adammedoturen
Ny medlem
- Gick med
- 20 Aug 2021
- Hoj
- 1997, Honda, VTR 1000 F
Hej allesammans!
Har läst ett flertal trådar men är väldigt spridda skurar vad problemet kan vara - så skjuter ut frågan och se om jag kan bli något klokare!
Kör en Honda VTR 1000 F 1997 som jag nyligen köpt. Ibland väljer den att starta - men när den inte gör det så VÄGRAR den att starta igen.
När jag trycker på startknappen så finns det 3 scenarion:
1. Display slocknar sakta och inget annat händer. Som att det vore slut på ström.
2. Startrelät klickar som en kulspruta.
3. Startmotorn FÖRSÖKER gå runt - men ger upp efter en kort stund.
(Ovan 3 scenarion varierar kraftigt - så känns som att hojen har sitt egna liv och kan inte bestämma sig hur den vill jävlas.)
Jag har i min ägo under de senaste veckorna hunnit:
- Nytt batteri (mäter ca 12.5 med multimeter, så torde inte vara batteriet)
- Bytt kabelskon till pluskabel (denna gick av vid montering av nytt batteri, så tänkte först att det var dålig kontakt)
- Tändstift bytta
Värt att nämna, och jag vet inte om detta har något med saken att göra ens. Men vid vissa tillfällen dör motorcykeln om jag kommer in mot säg en rondell och bromsas ner i ganska hög fart.
Ytterligare en sak är att kabeln från startmotorn har rostat fast - så vet inte om den ärjat och det är det som är problemet?
Tacksam för svar!
Har läst ett flertal trådar men är väldigt spridda skurar vad problemet kan vara - så skjuter ut frågan och se om jag kan bli något klokare!
Kör en Honda VTR 1000 F 1997 som jag nyligen köpt. Ibland väljer den att starta - men när den inte gör det så VÄGRAR den att starta igen.
När jag trycker på startknappen så finns det 3 scenarion:
1. Display slocknar sakta och inget annat händer. Som att det vore slut på ström.
2. Startrelät klickar som en kulspruta.
3. Startmotorn FÖRSÖKER gå runt - men ger upp efter en kort stund.
(Ovan 3 scenarion varierar kraftigt - så känns som att hojen har sitt egna liv och kan inte bestämma sig hur den vill jävlas.)
Jag har i min ägo under de senaste veckorna hunnit:
- Nytt batteri (mäter ca 12.5 med multimeter, så torde inte vara batteriet)
- Bytt kabelskon till pluskabel (denna gick av vid montering av nytt batteri, så tänkte först att det var dålig kontakt)
- Tändstift bytta
Värt att nämna, och jag vet inte om detta har något med saken att göra ens. Men vid vissa tillfällen dör motorcykeln om jag kommer in mot säg en rondell och bromsas ner i ganska hög fart.
Ytterligare en sak är att kabeln från startmotorn har rostat fast - så vet inte om den ärjat och det är det som är problemet?
Tacksam för svar!