Tjena!
Jag köpte en XR 600 för ett par dagar sedan, den har gått bra fram tills igår. Jag skulle iväg och ställde mig som vanligt för att kicka igång maskineriet, drog ner kicken två ggr för att känna och sedan gav jag den en spark. Motorn gick igång i ca 1 sekund och avslutades med en liten smäll liknande baktändning.
Jag provar kicka en gång till och känner då att "motståndet" är borta och de bara klickar några gånger på vägen ner, kicken går tillbaka som den ska när jag tar bort foten. Provar sedan att dra den med handen vilket funkar, alltså mycket litet motstånd..
Man hör att förgasaren suger luft och de luktar lite bensin.
Vad kan ha hänt? Någon som känner igen sig?
Jag har dålig koll på motorer men är beredd att lära mig efterhand
Jag har ännu ingen verkstadshandbok, känns som att detta går att lösa utan!
Tacksam för hjälp och svar!
Mvh Jens
Jag köpte en XR 600 för ett par dagar sedan, den har gått bra fram tills igår. Jag skulle iväg och ställde mig som vanligt för att kicka igång maskineriet, drog ner kicken två ggr för att känna och sedan gav jag den en spark. Motorn gick igång i ca 1 sekund och avslutades med en liten smäll liknande baktändning.
Jag provar kicka en gång till och känner då att "motståndet" är borta och de bara klickar några gånger på vägen ner, kicken går tillbaka som den ska när jag tar bort foten. Provar sedan att dra den med handen vilket funkar, alltså mycket litet motstånd..
Man hör att förgasaren suger luft och de luktar lite bensin.
Vad kan ha hänt? Någon som känner igen sig?
Jag har dålig koll på motorer men är beredd att lära mig efterhand
Jag har ännu ingen verkstadshandbok, känns som att detta går att lösa utan!
Tacksam för hjälp och svar!
Mvh Jens