Honda XR 400

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
Är sugen på att skaffa en smidig offroad/motard. Finns XR 400 lansvägsreggade? passar samma SM hjul på 400:an som på 600/650:i? Årsmodell blir väl nånstans 95-99. Är dom lika slitstarka som 600:an? Nåt annat man ska tänka på?

//Andreas

Det är en kanoncykel jag tycker faktiskt att den är bättre än 600:an då det är grymt smidig och lika oförstörbar som 600:n. Dock är det ju inte den effektstarkaste bågen fast dock mycket, mycket bra :tummenupp
Ang. motard har jag inte en susning.........

Damn, här var det snaba svar.

Jag har ju inte tänkt att köra på bana med den, utan mest i skogen och med motardhjul på vägen till jobbet och sånt. Har haft en TT 600 innan, XR:en kanske kommer att kännas väl klen eller? Är det nån som vet om den finns eller går att LV regga?

//Andreas

Klart de går att vägregga många utav dem är redan det faktiskt.
desertdealer säljs de lv-reggade direkt ifrån början.

ok, då var ju det löst, ska försöka leta reda på en beggad. Det verkar ju inte direkt drälla av dom.

//Andreas

Jag kollade på desert dealers hemsida och såg att en ny 03 XR 400 kostade mer än en ny 02 TT600R, är det så smart av mig att köpa en 400 då? kommer jag tröttna på effekten eller kommer jag älska smidigheten?

Andyman_se skrev:
Är sugen på att skaffa en smidig offroad/motard. Finns XR 400 lansvägsreggade? passar samma SM hjul på 400:an som på 600/650:i? Årsmodell blir väl nånstans 95-99. Är dom lika slitstarka som 600:an? Nåt annat man ska tänka på?

//Andreas
Mycket fin och smidig hoj!
SM kittet är inte samma som XR650, men det finns att köpa genom Honda hör med din handlare eller skicka mig ett PM

Bild

Bild

Bifogat

• 400sm-2002.jpg
    400sm-2002.jpg
    16.5 KB · Visningar: 246
var ska du köra med hojen?, en polare hade en 400a tills nyligen som jag kört, själv har jag haft några 600or.
på grusväg är 400an för klen tycker jag, den orkar inget.
Men i skogsbacken blir 600an för klunsig och tung.
De är lika slitstarka som alla XR.
De flesta köper vad de tror de ska ha, dvs senaste racemaskin med massor av kusar, andra tänker annorlunda.
Den går att lv-regga men jag vet inte exakt vad som behöver bytas ut, då 600an ofta är lv-reggad kan jag inte se nåt problem att klara av det iaf.

Jag hade en TT350 ett tag och den är väl nåt liknade om än lite mer åldersstigen, det gällde att ställa in sig på att körning på gatan skulle bli lite tradigt helt enkelt.
Sen hade man ju betydligt roligare i skogen.
Är det nån idé med motardhjul då föresten, är det bara med tanke på till och från jobbet körningen?

När jag köpte 600:an visste jag inte riktigt vart jag ville köra mest. Visst är det kul på grusvägar men det är nog mest i skogen jag vill köra så jag vill ha något lättare än TT:n. Xr:en verkar vara en lagom hoj att börja köra lite enduro med eller vad tror ni? Nu gäller det bara att hitta en för vettiga pengar och att försäkringsbolaget pyntar för min gamla som blev stulen.

Back