Honda X11 ?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ja jag har sökt!
Hittar inget vettigt.

Kan man få lite info om Honda X-11 kanske?
Tycker den verkar lite småcool.
Har bara sett lite stylade bilder på nätet. Inget orginal alltså.
Den är på 1100 kubik eller?

Vill gärna veta:
Tillverkningsår
Bilder
Effekt
Intryck
Ungefärligt pris
Dyr att försäkra?

Kollade på www.mcpoolen.com där finns det lite info,jag tycker personligen att den ser lite småtuff ut.Går nog hyffsat med= Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 1137 cc, 4 vent, insprutning
Effekt: 140 Hk/9000 rpm
Vridmoment: 116 Nm/7000 rpm
Kraftöverföring: 5-växlad, kedja
Torrvikt: 222 Kg
Chassi: Deltaboxram, Pro-link, 43 mm gaffel
Bromsar: Dubbla 310 mm skivor med trekolvsok fram, 256 mm skiva med trekolvsok bak, CBS
Tankvolym: 22 liter

svart-sida-hub.gif

Hoppsan. Tack!
Blir säkert tokdyr att försäkra kan jag tänka mig.
Men man kanske kan köpa en som är några år gammal.
Snart måste man ju byta upp sig. Man kan ju inte stanna kvar för länge på samma hoj. Då riskerar man ju att få mossa i häcken :)
En speed tripple hade nog varit trevligt annars.
Så kan man ju kanske få en vettig försäkring oxå.

yonsson skrev:
Ja jag har sökt!
Hittar inget vettigt.

Vill gärna veta:
Tillverkningsår
Bilder
Effekt
Intryck
Ungefärligt pris
Dyr att försäkra?
Den där me turbo blir nog jävligt cool. :banana

MR E

Kompressor hade varit coolare. Så man alltid får lite kompression. Fattar inte varför folk inte kör med det istället för turbo. Men det kanske inte går rent praktiskt :va

Om jag minns rätt är det Blackbirden´s snurra, lite "nertrimmad" för mer botten å mellanregister!

Tydligen ska dom inte vara så dyra å äga heller.

yonsson skrev:
Kompressor hade varit coolare. Så man alltid får lite kompression. Fattar inte varför folk inte kör med det istället för turbo. Men det kanske inte går rent praktiskt :va
jo visst går det, men den drivs via veven och det är inte så "bara" att fixa på en hoj.

Turbo är mycket lättare att installera på en hoj, inte några ingrepp på själva motorn förutom ev. kompsänkning.....

yonsson skrev:
Sen stjäl ju kompressorn lite effekt för att kunna jobba men man har ju
bra drag hela vägen från botten :banana

MR E

OlleR skrev:
Om jag minns rätt är det Blackbirden´s snurra, lite "nertrimmad" för mer botten å mellanregister!

Tydligen ska dom inte vara så dyra å äga heller.

Stämmer bra,dom har också tagit bort 6 växlen.

Billiga är väl att överdriva dom klass ju i nedre delen av klass 7.

Men annars en trevlig hoj,kanske lite tung med sina 222 torrvikt men ändå lätt pga sin låga tyngdpunkt.Men byt slutburkarna på den och du tjänar minst 20 kg i vikt.Den kräver en fast hand i kurvorna med lite stöttning av gasen så smyger den runt som ingenting.Dreva också ner den ett kugg fram så är den ännu trevligare.Toppfarten 255 på en hoj utan kåpor har man sällan nytta av.

Tror det var loser här på forumet som satte på ett helsystem på sin och hittade en massa hästar.

Jag har kört min 2400 mil utan problem.

Bifogat

• Hoj u plåt.JPG
    Hoj u plåt.JPG
    138.9 KB · Visningar: 156
  • hoj u p 1.JPG
    hoj u p 1.JPG
    135.7 KB · Visningar: 161
Last edited:
yonsson skrev:
Ja jag har sökt!
Hittar inget vettigt.

