Honda VTR 1000 Firestorm, förbrukning

Min FireStorm drar 0,6 -> 0,8 l/mil.

Jag håller med :) och min drar ca 0.8l/mil vid bla. körning! Sedan tror jag faktiskt, du kommer säkert skita i förbrukningen, varje gång när du drar på rullen eftersom det är ju beroendeframkallande:hihi

Last edited:
Jag hade en gsxr750, alltså en radfyra, som drog 1l/mil ibland. Inte bankörning.
Har haft en TL1000s också men minns inte vad den drog. Rolig motor, hemskt chassi, läckande packningar... Såldes inom ett halvår.

Varadero delar motor, men med mildare kammar och mindre förgasare.
Den klagar alla på att den skall vara sååå törstig, men den drog 0,7 i snitt med min körning.
Det är som typ alla andra hojar jag kör.
När jag ville få en NC 700 att göra ungefär samma jobb som Varaderon - marscha 120 med lite motvind, så gjorde den rackarn slut på sina 14.1 liter på 18,7 mil - törstigare än litertwinnen.

Sommarens XRV 750 drog 1 liter milen och mer ändå hur jag än bad mig åt. Dynojetkittad gubevars, men ändå...?
30 häst färre och 50 kilo lättare än Varadero - och törstigare än en kamel i öknen.

Som andra säger: tankstorleken är problemet, inte förbrukningen.

Sist jag brydde mig om att kolla låg min SP1 på 0,54. Varken ecodriving eller banåka-tempo utan normal landsvägskörning.

Tror inte en vanlig VTR skulle vara så törstig att det blir ett problem, men vad vet jag. En del förare kanske måste ligga på rödmarkeringen för jämnan för att ha skoj..

Har hämtat VTR:en nu. Ska bli intressant att mäta lite förbrukning till och från jobbet.

När man är ute och buskör är det nästan ingen idé att räkna... :)

Hojen är helt standard just nu, men funderar på slipon och ombestyckning vilket kan påverka förbrukningen ännu mer åt det sämre :död

Har hämtat VTR:en nu. Ska bli intressant att mäta lite förbrukning till och från jobbet.

När man är ute och buskör är det nästan ingen idé att räkna... :)

Hojen är helt standard just nu, men funderar på slipon och ombestyckning vilket kan påverka förbrukningen ännu mer åt det sämre :död

Det är mest för att man blir sugen på att gasa mer då det låter så mysigt.

...ombestyckning vilket kan påverka förbrukningen ännu mer åt det sämre :död
Om du bestyckar den seriöst; så borde den dra mindre.
OBS: VTR:n har olika kamaxlar på främre/bakre cylindern, så säkrast är nog att sätta dit två lambdabungar.

Min gamla gixxer 750 drar 1,6l/mil när jag racear bana. Allt beror ju på hur du kör.

Vtr är som en gammal volvo. Drar lika mycket oavsett belastning. :D
Min gick som snålast runt 0,6 och på bana strax över litern.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti