ozeo skrev:jajamän..köpte den åkte hem o bläddra fram till artikeln direkt...som någon ovanstående sa...han verka inte va farlig fast man trodde de![]()
Teddybjörnsutseendet kan bedra...
helst när man sätter sig på en turbohoj...
/G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ozeo skrev:jajamän..köpte den åkte hem o bläddra fram till artikeln direkt...som någon ovanstående sa...han verka inte va farlig fast man trodde de![]()
helst när man sätter sig på en turbohoj...
jupp jag köpte den idag..Göran_Gullbro skrev:Någon annan som inhandlat och läst tidningen (efter all reklam här på forumet...)???
/Göran
Göran_Gullbro skrev:Någon annan som inhandlat och läst tidningen (efter all reklam här på forumet...)???
/Göran
=BennyFår du inte in filmen som länkas här på denna tråd? Backa nån sidaPersby skrev:nu har man läst om din hoj Benny...![]()
![]()
![]()
![]()
Skulle va roligt att få se den på film. Fast på riktigt skulle vara bäst.
Mvh Persby
_dUb_XR skrev:ok, testa att gå via http://cayle.mine.nu/ och kolla i mappen "offraod"

Har du msn? adda mig så kan jag skicka den.. t_e_45@hotmail.comÅterfall skrev:Jag som kom in sent![]()
,
är filmen borttagen![]()
![]()
Jag vill oxå se........sålde XR när den var för slö å tung,
vill se botmedlet![]()
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig alls vad gäller turboladdningen med mer än Sveriges största moraliska stöd. Fy fan så fränt. HEJA HEJA HEJAGrrrooov skrev:Här är en till som är nyfiken på lite turbokonvertering då jag varit sugen på detta länge.
*snip*
Sen vill jag inte höra något om att det inte kommer att funka eller inte kommer att hålla för det bryr jag mig inte om.
Jag VILL prova.
Det som fungerar mindre bra kan nämnas istället. T.ex. Hur mycket kompet bör sänkas för att ladda max 0,5bar.

andersbrink skrev:Trycksätta CV är det du ska sikta på.
Plenum bör du ha för att utjämna tryckpulserna vid förgasarinloppet, rören från kompressorhuset utjämnar iofs lite grand men du får ut mer effekt med ett plenum.
0.5 Bar säger egentligen inte så mycket om hur din motor kommer att reagera iom att det är så många parametrar som spelar in när det gäller detonation.
Berättar du slag, borr, nuvarande kompression samt önskad kompresison kan jag räkna ut hur tjock spacer du lär montera.
Supermoto skrev:Jag kan tyvärr inte hjälpa dig alls vad gäller turboladdningen med mer än Sveriges största moraliska stöd. Fy fan så fränt. HEJA HEJA HEJA![]()
![]()
En förgasare från KTM 640 borde ju gå att använda.Många byter ju till trimförgasare på dom också så det är nog inga problem att få tag på en heller.Grrrooov skrev:Känner du till någon husa med CV förgasare eller finns det inte med det på?
Grrrooov skrev:Borr*Slag (mm) 100*82
Kompression 11,0:1
Till en början kommer i så fall ingen intercooler att monteras.
andersbrink skrev:Ingen intercooler, då kan du nog bara ladda runt 0.2 Bar med 98 oktan och 10:1 i komp, dvs 1.00 mm spacer. 1.50 mm spacer = 9.45:1, 2.00 mm spacer = 9:1, 2.5 mm spacer 8.7:1, 3.00 mm spacer = 8.3:1. Räkna med ca 0.1 Bar mer laddtryck för varje 0.5 mm spacer du lägger på. När du kommer över 0.5 Bar bör du ha IC.
Grrrooov skrev:KTM 640/660? Är det någon skillnad på dom? Förgasarna alltså.
kanske Boost2 kan lotsa dig förbi de största misstagen åtminstone (när man lagt ner så mycket möda som gjort så kanske det inte är det lättaste uppgifterna att få ur honom
)...|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |