och inget skit nånstans men fjädern känns ju lite slapp får jag säga. Men å andra sidan vet jag ju inte hur hård den ska vara
Hur långt är ett snöre? Ska svänga förbi MCvaruhuset i morrn så får de kika på den på verkstan där. Men sen känns det som att man har slut på idéer hehehe. Olja pumpas ju runt i alla fall men varför den inte stannar där den ska va det vete faen. Motorn är nästan äckligt ren & fin inuti (om man bortser från olja), inga metallspå eller nåt annat skit.
Mvh
Micke
Jag tror du röker på för mycket Hehe Önskar jag hade internettat innan jag monterade tillbaka kåpan, klar för 10 min sen![]()
Nåja den var ju lätt att få bort i alla fall! Känns som at om det är en o-ring så borde den bara vara dålig, inte saknas, har inte haft isär motorn innan den började suga i sig... Nåväl, för att utesluta att olja bara rinner ner i motorn när den är igång har jag nu toppat upp på stickan så får vraket stå till i morgon. Om inte oljan har sipprat ner i motorn då går vi på körtestet och ser om den försvinner efter en tur runt kvarteret som vanligt. Om den inte gör det så tänker jag sluta spekulera, om den gör det så går vi på o-ringsteorin och river igen!
Tur man har nödkinkyn att åka till jobbet på. 9 ystra 125cc-kusar att släppa lös, t o m bakhjulssläpp om man håller sig på brunnslocken när det regnat!!
//Micke
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!