Honda WN-7

130 km..... 🤔
En Zero 14,2 klarar 162 km i hög motorvägsfart och 182 km i lägre motorvägsfart, samt 248 km i stadstrafik.

Hoppas Honda angivit minsta möjliga räckvidd eller nått.

Last edited:
Så man kan i praktiken bara utnyttja knappa 8 mil av 13, om man ska hålla sig mellan 20% och 80%, och dom knappa 8 milen tar en halvtimme att ladda? Man måste ha riktigt risig mage för att åka några längre turer med en sån där :rofl

Likheterna mellan brittiska MC-tillverkare i mitten av 60-talet och Japanska av idag blir allt fler.
Ett par år kvar till den stora knock-outen...

130 km.....
En Zero 14,2 klarar 162 km i hög motorvägsfart och 182 km i lägre motorvägsfart, samt 248 km i stadstrafik.

Hoppas Honda minsta möjliga räckvidd eller nått.

Stadsfordon, med tanke på utseendet dessutom knappast avsedd för export utanför Asien.

De flesta motorcyklister kör ju inte ens 10 mil om dagen liksom.

Med vänlig hälsning,

Vilka är likheterna menar du?

Med vänlig hälsning,
Dom har gått från att vara en ledande produktutvecklare med en ständigt flödande ström av nya tekniska innovationer till att sluta innovera och istället kopiera och vara steget efter.
När dom undantagsvis släpper något nytt, ligger de långt efter konkurrenterna. Jämför räckvidd och laddprestanda med zero eller energica, tex.

Dom redan frälsta i religionen "Elfordon" kommer ändå att höja den till skyarna.

För dom är ingenting annat viktigt än att den är elektrisk, och dom kommer att uppfinna ett körsätt där den passar perfekt

"Du vet jag har ju 2km till jobbet, och när jag ska in till stan sitter man ju ändå mest i köer hela tiden och då drar den ju ingenting istället för en sån där äcklig kladdig fossildriven motorcykel som drar bränsle hela tiden, och när man kommer till stan har man ju en massa ärenden att göra medans den står på laddning, och man måste ju ändå bajsa....."

Stadsfordon, med tanke på utseendet dessutom knappast avsedd för export utanför Asien.

De flesta motorcyklister kör ju inte ens 10 mil om dagen liksom.

Med vänlig hälsning,
Så varför har en majoritet av alla hojar en tank som räcker för 25-40 mil? Det verkar ju väldigt onödigt om det ändå aldrig används.

Ett elfordon utvecklat för Asien, vilket är en jättebra idé förvrigt, ska se ut som en Honda Cub ungefär.
Den ska vara utvecklad för två kortbenta personer och en liten väska, för då rymmer dom hela familjen med fem barn och en hönsbur där bak.
Det är viktigare att den är stark i starten än att den har hög topphastighet, och det är viktigare att den är praktisk än att den är snygg/modern designq

Skulle funka rätt bra för mina dagliga behov med 1,5 mil till jobbet och 1,5-10 mil hem.
Alltid fulladdad på morgonen.
Ska jag till Norge tar jag Super adventuren.

Men gissar att den kommer ligga runt 150'+ vilket blir väl svettigt för mig.

Kolla på Marc travels på Youtube och hans resa i bland annat Sverige med en Verge.

Så hette han, visst det går, men han har ofta räckvidds/laddproblem och kör inte speciellt fort
Jag har sett några avsnitt som har rekommenderats av den allsmäktige algoritmen

Ett elfordon utvecklat för Asien, vilket är en jättebra idé förvrigt, ska se ut som en Honda Cub ungefär.
Den ska vara utvecklad för två kortbenta personer och en liten väska, för då rymmer dom hela familjen med fem barn och en hönsbur där bak.
Det är viktigare att den är stark i starten än att den har hög topphastighet, och det är viktigare att den är praktisk än att den är snygg/modern designq

Cake skulle nog kunna funka i Asien, och då ska naturligtvis sista nollan bort på prislappen.

Cake skulle nog kunna funka i Asien, och då ska naturligtvis sista nollan bort på prislappen.

Jo, jag hade faktiskt väntat mig en Asiatisk "hyllning" till Kakan (hyllning som dom brukar göra, dvs kopiera), iden med modulär montering av lasträcken och lådor passar ju den marknaden utmärkt

Elektrisk CB med katanalimpa där bak?
Nä, inte intresserad.
Då är ju rymdlampan fram betydligt värre. Den kan inte bestämma sig om den ska vara en transformersleksak eller motorcykel.
Ful är den iallafall! Fanns det inte en tråd om modern motorcykeldesign härnånstans?

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär