Honda X11-tråden

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Jag besiktade min X11 i morse med blanka papper, Vinterns dvala har förlöpt med lite service som byte av oljor+filter, rensning i elsystemet samt renovering av framgaffeln (så nu kan man det åxå:)
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Var framgaffeln bökig?
Hur lång tid tog det?

Jag har köpt hem lite tjockare gaffelolja och tänkte byta, men det har inte blivit av. Det är ju mitt brux-fordon som används dagligen.
 

jimmynilsson81

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda X-11 Yamaha TTR600
Nya sulor

Ska köpa nya sulor till X11:an och behöver däcktips.

Vill gärna ha slitstarka däck inga "suddisar" som håller 300mil.

MVH jimmy
 

klasseman

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mellerud
Hoj
-01 Honda X11
kommer inte ihåg fullständiga namnet. men continental åker jag på och kommer nog inte byta... fruktansvärt bra däck som både håller och har bra grepp. och detta till ett skapligt pris.:yoparty
 

klasseman

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
mellerud
Hoj
-01 Honda X11
någon vänlig själ som har elschema till x11 an liggande? eller som kan säga hur jag ska göra för att byta kablar från hö framblinkers till någonstans.... blåser säkringen när jag blinkar hö, tar jag ur lyktan å kollar å sen sätter tillbaka den så kan det funka en stund men efter x antal km så blåser den igen(när antagligen kablarna har lagt sig till ro igen).... lätt tänker ni... kortis någonstans i lykt huset... absolut säger jag.... MEN VART F*N DÅ?? hittar inget fel. tänkte att jag drar bara nya kablar till relät. men det ser ut som att allt styrs ifrån styret, går bara 3 kablar till relät. ska besiktiga den 20:e PANIK
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Ska köpa nya sulor till X11:an och behöver däcktips.

Vill gärna ha slitstarka däck inga "suddisar" som håller 300mil.

MVH jimmy


Kör med Dunlop Sportsmart på min och är nöjd med dem (minns inte vad jag hade innan (tror michelin) men det känns tryggare nu vid nerlägg iaf)
 

jimmynilsson81

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda X-11 Yamaha TTR600
Tack för svaren ang nya sulor.

Min andra fråga kommer här.
Jag skulle vilja ha en "racket" eller liknande bak så jag kan få med mig en hjälmbox. Var kan man köpa packethållare till X-11:an?
 

Dahlen

Ny medlem
Gick med
8 May 2012
Ort
Kallinge
Hoj
Honda x11-2000
Jag köpte en x11 för två veckor sedan och är hel nöjd med den förutom bakdelen, så en undertail blir det nog.
min fråga, hur löser man hållare till relä och batteri när man tar bort orginalplasten, funderar på om jag inte kan kapa plasten längre bak på nåt vis. skulle vara bra och se hur någon gjort.
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Jag köpte en x11 för två veckor sedan och är hel nöjd med den förutom bakdelen, så en undertail blir det nog.
min fråga, hur löser man hållare till relä och batteri när man tar bort orginalplasten, funderar på om jag inte kan kapa plasten längre bak på nåt vis. skulle vara bra och se hur någon gjort.

Jag har kvar typ halva innerskärmen, med batterihållare och relähållare. Bara ECU och larm som jag fäst med kraftig kardborre.
uploadfromtaptalk1336914745153.jpguploadfromtaptalk1336914781131.jpg
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1336914803089.jpg
    uploadfromtaptalk1336914803089.jpg
    71.7 KB · Visningar: 111

Dahlen

Ny medlem
Gick med
8 May 2012
Ort
Kallinge
Hoj
Honda x11-2000
Tack för svaret,snygga pipor , satte samma på min men har inte powercommander ännu,få bli till hösten.
 

Dahlen

Ny medlem
Gick med
8 May 2012
Ort
Kallinge
Hoj
Honda x11-2000
Beställde bukspoiler för några dagar sedan men glömde köpa monteringssats ,får jag problem att montera den då.
Någon som vet hur den är monterad?
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Beställde bukspoiler för några dagar sedan men glömde köpa monteringssats ,får jag problem att montera den då.
Någon som vet hur den är monterad?

Tyvärr inte, men ser fram emot bilder sen (hoppas du fortfarande har plasten runt kylaren kvar)
 

Dahlen

Ny medlem
Gick med
8 May 2012
Ort
Kallinge
Hoj
Honda x11-2000
Fick spoilern idag men hojen är på ventiljustering ,ska försöka fixa en bild sen när spoilern är på plats.
Jag har plasten runt kylaren kvar och behåller den nog på ,blir nog undertail och annat styre i vinter.
 

Dahlen

Ny medlem
Gick med
8 May 2012
Ort
Kallinge
Hoj
Honda x11-2000
Nu har jag fått på magspoilern ,passade perfekt ,efter lite mätande och bockande så var det ganska lätt att bygga egna stag.Finns några öron på motorn att fästa i. Däremot bänkning få vara tillsvidare ,skulle kosta 8500 och det tycker jag är ganska saftigt. köper jag powercommander mm ska dem ha 4000 för körningen .Jag ska ta bild och lägga i garaget på min när jag får tid. Skrivs lite här tycker jag.
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Min hoj har stått still i tre veckor nu.:(
Gjorde en liten knäoperation, men trodde inte att det skulle ta så lång tid att komma tillbaka. Hoppar fortfarande på kryckor och knät är så stelt att det är omöjligt att komma upp på hojen :huvet :gråta
 

Rynna

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2011
Ort
katrineholm
Hoj
Suzuki sv650 s såld Honda X11 såld Suzuki B-King såld, Triumph speed triple
tja! jag kör på Michelin Pilot Road 3, kört ca 300 mil med dom och är fortfarande riktigt nöjd med dom.
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Min hoj står fortfarande i garaget. Provade igår att sätta mig på hojen, men knät gillade inte riktigt att vara ihopvikt.

Funderar på om/hur jag ska lyckas ta med hojen till Sverige i sommar. Vore trist att låta den stå hela semestern och börja åka igen i September. :huvet
 

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Efter ett antal veckors stillestånd är jag nu tebax på hojen. :tummenupp

Men den börjar gå lite ojämnt ibland, bluddrar lite, om man råkar cruisa på nästan ingen gas. Sist så fixade de på garantin, nya stift, luftfilter och synkning av gasspjällen så blev det bra igen. Det var 1½ år sen. Säkert dags igen.

Men nu tänkte jag göra det själv. Om det inte är för bökigt. Så jag vill höra era erfarenheter om synkning. Jag kommer i så fall ha tillgång till synk-instrument, jag undrar mer hur bökigt det är att komma åt och göra jobbet.

Och tändstift, vilka kör ni med? (Enligt NGK rekommenderas Iridiumstiften CR8EHIX-9)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top