Honda XR650R

Om ni behöver bromsprylar kan jag varm rekommendera att ni kontaktar Acke på ISR - Racing ( http://www.isr-brakes.se/about_isr/ ) dom gör bromsgrejer till om jag fattat det rätt alla hojar..
Min skiva till motardkittet vart sne efter ett nära möte med asfallten och jag har jagat efter en ny men utan framgång.
Tillslut kom jag kontakt med ISR och åkte dit med den snea bromskivan och ungefär en vecka senare va den nya klar för hämtning.. :tummenupp
Och det bästa med det hela va att jag pröjsade 1000 kr mindre för ISR specialgjorda skiva än om jag beställt via dom affärerna jag haft kontakt med innan..
 
För er som ev behöver någon del så finns följande fortfarande kvar.

Svingen såld förra veckan. Avgassystemet sålt igår.

Detta finns

Ram inkl luftbox styrkrona och div fästen 1000:-
Orginal förgasare 900:- Med vajer och gasrulle 1600:-
Orginal kam 400:-
Kylare med termostathus inkl termostat och slang 2000:-
Luftfilter och flammgaller 300:-
Tank 800:-
Kopplingshandtag inkl grepp ej orginal 50:-
Sadel 800:-
Bakdämpare 900:-
Elhärva 400:-
Orginalstyre 400:-
+ alla skruvar och konsoller till i princip hela hojen finns!

Kamaxeln kan man skicka på omslipning till vassar.
Förgasaren brukar användas när man etanolkonverterar Crf450 och det borde ju finnas någon som har en reva i sadelöverdraget knappast värt att köpa ett nytt.

3000:- + frakt vid köp av allt. :tummenupp


Mvh Christer
 
Är det någon som har monterat puckar på hjulaxlarna? I sådana fall hur har ni löst det?


Jag har puckar på min. Kan ta kort när jag kommer hem.

Det är en gängad stav med brickor, muttrar och skateboardhjul i ändarna som är trädd igenom hjulaxlen.
 
Japp, vi är väl i den tråden? ;) :)

Såklart att vi är :tungan

Jag trodde att hålet i axeln var för litet för en gängstång. Nu har jag mätt på min XR och ser att det är det. Man måste borra upp framaxeln lite i ena änden.

På de sista 30mm av axeln är hålet bara 6,5mm, så man får väll ta upp det till 8mm om man ska få in en M8 gängstång. Det borde inte vara någon fara med hållfastigheten?
 
Såklart att vi är :tungan

Jag trodde att hålet i axeln var för litet för en gängstång. Nu har jag mätt på min XR och ser att det är det. Man måste borra upp framaxeln lite i ena änden.

På de sista 30mm av axeln är hålet bara 6,5mm, så man får väll ta upp det till 8mm om man ska få in en M8 gängstång. Det borde inte vara någon fara med hållfastigheten?
Var ute å mätte nu.

Bak är staven 8mm och fram 6mm. Så då går det ju utan att borra :)
 
För er som ev behöver någon del så finns följande fortfarande kvar.

Svingen såld förra veckan. Avgassystemet sålt igår.

Detta finns

Ram inkl luftbox styrkrona och div fästen 1000:-
Orginal förgasare 900:- Med vajer och gasrulle 1600:-
Orginal kam 400:-
Kylare med termostathus inkl termostat och slang 2000:-
Luftfilter och flammgaller 300:-
Tank 800:-
Kopplingshandtag inkl grepp ej orginal 50:-
Sadel 800:-
Bakdämpare 900:-
Elhärva 400:-
Orginalstyre 400:-
+ alla skruvar och konsoller till i princip hela hojen finns!

Kamaxeln kan man skicka på omslipning till vassar.
Förgasaren brukar användas när man etanolkonverterar Crf450 och det borde ju finnas någon som har en reva i sadelöverdraget knappast värt att köpa ett nytt.

3000:- + frakt vid köp av allt. :tummenupp


Mvh Christer

Nu är det mesta sålt! Ska kolla igenom det som jag har kvar på hyllan så kanske jag kompleterar med en "Smått & gott" säljes annons om några dagar. Har bla mätardrivning en motor i delar cdi mm

Mvh Christer
 
gpr slip-on är det skitkvalitet på dom ?otroligt billiga så jag tänkte kolla om nån här kör med dom rostfria 990:-titan1450:- m mellanrör ,funderar rent på o köra en fulvariant med abpkrök för 1390 =helsystem rostfritt för 2500 m frakt från tyskland eller rostfritt m titanburk 2700 inkl frakt,
 

Bifogat

  • 759b_1.jpg
    759b_1.jpg
    17.1 KB · Visningar: 141
  • 2def_1.jpg
    2def_1.jpg
    23.3 KB · Visningar: 148
  • e993_1.jpg
    e993_1.jpg
    20.3 KB · Visningar: 160
Last edited:
gpr slip-on är det skitkvalitet på dom ?otroligt billiga så jag tänkte kolla om nån här kör med dom rostfria 990:-titan1450:- m mellanrör ,funderar rent på o köra en fulvariant med abpkrök för 1390 =helsystem rostfritt för 2500 m frakt från tyskland eller rostfritt m titanburk 2700 inkl frakt,

Blir nog prisvärt bygge som går tillräckligt bra:tummenupp vart köper man gpr dämp o mellanrör till detta braiga pris?
 
Blir nog prisvärt bygge som går tillräckligt bra:tummenupp vart köper man gpr dämp o mellanrör till detta braiga pris?

motorrad-diegler i tyskland kröken är abp samma som roger köpte t grisen kryllar av dämpare till grisen svårt o välja utan o se bara ,gpr higashi och thunderroads burkar finns flera av,hört talas om higashi ?har en tm40 liggandes men tänkte plocka på avgas eller iallafall andra krökar innan jag justerar fuggen
 

Bifogat

  • bd12_1.jpg
    bd12_1.jpg
    11.8 KB · Visningar: 149
Back
Top