Vill gärna veta:
Tillverkningsår
Bilder
Effekt
Intryck
Ungefärligt pris
Dyr att försäkra?

"...tycker den verkar lite småcool...." ?!

Den är ju RÅFET!
Såg en som stod parkerad vid min arbetsplats i somras, gick förbi den typ varje dag... Blev mer och mer sugen hela tiden. Går säkert skitbra. Provkör till sommarn kanske? :banana

Jag tycker den verkar jävligt cool faktiskt.
Ganska bra dyna till tjejens rumpa oxå verkar det som.
Synd att man inte hittar några annonser bara så man skulle kunna få sig en prisuppskattning.

Ja just det. Tillverkningsår, är det nån som har koll på det?

yonsson skrev:
Jag tycker den verkar jävligt cool faktiskt.
Ganska bra dyna till tjejens rumpa oxå verkar det som.
Synd att man inte hittar några annonser bara så man skulle kunna få sig en prisuppskattning.

Ja just det. Tillverkningsår, är det nån som har koll på det?

2000-2002

yonsson skrev:
Ja jag har sökt!
Hittar inget vettigt.
QUOTE]
Tja! körde X-11 förra våren och kan inte annat än att rekommendera att köpa iaf till dig som redan har en kåplös hoj! :tummenupp
Relativt billig i försäkring,gott om mos och fett med respekt för att den just är fet! + Att jag körde ifrån polaren på hans Fireblade 929! 275 mätarfart!,på en naken hoj :bow
Det som är negativt med den iaf enligt mig är att den är riktigt svårstyrd,Femväxlad,saknar soppamätare och Ingen motorkaraktär(japsare!)
X-11an vann Bikes tester för nakna hojjar -02
Prisbild 50-75k

Last edited:
Min polare har en X11 med ett Yoshimura tri-oval-helsystem. Väldigt fin hoj, mycket pulver och fin acceleration, trevlig växellåda och insprutning. Den var faktiskt betydligt smidigare att köra än vad jag först trodde.

Det som saknas är en sjätte växel, jag fattar inte varför Honda fimpade den?

jag kör blackbird, men tycker att x11 verkar tuff. är den biligare i försäkring?
Har fått pris på T-H halv för./helår ca 7000kr på blackbirden

Jag har kört en X11! Tyckte att den gick perfekt, MYCKET effekt på låg/mellanvarv och lagom på högvarv. Dock är jag liten och klen :4skrika , så den är ju maffig i vikt, men motorn är underbar!!

MVH Martin

Farbrorn har rätt, jag hade en sådan. Satte dit ett Akrapovic 4-1 sys, vilket gav 18 HK till. Den bänkades till 144 HK, vilket var helt ok. Gick som en skållad ekorre och var riktigt smidig för sin storlek faktiskt. Du får en begagnad för nästan inga pengar alls.

//D

loser skrev:
Farbrorn har rätt, jag hade en sådan. Satte dit ett Akrapovic 4-1 sys, vilket gav 18 HK till. Den bänkades till 144 HK, vilket var helt ok. Gick som en skållad ekorre och var riktigt smidig för sin storlek faktiskt. Du får en begagnad för nästan inga pengar alls.

//D

Den är verkligen inte dyr i försäkring, jag har min försäkrad på Bilsport MC (Född -82 har haft kort sen 2000) halvförs./helår kostar 3900 för detta året, nästa år sjunker den till 2900:-. Helförs. skulle kosta ca 9000:-/år för mig, så det var ju inte intressant. Min är årsmodell 2000.

Det är ett grymt acc i den, avsaknaden av kåpor håller ner farten lite så man sparar livet. Den ser grymt muskulös ut också, kanske lite ful kåpa över mätarna men den går ju plocka bort

Loser: hade du powercommander till din X11? När du hade akra-systemet på alltså?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon