Honda X11-tråden

Gjorde tyvärr bara en uppsättning. Inget märkvärdigt, bara en bussning med en m6 gänga.

Vad gäller klonkigheten vet jag att flera har nämnt det. Själv har jag inte märkt nåt, dock har min x11a bara gått 1955mil.

Upplever ni att växellådan oavsett varvtal är lite klonkig? Släpper man belastningen innan växling så blir det normalt.. Annars tycker jag den är lite väl högljudd. Kanske beror på olja.. Vilken olja kör ni? :)
Menar du att det klonkar på friläget, eller att växlarna går i hårt?
Tvåan på min hoj gick i ganska hårt. Man var tvungen att växla mer bestämt än till de andra växlarna. Gissar att den var sliten.
Sen klonkade det en del på friläget, när motorn var kall. Det blev bättre när jag bytte till Biltemas olja.
Innan provade jag både Mobil 1 och nån annan dyr sort.

Tack för svaren hur ni upplever det! Hojen har bara gått 1260 mil.. Men det är mer så som du säger "D_J".. Den känns hård lådan, låter ganska mkt vid växling jämfört med min tidigare bandit 1200. Har originaldämparna på så hör även ett ganska högt "transmissions ljud" från lådan i 5 växeln, hörs från botten upp tills 130 åtminstone.. Sen börjar det blåsa så blir svårt att urskilja ljuden. Undra om det kan bero på oljan.. Kör du biltema hel eller delsyntet?

Jag hade samma uppfattning om min X11s låda och transmission, efter utredning av lokala handlaren och generalagenten så var det helt normalt.
Det är bara att köra. :thumbup:

Hej såg att du bänkat din med kn filter och slipon är det inte risk att den går magert om man inte har pc3 ?

K&N filter och GPR slip-on annars helt original, air fuel kurvan ser bra ut...

Bifogat

• uploadfromtaptalk1373463341092.jpg
    uploadfromtaptalk1373463341092.jpg
    33.7 KB · Visningar: 95
Dålig fart i denna tråden! Men har nu iaf beställt ett kit med Danmoto slipon burkar, kan återkomma gällande ljudet och kvalitén om intresse finns framöver :)

Inte ngn som provat att trimma upp sin x11 ( förutom filter,burk,PC3 )???

Händer det något roligt där ute med era x11:or? Själv så är Danmoto burkarna monterade, passformen var bra förutom klämman runt burken som var lite knepig att få snygg. Fantastiskt ljud får jag lov att säga, klart jämförbart med exempelvis Acrapovic. Har även slängt dit nya stift (trångt som fasen!!), beställde 4 stift med frakt från Ebay för 360:- spenn i runda slängar ist för ca 200:- st i Sverige :) hoppas på fler fina dagar så man kan ge sig ut! Ha det bra allesammans!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon